Marinaru

  
Forumul celor putini.  
Acum este 13 Dec 2017, 22:36

Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 5 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Nelamuriri legate de motoarele in 4T
MesajScris: 24 Feb 2013, 19:59 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 21:25
Mesaje: 564
Localitate: Bucuresti
In urma dicutiilor cu Marinaru' am aflat de 2 noi chestii despre motoarele in 4T:

- Turatia trebuie masurata cu un tahometru si neaparat trebuie sa fie mai mica decat turatia maxima data de producator (nu este totuna cu reglarea jiglerului pentru turatie maxima si pe urma deschis jiglerul un sfert de tura ca la motoarele in 2T), am inteles ca motorul trebuie sa mearga un pic inecat ca sa isi faca lubrifierea calumea.
- A doua nelamurire e legata de relanti: am inteles ca am doua optiuni, ori folosesc combustibil cu 20% nitro cel putin, ori fac un montajel care imi va alimenta bujia proportional cu acceleratia (la relanti bujia este alimentata la maxim).


Cat de necesare sunt cele de mai sus? Am citit din scoarta in scoarta manualul de la OS MAX-ul meu 155FS in 4T si nu am gasit nimic care sa imi specifice cat nitro sa fie in combustibil sau cat sa fie turatia la care sa ruleze motorul.

_________________
You win this time, gravity!

Radio: Futaba T8-FG
P-40E - Captiv (Video cu primul zbor)
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Shtrumf - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Nelamuriri legate de motoarele in 4T
MesajScris: 07 Mar 2013, 13:57 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 218
Localitate: Laval, Quebec
La pagina 11, nenea OS, spune: ''Fuel
The FS -155-P should be operated on a methanol
based fuel containing not less than 18% (volumetric)
castor oil, or a top quality synthetic lubricant (or a
mixture of both), plus a small percentage (5-20%) of
nitromethane for improved flexibility and power''
Foarte important, dupa mine, este procentul de ulei. Daca ai un combustibil cu mai putin de 18% ulei ii mai pui un pic de Klotz, zic si eu.
Multa, multa bafta.

_________________
The Beaver Ballad
http://www.youtube.com/watch?v=3w_v0k57KhE
Facebook
https://www.facebook.com/pages/Aeromode ... 5014157616


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Nelamuriri legate de motoarele in 4T
MesajScris: 07 Mar 2013, 19:56 
Neconectat
New member

Membru din: 04 Mar 2009, 22:46
Mesaje: 3
Departe de a putea spune ca sunt vreun cunoscator, va pot impartasi din experienta proprie.
Marea majoritate foloseste combustibil cu 10% nitro. Eu folosesc Tornado FLIGHT 10%. Nimeni nu recomanda un continut mai mic de 5% la 4T. Un continut mai mare mareste puterea motorului dar cu repercursiuni asupra longevitatii motorului. Nu stiu ce inseamna asta in timp dar nu vad nici un motiv de ce nu ai alege un motor un pic mai mare daca ai nevoie de putere mai mare in loc sa folosesti un combustibil cu continut mare de nitrometan si implicit mai scump.
Vis-a-vis de ulei de ricin, Saito spune: “Since the four-stroke engine has high exhaust temperature and carbon is apt to accumulate when castor oil type lubricants are used, avoid using fuel containing them.” In traducere, nu se recomanda folosirea combustibililor cu ulei de ricin datorita riscului ridicat de depunere de calamina pe supape/piston la motoarele in 4 timpi.
Continutul de ulei nu e musai sa fie 20%. Un continut de 15-18% specialistii spun ca e suficient. Eu tind sa ii cred pentru ca majoritatea combustibililor au mai putin de 20% ulei.
In privinta reglajelor, eu procedez in felul urmator: dupa cateva rezervoare consumate (trei - patru) cu un amestec bogat, (scoate fum mult si cand pui mana la evacuare te murdaresti rapid de ulei) si turatie sub 4000 rpm poti face reglajul high speed needle. Turezi motorul la maxim dupa care incepi sa strangi surubul treptat. Motorul creste in turatie o data cu saracirea amestecului pana intr-un punct unde pare sa se stabilizeze turatia, sa nu mai creasca. Din acel punct desfaci inapoi surubul pana se micsoreaza turatia cu 150 -200 rpm. Neaparat turometru, la ureche nu se simte. Unii mai fac reglajul dupa cantitatea de fum, din experienta, eu prefer sa o fac cu turometrul.
Reglajul de relanti il fac in felul urmator: de la relanti turezi brusc motorul la maxim. Daca are tendinta sa se inece, inseamna ca relantiul e prea bogat si il mai strangi. Daca urca prea incet in turatie, inseamna ca e prea sarac si atunci il mai imbogatesti.
Fiecare fabricant prezinta o plaja de turatie pentru motor. Elicea o alegi in asa fel incat sa nu depasesti turatia maxima recomandata. Datorita energiei cinetice a partilor in miscare, la turatii prea mari poti risca deteriorarea bielei, arborelui, rulmentilor, etc.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Nelamuriri legate de motoarele in 4T
MesajScris: 08 Mar 2013, 00:25 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 21:25
Mesaje: 564
Localitate: Bucuresti
Multumesc amandurora pentru lamuriri.

Caut ulei sintetic sa mai adaug in combustibil si o sa imi achizitionez un turometru pentru reglaje :mrgreen:

_________________
You win this time, gravity!

Radio: Futaba T8-FG
P-40E - Captiv (Video cu primul zbor)
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Shtrumf - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Nelamuriri legate de motoarele in 4T
MesajScris: 04 Mai 2013, 05:39 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 21:25
Mesaje: 564
Localitate: Bucuresti
Iaca am gasit un site despre motorasele in 4T, in care sunt descrise toate aspectele functionale si de reglare a motoarelor.

http://www.lymanslack.com/Articles&Arch ... troke.html


Nenea chiar da explicatia pentru reglajul turatiei cu 300-400 rpm mai mica decat cea maxima: The reduced revs allow for prop unloading in flight. Cu alte cuvinte....sa astepte si elicea sa vina in mod normal si sa nu ii furnizeze o explozie cand e inca in sarcina :D

Frumos articolul si poate daca mai e careva interesat.

In alta ordine de idei, saptamana viitoare astept sa ajunga tahometru si elicele pentru motor si poate ii dau o pornire sa il aud ca tare nerabdator sunt :mrgreen:

_________________
You win this time, gravity!

Radio: Futaba T8-FG
P-40E - Captiv (Video cu primul zbor)
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Shtrumf - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 5 mesaje ] 

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron

Translation/Traducere: phpBB România