Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 220
Localitate: Laval, Quebec
In acest caz, motorul functioneaza corect? Eu stiu ca un motor boxer trebuie sa mearga ca in articolul de mai jos: https://en.wikipedia.org/wiki/Flat_engine Altfel este altceva. Nu mai are avantajele boxer-ului...parea mea.
de funktionat funktioneaza, problema este solicitarea Bielei in lavasul fusului maneton prin presiunea gaselor.In conceptul motorului cu un cilindru aceasta presiune a fost repartizata pe toata latimea fusului.In cazul transformarii in boxer, suprafata sa micsorat(Injumatatit)deoarece pe acelasi fus sint doua biele. Eu sint sigur ca cest motor nu are viata lunga, cu exceptia cazului in care latimea bielei ar fi fost cu un coeficient de siguranta mai mare decit 2 construita(latime)Atunci ar fi theoretisch möglich.
Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 220
Localitate: Laval, Quebec
Asta este evident si am inteles de prima data. Dar adevaratul motor boxer, cel pe care l-am prezentat la postul numarl 6, nu functioneaza asa. Vezi ca este si un video explicativ. Daca cele doua biele sunt pe acelasi maneton nu se mai echilibreaza...nu? In acest caz motorul nu-i un boxer....este altceva...parea mea.
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Dan scrie:
...adevaratul motor boxer, cel pe care l-am prezentat la postul numarl 6, nu functioneaza asa. Vezi ca este si un video explicativ. Daca cele doua biele sunt pe acelasi maneton nu se mai echilibreaza...nu? In acest caz motorul nu-i un boxer....este altceva...parea mea.
Se pare ca ai dreptate Dan! Mai exista in literatura un motor, mi-a fost predat in liceu: pistoanele lucreaza in acelasi cilindru si se intalnesc cap in cap, spatiul dintre ele formand camera de ardere....e boxer sau nu?
Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 220
Localitate: Laval, Quebec
Raducu', cred ca si motorul tau este boxer. Din cate inteleg eu caracteristica principala a acestui motor este ca pistoanele se misca in oglinda. Deci este, automat, echilibrat perfect. @radudg800. Cred ca definitia ta este perfect corecta. Este un caz particular al motorului in stea. Are doar doi cilindri si aceeia opusi. Mamaaaaaaaaa, cum suna....
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
radudg800, cred ca ipoteza ta schitata mai sus, referitor la presiune, e putin gresita. Eu as afirma ca forta pe fus datorata de coborarea pistonului dupa detenta este aceiasi, pornind de la premiza ca pistoanele in ambele cazuri au acelasi alezaj, deci aceiasi suprafata.
O sa folosesc urmatoarea notatie, pornind tot de la desenul tau:
1. La motorul cu un singur cilindru, avem: F=P*S unde F=forta, P=presiune, S=suprafata de contact a bielei pe fus 2. La motorul cu doi cilindri opusi, ca cel exemplificat de tine, forta (care am stabilit ca e aceiasi) va fi: F=P[sub]1[/sub]*s[sub]1[/sub] si la fel pentru al doilea piston: F=P[sub]2[/sub]*s[sub]2[/sub]
Cum in cazul motorului cu doi cilindri, biela e de doua ori mai ingusta, putem scrie ca suprafata de contact a bielei pe fus este: s[sub]1[/sub]=S/2, respectiv s[sub]2[/sub]=S/2 Notam: s[sub]1,2[/sub]=s[sub]n[/sub] respectiv P[sub]1,2[/sub]=P[sub]n[/sub]
pentru oricare din cele doua cazuri, daca scriem relatia rezultata: s[sub]n[/sub]=S/2, obtinem prin inlocuire P*S=P[sub]n[/sub]*S/2 Impartind ambii membri la S, noua relatie devine: P=P[sub]n[/sub]/2 adica P[sub]n[/sub]=2P
deci
P[sub]1[/sub]=2P respectiv P[sub]2[/sub]=2P
si nu invers, cum ai afirmat in desen. Fusul maneton se calculeaza astfel incat sa reziste la forta F de incovoiere (poate fi asimilat cu o bara incastrata la un capat si libera la celalalt). Daca in unitatea de timp e solicitat o singura data, sau de doua ori, sau continu, conteaza mai putin (gradul sau coeficientul de oboseala al metalului este de luat in seama, este adevarat, dar nu schimba ipoteza). Daca fusul a pastrat aceiasi dimensiune si in cazul monocilindru si in cel bicilindru, nu acelasi lucru spunem de biela care la bicilindru este de doua ori mai ingusta in zona de contact si ca urmare, ea este cea care cedeaza, nu fusul, la aceiasi valoare a fortei aplicate!!! Am gresit?
exact asta am vrut sa spun si eu.Dealtfel am scris-o intr-un tread mai sus.La poza am gresit.Asa e cind vrei sa faci mai multe lucruri deodata. Principalul este ca toti suntem de aceasi pärere.Motorul funktionaza, dar nu prea mult timp si este un caz particular al motorului stea, care seamana cu un Boxer.
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum