Membru din: 31 Oct 2007, 12:19
Mesaje: 34
Localitate: Bucuresti
Salut !
Sper ca nu se supara nimeni daca voi incepe un topic nou, despre un planoras.
I-am spus planoras, deoarece anvergura sa nu depaseste 1,5m.
Aripile sunt din balsa, constructie clasica. Pentru acestea, am folosit planurile planorului Guppy varianta cu eleroane. Fuselajul masoara 62cm, este construit tot din balsa, dar pentru el am folosit imaginatia proprie.
Dar haideti sa vedem cum a inceput constructia lui.
_________________ De ce sa alergi cand poti sa zbori?
Membru din: 31 Oct 2007, 12:19
Mesaje: 34
Localitate: Bucuresti
Ultima faza a fost profilarea si verificarea:
Aici se vede ca winglet-ul este pentru aripa cealalta. De teama sa nu se sparga cana, am construit si celalalt winglet. Chiar daca aripa sa, se fafla numai pe hartie.
Fişiere ataşate:
photo.jpg [ 45.64 KiB | Vizualizat de 9544 ori ]
photo.jpg [ 35.9 KiB | Vizualizat de 9544 ori ]
_________________ De ce sa alergi cand poti sa zbori?
Ultima oară modificat de Corsarul pe 05 Apr 2009, 17:48, modificat 1 dată în total.
Membru din: 31 Oct 2007, 12:19
Mesaje: 34
Localitate: Bucuresti
Urmeaza eleronul si apoi imbinarile aripilor cu fuselajul. Aripile vor fi demontabile pentru a usura transportul. Dupa cum se vede, o sa fie ceva de lucru la intarirea fuselajului in locul in care voi prinde aripile. O sa mai fie un hop de trecut; si anume unghiul de incidenta. Dar acesta se va rezolva usor, pentru ca instrumentul (din figurile atasate) a fost creat special pentru acest scop...
Fişiere ataşate:
photo.jpg [ 38.25 KiB | Vizualizat de 9544 ori ]
photo.jpg [ 32.88 KiB | Vizualizat de 9544 ori ]
_________________ De ce sa alergi cand poti sa zbori?
Ultima oară modificat de Corsarul pe 05 Apr 2009, 22:46, modificat 1 dată în total.
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Mama, m-ai spart cu divaisu ala de calaje!!!! A iesit foarte frumos modelul, da tot fac o petitie (asa-s io, carcotas ) si anume: data viitoare incearca sa lucrezi simultan aripile, in pereche, nu pe rand....pe planseta, bord de atac in bord de atac.
Membru din: 31 Oct 2007, 12:19
Mesaje: 34
Localitate: Bucuresti
Cum adica "bord de atac in bord de atac"?
Poate ca ai dreptate, dar daca nu stiu, nu am cum sa lucrez asa cum spui...
Despre lucrat simultan nu pot spune ca este un mare castig. Folosesc aceleasi materiale, aceleasi planuri, aceasi tehnica (+sau-) dar in final sunt cam la fel. Partea buna este ca ocup mai putin loc si asta este foarte important in conditiile date.
Am facut si o mica comparatie de greutate:
Fişiere ataşate:
photo.jpg [ 58.28 KiB | Vizualizat de 9544 ori ]
photo.jpg [ 68.95 KiB | Vizualizat de 9544 ori ]
_________________ De ce sa alergi cand poti sa zbori?
Ultima oară modificat de Corsarul pe 06 Apr 2009, 12:52, modificat 1 dată în total.
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
A, nu, era doar o recomandare. Bord de atac in bord de atac, adica atunci, la incleiere, pe planseta, sa le pui in oglinda...bord de atac in bord de atac.
Membru din: 31 Oct 2007, 12:19
Mesaje: 34
Localitate: Bucuresti
Am inteles, dar acest mod de lucru se preteaza la spatii de lucru adecvate si in plus trebuie sa ai si planuri si plansa corespunzatoare. La mine nu e cazul, eu nu am cum sa lucrez asa, deci sper ca ma vei ierta.
Mai bine imi spui cateva lucruri despre imbinarile celor doua jumatati de aripa. Am incleiat cate o bucata de placaj aero de 2mm grosime si 10cm lungime de lonjeroane. Asta pentru ca sa nu fie numai lipitura dintre suprafetele imbinate.
Fişiere ataşate:
photo.jpg [ 48.41 KiB | Vizualizat de 9544 ori ]
_________________ De ce sa alergi cand poti sa zbori?
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum