In urma cu cateva luni am primit acest motor. Am reusit sa-l pornesc. Nu stiu sa-i fac reglajele. De buna functionare a acestui motor depinde "convertirea" mea la termice.
Fişiere ataşate:
Resize%20of%20IMG_5493.JPG [ 83.13 KiB | Vizualizat de 7630 ori ]
Resize%20of%20IMG_5494.JPG [ 65.58 KiB | Vizualizat de 7630 ori ]
Resize%20of%20IMG_5495.JPG [ 63.03 KiB | Vizualizat de 7630 ori ]
Ultima oară modificat de Padre pe 11 Mai 2010, 10:50, modificat 1 dată în total.
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
pavcostel scrie:
Padre...Dispui de materialele necesare pornirii? Un turometru?l
Da...si un vibrator. Ce naiba sa faca el cu turometrul?! Intai incearca sa-l pornesti, apuca-l de undeva...pe masura ce o sa incerci, o sa inveti si or sa vina si intrebarile firesti.
Eu, pentru inceput as proceda asa: cu rezervorul alimentat si conectat la motor, deschid jiglerul principal la 2-2.5 ture. Alimentez bujia cu 1.2-1.5V (sa fie rosie-portocalie) si...dat la pala pana cand spune ceva (inainte de dat la pala, se astupa cu un deget carburatorul si se roteste cu mana pana cand se umple conducta de alimentare cu combustibil). Daca motorul porneste , se tureaza si se opreste, inseamna ca mai trebuie deschis jiglerul principal. Daca porneste, stropeste si se opreste fara sa se tureze, inseamna ca e prea innecat si mai trebuie inchis jiglerul. E foarte simplu sa vezi daca e innecat, face shock hidraulic, e mai greu de dat peste cap cand dai la pala. (ca sa il dezneci, ii deconectezi furtunul de alimentare si dai la pala invers ca sa arunce afara ce are in el). Succes...o zi fructificata e cea in care la sfarsitul ei nu aduni mai mult de 10 degete de pe jos! Cauta sa renunti la elicea aia APC. IN NICI UN CAZ SA NU DAI LA PALA CU EA!
I-am montat conul si am improvizat un demaror folosind o masina electrica de gaurit (pe reverse) un surub cu piulita si un fel de bucsa din cauciuc "strunjita" pentru a se potrivi pe con. Motorul porneste din prima. Nu functioneaza bine la toate regimurile de turatie. Am facut rost de doua rezervoare (din pacate nu m-am gandit sa fotografiez si rezervorul montat), tub siliconic, acumulator Pb 2V 5A, fisa pentru bujie, combustibil 5%. Motorul are multe suruburi si surubele si stiu ca nu toate trebuie stranse la maxim Cum reglez amestecul optim astfel incat sa nu am surpriza sa se opreasca in aer?
L.E.: Nu stiu cum am facut dar nu am vazut (citit) initial decat jumatate din postul anterior. Motorul mi-a pornit din prima. Alimentat la 2V (mi s-a spus ca e OK daca sunt firele fisei mai lungi). Bujia rosu portocaliu. Jiglerul principal deschis la 2-2.5 ture. Motorul cald porneste si la pala imediat. Merge si daca-l turez. Se opreste cand revin la relanti (asa se scrie?) De ce sa nu dau la pala? E prea taioasa? Nu am turometru. Nici termometru IR. Nici vibrator. Am insa regulatoare, chiar si de 20 A (vezi RR 2010). Dar stiu ca aici nu e voie cu ele.
Ultima oară modificat de Padre pe 11 Mai 2010, 20:43, modificat 1 dată în total.
Membru din: 01 Noi 2007, 18:19
Mesaje: 261
Localitate: Bucuresti
Padre, in lipsa sefului, sa zic si eu cate ceva... In primul rand, bine ca a pornit! Reglajul esential e la turatia maxima, adica carburatorul deschis complet, ceea ce vei verifica inainte sa-l pornesti, evident. In carburator, orificiul din butoias trebuie sa fie aliniat cu gura carburatorului, adica deschiderea maxima. Reglajul de turatie maxima se face cam asa: - pornesti motorul, apoi la o turatie sigura astepti un pic sa se incalzeasca. Se scoate alimentarea de la bujie si se da gaz la maxim. Cu surubul jiclorului, cel lung si randalinat, din 1/4 tura in 1/4 tura se incearca obtinerea turatiei maxime. (aici daca nu ai mai lucrat cu motoare termice era bun un turometru de 2lei) Turatia in functie de cum insurubezi acul jiclorului va fi ceva de genul: - balbait, medie(amestec bogat, fum mult)-maxim-medie(amestec sarac,FARA fum)- stop. Evident, nu trebuie sa ajungi la stop... Se incearca prin reglaj incadrarea turatiei in partea de maxim din secventa de mai sus. Retine: - antiorar= amestec mai bogat, orar= amestec mai sarac. Nu vei reusi din prima, dar te vei apropia de regim. Dupa oprirea motorului, se trece la reglarea prealabila a pozitiei de relanti, brut. In poza 5495 localizezi surubelul cu arc pe el. Are rolul de a nu lasa butoiasul carburatorului sa se inchida de tot(cred, desi e posibil sa fie reglajul de aer). Apoi pe pozitia de gaz minim, privesti ce deschidere ramane din orificiul butoiasului. Nu are legatura cu licoarea vitei-de-vie... La inceput ar fi bine sa fie 1,5-2mm. Important e sa nu fie inchis de tot ca sa nu se opreasca. Daca turatia e prea mare, no problem. Progresiv, se incearca obtinerea unui minim de turatie stabil, prin reglarea surubului. Cat e posibil... In momentul in care ai un minim stabil, exista pe partea opusa acului jiclor randalinat un alt surub, cu slitz de surubelnita. Tot in pozitia de "aproape relanti" obtinuta inainte, se strange scurt intre degete furtunul de alimentare cu combustibil. Acum: daca motorul se tureaza, amestecul de relanti e prea bogat. Se repeta de cateva ori "ciupitul" furtunului. Daca motorul scade in turatie si eventual se opreste, e prea sarac. La fel se repeta de 2-3 ori, ca sa fie concludent. Apoi, in functie de rezultat se actioneaza din 1/8 tura in 1/8 tura asupra surubului. Atentie la surubelnita si elice! Retine: - antiorar= amestec mai bogat, orar= amestec mai sarac. Reglajul asta e cam gata in momentul in care "ciupind" furtunul apare doar o usoara crestere de turatie. Acum se poate relua inca o data stabilirea pozitiei minime de inchidere a carburatorului, daca doresti un relanti ceva mai mic. Nu foarte mic, ca se raceste bujia sub prag.
Empiric povestit, ar cam trebui sa te apropii de regimurile de max si min. Dupa asta, desigur ca se mai poate regla in functie de ce doresti, putere maxima sau consum onest. Deasemenea, in functie de vreme, temperatura/umiditate se va prefera mereu un reglaj cu un zimt,doi spre latura ma bogata a amestecului.
Inainte sa "surubaresti" ceva, asteapta-l pe Marinaru. Pana atunci, ia ce am scris drept beletristica fara talent.
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Padre scrie:
De ce sa nu dau la pala? E prea taioasa? Nu am turometru. Nici termometru IR. Nici vibrator. Am insa regulatoare, chiar si de 20 A (vezi RR 2010). Dar stiu ca aici nu e voie cu ele.
Da, e taioasa rau pentru inceput. In rest....te mananca bag sama! Din ce ai descris tu ca faci si din ce a mai spus si Costel, in scurt timp devii doctor in pornito-reglatologie; nu e asa de complicat si nici rocket science....dedica-te cu curaj cateva ore intr-o zi si ai sa te lamuresti fara sfaturile altora O sa caut un manual de OS Max (de regula manualele lor sunt de calitate), unde sa descrie o secventa de pornire/rodaj...in caz ca am. Primul si cel mai important sfat ar fi de fapt: invarte fara teama de jiglere, motorul nu se strica!!! Succes!
L.E.: Am gasit manualul AICI! (Padre, nu aveau si versiunea in greaca veche, sa stii ca am cautat !!!)
Multumesc mult. Am sa-l "bibilesc" o vreme si am sa revin poate cu un filmulet cu el in functiune. Cam ce fel de aeromodel poate propulsa (anvergura, greutate) ?
PS. Pe site la Hobbyco sunt multe manuale: https://www.hobbico.com/manuals/index.html Cele care nu sunt in lista respectiva, precum OS, sunt in link-urile date tot de ei (in drepta listei).
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Padre scrie:
Cam ce fel de aeromodel poate propulsa (anvergura, greutate)?
Motorasul este cam mic, paleta oferita de el nu e prea vasta. Cauta ceva asemanator cu Rascal ca al lui Dan-PavCostel-Valterasu (uite la Phoenixmodels RASCAL), sau un motoplanor de 2-2.5m. La zborul ASTUIA chiar ai asistat.
Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 220
Localitate: Laval, Quebec
Daca imi permiteti o mica sugestie, as spune ca pentru Rascal este mult prea mare si greu. La al meu am .07 si zboara la jumatate de gaz. Ca sa aterizeze trebuie sa opresc motorul de sus...zic si eu. As sugera sa studiezi un pic aici pentru un model: https://www.iflyherr.com/ https://www.houseofbalsa.com/store/store ... FgWto648j1 Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Dan scrie:
Daca imi permiteti o mica sugestie, as spune ca pentru Rascal este mult prea mare si greu
Aici ai sa te contrazici cu PavCostel care a pus motorizarea recomandata de producator si pe urma a trebuit sa lesteze cu plumb....plus ca motorul recomandat nu avea vlaga !
Membru din: 01 Noi 2007, 18:19
Mesaje: 261
Localitate: Bucuresti
@Dan - Daca ai mutat totul in fata, este cat se poate de adevarat ca nu mai ai nevoie de lest. Si Motorul tau probabil chiar trage. Chinezul meu cred ca are puterea masurata in cai pitici, ca nu-l duce pe Rascalescu....
@Padre Un trainer mic sau un motoplanor. Eu ma gandesc sa cumpar ceva timp anul asta sa fac un trainer mic cu motor pana in 3cmc ptr RR2011, pe langa alte multe chestii care asteapta la rand, inclusiv un captiv.Cine stie pe cineva care vinde timp?!?
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum