Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 220
Localitate: Laval, Quebec
Daca imi permiteti as pune o intrebare: In perioada friguroasa trebuie sa facem ceva special pentru motorul nostru? Extrem de punctual. Este nevoie de o bujie mai calda?
Nu cred ca tre bujie mai calda, am zburat mult in anotimpul rece, chiar la minus multe grade, cu aceleasi bujii cu care zbor vara, si nu am avut probleme, nici cu pornirea, nici in mers.
Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 220
Localitate: Laval, Quebec
Intre timp am mai intrebat si pe tanti de la dugheana din targ. Tanti a zis acelasi lucru ca si Mobi. A adaugat doar ca daca vreau si vreau sa fac ceva atunci sa reduc procentul de nitro de la 15% (acum) la 10% sau daca este extrem de frig la 5%. Cam are sens....nu?
Membru din: 15 Noi 2007, 16:17
Mesaje: 67
Localitate: Bucuresti
Are sens pentru ca pe vreme rece, datorita densitatii crescute a aerului, compresia este mai mare si cu un combustibil cu mult nitro ar apare detonatii. Pe vreme rece, pornirea este mai grea pentru ca evaporatia combustibilului tinde catre 0. Cum fac eu: pun combustibil cu 5% in loc de 10% si inainte de pornire tin bujia la curent mic pentru vreo 3-4 minute pana chiulasa incepe sa fie calduta la 19-20 grade (am termometru cu IR), apoi dau curent normal la bujie si pornesc. Totusi, nu am incercat sa zbor la temperaturi sub 0 grade.
_________________ Future is electric, but I belong to the past... Telefon 0726.191.725
Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 220
Localitate: Laval, Quebec
Te inteleg perfect. Uite azi am pornit motorul pe - 20 grade Celsius. A pornit repede si a mers perfect (OS .46 AX). Nu am termometru IR, dar am pus bujia pe sfarsitul zonei verzi. Deci cat mai calda posibil. Dar Tanti nu a vrut sa-mi dea...si avea....combustibil cu mai putin de 10%.
Membru din: 31 Oct 2009, 16:05
Mesaje: 7
Localitate: Brasov-Codlea
Am nevoie de ajutorul inteleptilor....si meseriasilor.... Unul dintre motoarele mele face figuri.....la sol merge super bine....reglajele sunt ok...decolez....merge 30 de secunde si se detureaza.....daca e redusa turatia la jumate, ramane asa, daca dai gaz, moare.....daca il aduci la sol sa-l reglezi.....merge ca pe roate....l-am curatat, am curatat si carburatorul, am verificat furtunele, am verificat rezervorul, "pendulul", am schimbat combustibilul.....numai ca nu l-am rugat frumos.... Motorul cu pricina e un Magnum de 7,5, cu 20 de litri de combustibil consumati....are inca compresie, porneste de cele mai multe ori din prima. poate o sa-mi raspundeti sa cumpar altul.....am destule.....da' nu ma las....ce, e mai tare el ca mine..... >:(
Membru din: 01 Noi 2007, 18:19
Mesaje: 261
Localitate: Bucuresti
Incearca sa-l reglezi un pic mai bogat la sol, si vezi daca se mai opreste in zbor. Si bujie rece, cum spune sefu' mai sus! Daca modelul a zburat bine si nu ai umblat la pozitia furtunelor. Daca ai umblat la pozitia furtunelor si motorul e cu capul in jos, ai de lucru. Poate fi exact varianta inversa, se produce innecarea motorului prin sifonarea rezervorului. Decizi la fata locului.
Membru din: 31 Oct 2009, 16:05
Mesaje: 7
Localitate: Brasov-Codlea
Frati motoristi termici, pun o intrebare la care multi s-au gandit dar nu au indraznit sa o spuna de teama sa nu fie ridicoli.... motoarele termice pe alcool (nu zic metanol ca vine men in blec la usa)pot functiona cu benzina? cum pot fi transformate ? a incercat cineva?
Ultima oară modificat de nicajohn pe 08 Noi 2009, 09:01, modificat 1 dată în total.
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Exista kituri de converise, exista aprinderi electronice de cumparat separat...teoretic se poate, insa cred ca esti limitat totusi de tipul si dimensiunea motorului.
Membru din: 01 Noi 2007, 18:19
Mesaje: 261
Localitate: Bucuresti
Din cate stiu, se pot adapta. Insa tragand linie si facand socoteala, greutatea suplimentara bujie,aprindere,sursa de aprindere nu este compensata de vreun castig echivalent al "noului" motor. De fapt, de aceea s-a renuntat din anii 40 la benzinarul clasic. Motoarele cu combustibil alcool (diesel sau pseudo-diesel) s-au impus tocmai datorita simplitatii si raportului bun greutate/tractiune. Nenea OS a fost un revolutionar. Conversiile sunt eficiente la capacitati peste 20cmc, cred eu.
Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 220
Localitate: Laval, Quebec
Dupa ce OS a revolutionat piata motoarelor aero si a scos, practic, din competitie motoarele cu benzina, acum face iarasi o mutare strategica: va lansa un motor cu benzina: https://www.os-engines.co.jp/english/091003e/ Frumos de pica....
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 12 vizitatori
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum