Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Pentru ca in urma cu putin timp, au fost doua experiente neplacute de zbor din cauza butonului din titlu (vezi aici si aici), am hotarat sa deschid o discutie despre realizarea unor sisteme mai sigure (exista chiar si de vanzare, mai scumpe si de multe ori in aplicatii marunte sau ieftine, un swich profi scump nu isi are rostul), dar cu posibilitatea de a interveni pentru a inchide sau deschide circuitul, fara sa demontam modelul (exclus conectarea acumulatorului direct in Rx, sau mufe mama-tata care sunt tot la interiorul modelului sau lasate inestetic p-afara), in caz de urgenta. 1. Prima mea parere ar fi sa inlocuiesc intrerupatorul mecanic cu niste swich-uri "calaret" de la PC-uri. Daca se face o constructie pentru doua randuri de astfel de calareti, sistemul este redundant. 2. A doua idee ar fi achizitionarea unor swich-uri electronice care by default stau pe circuit inchis si numai alimentate intrerup circuitul....ele exista, sunt ieftine, colegul PavCostel a adus cateva din Bulgaria, deci probabil exista si pe la noi pe undeva. Pareri, surse, idei?
Membru din: 30 Oct 2007, 21:25
Mesaje: 564
Localitate: Bucuresti
poti sa dai mai multe detalii la punctul 2 ?
iar cu punctul 1 ....nu exista posibilitatea sa cada "calaretul" ala in zbor?
iar ca o completare la lista de "fail-safe", am vazut la cineva solutia asta:
- un jack stereo (ca la casti), si o mufa corespunzatoare montata pe avion, iar cand era bagat jack-ul in mufa se decupla receptorul iar bateria ramanea in aer.
acest "fail safe" avea 2 utilizari practice:
1. acasa: incarca acumulatorul din avion fara sa il mai scoata afara 2. pe camp: avea un jack chior cu o panglica rosie atasata, conectat tot timpul la mufa de incarcare. Inainte de zbor se scoate jack-ul cu panglica si se reface alimentarea la receptor.
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Screamer scrie:
poti sa dai mai multe detalii la punctul 2 ?
Detalii poate ne da PavCostel. Problema la un astfel de device este ca daca se depaseste curentul la care este el limitat, sarim iar cred in alta dandana (cred ca de aia a spus Pavcostel ca e bun numai la modele cu consum mic).
Citat:
iar cu punctul 1 ....nu exista posibilitatea sa cada "calaretul" ala in zbor?
Se poate evita elegant un astfel de acident, nu cred ca sare daca e folosit corespunzator. La fel ca mai sus, ma ingrijoreaza curentul pe care-l suporta un astfel de calaret.
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Screamer scrie:
da' metoda care am gasit-o eu nu e buna ? cu panglica rosie ?
Tu ai gasit-o?! Aia e consacrata de Valterasu, la HLG-urile lui. Tu ai descoperit-o cum a descoperit Popov radioul: in casa la Marconi! Din pacate tot un contact cu doua tablite ramane si cred ca e acelasi lucru ca butonul. Practic jack-ul poate fi inlocuit de un calaret, ca mai sus, nu?
Membru din: 31 Oct 2007, 13:53
Mesaje: 24
Localitate: Atelier
...calaretii de pc au joc, vibreaza, eu recomand sincer si din toate camerele inimii mele care pompeaza sange in tot sistemul meu urinar, facilitand astfel oxigenarea creierului care prin intermediul materiei cenustii a dat nastere la aceasta idee extraordinar de geniala, folosirea mufelor ct- 2,3 sau 4, functie de sarcina!!!:| :!
Membru din: 01 Noi 2007, 18:19
Mesaje: 261
Localitate: Bucuresti
Problema e abordata prost. De ce? Pai:
- 1 - un switch se dimensioneaza intai dupa consum. Mufele deasemenea. - 2- se are in vedere rezistenta mecanica, riscul de a pierde contactul in timpul zborului, din cauza de vibratii, suprasarcina, ulei, condens, etc. - 3- redundanta.
Ca solutii sunt deja validate: - Switch de calitate la care NU-SI BAGA NIMENI GHEARELE! Se vor folosi obligatoriu cele doua contacte in paralel, intreruperea se va face doar pe firul Rosu, plus. - Mufe CT 2, 3,5, 4, Mpx, in functie de consum . - Switch digital . In categoria asta intra si UBec-urile. - Problema esentiala la switchurile digitale, altele decat UBec, este ca se pierde tensiune pe ele. In acest scop ar cam trebui sa se mearga pe pack de 5 celule, ca sa ai siguranta alimentarii corecte in tensiune. Toate au insa ca principiu functionarea implicita pe ON, un switch mecanic oarecare servind doar la OPRIREA alimentarii. Riscul mecanic este zero, ramane de evaluat sistemul electric in ansamblul sau.
Lasand la o parte considerentele de costuri, cel mai fiabil material este cel clasic, manipulat CUM trebuie, instalat CUM trebuie, eventual pe o mica bucata de cauciuc ca sa nu preia vibratii mari, conectat CUM trebuie, dupa regulile elementare ale fizicii si nu dupa imaginatie sau bunul plac. Asigurarea conectorilor impotriva smulgerii, scurtcircuitului accidental, patrunderii de lichide inauntru. Cel mai bun conector superaurit va avea rezistenta de contact execrabila fiind plin de ulei. In spiritul redundantei ideal ar fi ca packurile de peste 2300mAh sa aibe doua cabluri si 2 mufe, trecute prin switch. Care switch este un element crucial.
Bunul simt tehnic trebuie sa primeze in fata esteticii sau a "febrei" zborului. Nu uitati: un banal control vizual macar inainte de FIECARE zbor, nu sezon! va scuteste de neplaceri mari. Sunt multe de discutat, sper sa existe o discutie constructiva obiectiva.
Bafta! Costel
P.S. - butonul "bulgaresc" nu exista. Este exclusiv vina romanilor ca nu aduc componente iar bulgarii da.
Membru din: 01 Noi 2007, 18:19
Mesaje: 261
Localitate: Bucuresti
Un caz particular exista, si, ca orice compromis, impaca si capra si varza. Insa sunt implicate cateva conditii strict necesare...
In cazul receptoarelor PCM sau a celor in 2,4 GHz se poate face urmatorul sistem de alimentare:
- Servourile sunt alimentate de pe o placuta de distributie, cu plus, minus, direct din pack, fara switch fara nimic. Un condensator, doi ar fi bineveniti. Receptorul poate fi alimentat printr-o sursa oarecare, cu switch electronic sau UBEC de curent mic, uzual. In acest fel bara de alimentare de putere este separata de alimentarea relativ mica a receptorului. Intre receptor si servouri se conecteaza doar firele de masa si semnal. INSA: - nu orice receptor permite asta. Exista si unele receptoare care au iesirile open-colector, deci vor trebui toate cele trei fire. Important este ca servourile sa nu consume inutil aberant si sa nu o ia razna in lipsa semnalului de la receptor. Desi nu le-am mentionat, chiar si unele receptoare PPM pot fi folosite cu succes. Ramane de probat. Exceptiile in aceste cazuri intrec cu mult cazurile conforme. Bunul simt tehnic trebuie sa primeze. NU EXISTA SOLUTIE minune sau solutie universala, in afara banalului switch mecanic!
In esenta, este analog unui sistem power box empiric, sau unui sistem cu separatie galvanica, prin optocuplori. Se poate folosi un singur pack, sau doua packuri.
Asta nu scuza pe nimeni sa se uite daca receptorul e alimentat INAINTE de zbor!
Daca as folosi un conector care sa permita alimentarea servourilor pe direct si doar semnalul sa fie cules din Rx iar butonul electronic sa taie curentul doar Rx-ului, nu ar fi avantajos? Later edit....am vazut acum postul de mai sus al lui PavCostel, oarecum gand la gand cu bucurie!!!
Membru din: 01 Noi 2007, 18:19
Mesaje: 261
Localitate: Bucuresti
Citat:
Daca as folosi un conector care sa permita alimentarea servourilor pe direct si doar semnalul sa fie cules din Rx iar butonul electronic sa taie curentul doar Rx-ului, nu ar fi avantajos?
Daca nu vrei sa citesti pomelnicul de mai sus, nu am ce comenta...
Bafta! Costel
P.S. - e inutil sa pui power-box pe un HLG/DLG. E inutil sa pui contacte improvizate ce tin 1A la un model cu 6 servouri ce papa 4A.Fie cu panglica, fie fara... ETC.
Ultima oară modificat de pavcostel pe 09 Oct 2009, 11:47, modificat 1 dată în total.
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum