Membru din: 06 Noi 2009, 20:10
Mesaje: 2
Localitate: Ploiesti
Mereu am fost un fan al acestui veteran...m-am hotarat greu, dar in final m-am pus pe treaba. Am inceput desenarea planului. Am si eu cateva intrebari. Ce profil trebuie sa aiba aripa? si... trebuie sa maresc/micsorez vreun reper? de exemplu sa fac aripa mai mare? deriva mai mare? Va rog sa ma ajutati, pentru ca nu prea am experienta in domeniul proiectarii...
Cum vad eu facut planul: Fuselajul: facut dupa 3view...cu reperele la scara si ca structura(profilele fuselajului, ca pozitie) facut dupa un plan de P-51 la aceeasi scara. Aripa: Forma din 3view, la scara...nu stiu ce profil sa-i fac...structura copiata dupa planul de mustang(distanta dintre profile, pozitia lonjeronului, etc.) e bine asa?
Scara este 1/8.75...anvergura 1200mm... motor: OS FS-40, 6,5cc.
orice sfat m-ar ajuta enorm! Multumesc!
Ultima oară modificat de lefmir pe 06 Noi 2009, 20:45, modificat 1 dată în total.
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Primul lucru pe care l-as face, ar fi sa-i maresc ampenajul orizontal cu un 10-20%...la fel si lungimea botului. Ce motorizare va avea si din ce va fi construit?
Membru din: 01 Noi 2007, 18:19
Mesaje: 261
Localitate: Bucuresti
Da, lungimea botului e critica... Ca sa ai CG unde trebuie va trebui modificat botul, eu nu as merge absolut deloc dupa structura de Mustang, IAR e un avion diferit. Inteleg ca ai taiat deja fuselajul, asa ca nu se pot face multe. Planuri de structura in vechile reviste Modelism si Tehnium. Oricum exista o mare controversa in legatura cu aceste planuri. Cartea d-lui Antoniu aduce multe precizari si lamuriri. Se pare ca e cea mai documentata si exacta monografie.
Membru din: 06 Noi 2009, 20:10
Mesaje: 2
Localitate: Ploiesti
Balsa si termic...altfel nu indrazneam m-am amuzat teribil cand am citit: "SITE-UL NU ESTE PENTRU ELECTRISTI SI POLISTIRENISTI!!! (...dar au voie si ei sa viziteze…cu evlavie)"
1. Marit ampenajul orizontal cu 10-20% notat. 2. "Lungit" botul - notat. Multumesc Radu pentru materiale.
inca nu am construit nimic...eu sunt inca la capitolul "creat planuri"...pentru ca nu am gasit planuri pentru constructie clasica. E relativ mititel....la 1200mm anvergura, cu motor in 4 timpi, de 6,5cc, OS FS-40. Ma refeream ca voi copia din planul de mustang numai distanta dintre profile si anumite "trucuri", nu si profilele in sine...alea le-am gasit intr-un scan dintr-o revista veche de modelism.
Aveti in legatura de mai jos planurile unei machete scara 1:20 pt zbor liber, desenata de dl Sever Barboni, desenele d-lui Dan Melinte pt scara 1:5, o axonometrie a d-lui Dan Iloiu din Modelism, o axonometrie dintr-o carte poloneza de la editura Hawk Publications si o vedere laterala cu structura lui IAR-80 tot dintr-o carte poloneza. Planul d-lui Sever Barboni mi-am permis sa-l bibilesc un pic pt a va usura munca. Desi este o macheta la o scara mica, totusi, respecta bine geometria originala a avionului. Profilul aripilor este altul, fireste, adaptat pt zbor liber.
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum