Membru din: 15 Mar 2011, 21:28
Mesaje: 21
Localitate: București
Salutare tuturor,
Cu putina intirziere si la indemnul plin de evlavie al marinarului (apropo... nu i-ati zis La multi ani de ziua marinei... ) scriu citeva impresii despre campionatul national de zbor liber de la Salonta de anul asta (2011). Am sosit la Salonta cu o zi inainte de Cupa Mondiala Salonta, concurs plin de concurenti de mare renume (Per Findahl, Roland Koglot, Ionut Lom). Ma cazez cu Ionut la Madaras, un fel de han destul de dragut. Sintem asteptati in toiul noptii (caci atunci am sosit) si primim o camera in care sa ne hodinim oasele depa un drum lung si obositor... mai ales in ultima suta de kilometri (plin de gropi).
Ne hodinim fain-frumos si a doua zi dimineata ne pregatim sa mergem la cimp. Nu stim exact unde se afla cimpul de concurs insa Ionut are o memorie foarte buna si ajungem cu bine acolo. Parcam linga nemti si incepem sa desfacem cutia cu jucarii
Ne concentram un pic pe planorul lui Ionut si dupa putine ajustari il facem sa zboare excelent. Eu, am planorul mecanic centrat deja si nu am nevoie de nimic. De cel electronic inca nu ma ating avind un pic de teama... nejustificata.
Ne inscriem in concurs si incepe primul start. Timp de zbor 180 secunde. Ne pregatim, emotii... graba si ratam cu succes primul start. Ionut scoate 91 sec. iar eu 82. Ne-am grabit... eu am ratat termica pentru ca nu am mai facut inca o ciclare...
Startul 2 prinde o termica puternica, fara vint. Planoarele se inalta vitejeste, iar eu pun determalizarea la 4 minute in loc de 3. Nu-i bai imi zic, ca este de-asupra capului planorul nu se duce nicaieri. Dupa 8 minute aterizeaza determalizat.... Stiu ca au fost 8 minute caci nu mai ciria cnipsul. Ionut face si el maxim.
Startul 3 aceeasi termica frumoasa si Ionut scoate maxim. Dupa ce trage el, lansez si eu, termica, insa o rafala de vint venita din neant duce planorul, care era deja mult sus, departe. Pornisem deja alergarea spre el... in timp ce ma gindeam ingrijorat: de ce nu am scurtat timpul de determalizare??? De ce?? Dupa 4 minute determalizeaza.... plaorul luind deja distanta considerabila fata de mine. Ionut il zareste cu greu, dat fiind faptul ca nu are nici o pata de culoare (o alta greseala). Determalizat, planorul parca nu coboara.... se invirte la un moment dat ca un nebul intr-o hora numai de el stiuta. In tot acest timp au loc conversatii intense cu Ionut despre vizibilitatea planorului, eu stind cu ochii pe el. Trebuie sa traversez un sant mare... las privirea in jos si trec. O mare greseala, caci planorul este de negasit apoi pe cer... Nu se mai vede.... Ionut care era mai departe, nici atit. Am continuat deplasarea in directia in care l-am vazut ultima data... Si am tot mers... Am cautat planorul toata ziua... Ionut m-a ajutat apoi si el... de negasit Am "arat" kilometri de cimp, fara folos.
A doua zi, il conduc pe Ionut la gara la Oradea caci treburi il asteapta in Bucuresti. Urgente si importante. Revin apoi la Madaras si cu ajutorul celor de la Brad caut planorul in disperare. 10 insi am arat cimpurile pina aproape de granita cu Ungaria.
Nimic... totul in van. Reluam traseele, directii, nimic Este clar, imi iau gindul de la el. O sa ziceti ca aveam eticheta pe el si ca voi fi sunat daca-l gaseste cineva... Ei bine, nici eticheta nu aveam ( Am lasat vorba si numar de telefon la ceva oameni pe acolo... doar doar va fi gasit.
Ma rog... si vine si Campionatul National... trag cu cel electronic. Ma lipesc de cei de la Brad, caci de unul singur ie imposibil de concurat. Baieti multi, organizati, dragutzi, dornici sa ajute. Primele 3 starturi nu am scos maxim insa au fost pe aroape: 208 din 240 startul 1, 152 din 180 startul 2 si 171 din 180 startul 3. Aici a intervenit Maskovszki de la Brad si m-a ajutat sa centrez planorul in faza de lansare, caci tragea in stinga. Restul starturilor au fost maxime, fara nici un fel de emotie, mai putin in ultimul start unde am ramas fara baterie Aveam tot la mine, inclusiv cablurile pentru conectarea la bateria de masina insa am uitat in camera piesa principala: incarcatorul Fac insa rost repede de un incarcator si pun 15 minute la incarcat. Trag si ultimul start: maxim.
Loc final: 4
Din pacate vremea in ziua campionatului a fost, cel putin in primele starturi, oribila: ploaie, vint... dar apoi a fost numai buna.
Va intrebati... ce s-a intimplat cu planorul?? Ei bine, in ultima zi, am fost pe cimp sa duc niste acte lui Ionut Sava, si am mai intirziat un pic pe cimp. nainte sa dau cheie si sa plec, vine un anunt important: A gasit un cioban un avion... Ionut Sava imi zice si inima tresalta instant.... al meu ie. Alerg la cioban si imi zice ca nu el, ci altul... alerg la celalalt cioban care ma intreaba cum ie avionul. ii zic si imi raspunde: ala ie
Imi zice daca ii dau ceva si eu, ne-experimentat ii ofer o suma de 4 ori mai mare decit se platea de obicei... dar nu imi pare rau nici o secunda caci am recuperat planorul... intact.
Cam asta ie tot... Cind o sa primesc poze... voi incarca cu drag.
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum