Marinaru

  
Forumul celor putini.  
Acum este 28 Mar 2024, 10:48

Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 96 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Următorul
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 30 Dec 2009, 10:39 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 01 Noi 2007, 18:19
Mesaje: 261
Localitate: Bucuresti
Cat wash-out iese din nervurile desenate? Nu-mi pot da seama din desenele postate, dar pare mic, chiar si in comparatie cu planul de 125cm. Daca este posibil sa verifice gun-man la aripa reala cat este si de la ce nervura porneste. Este o caracteristica foarte importanta a aripii de Rascal. La cel mic aripa este in sistem de balsa sheet, iar constructiv wash-out se realizeaza cu niste cale calibrate la lipirea pe planseta. Daca aici se intentioneaza structura clasica, trebuie facut wash-out direct din nervuri, nu merge curbarea cu cale calibrate. Zic si eu.

Bafta!
Costel

L.E. - presupun ca cele 4 suruburi sustin un L, ceva, care sa ancoreze si ampenajul vertical, nu va ramane fixat doar in mica portiune din fata. Eventual o piesa curbata de balsa care sa faca racordul intre ampenaje, cum e la cel mic, dar un pic supradimensionata ca sa cuprinda si gaurile. Sau 2 eclise prin care trec suruburile, cu AO la mijloc. Nu se vede clar din desen.


Ultima oară modificat de pavcostel pe 30 Dec 2009, 10:43, modificat 1 dată în total.

Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 30 Dec 2009, 10:42 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
pavcostel scrie:
Cat wash-out iese din nervurile desenate? Nu-mi pot da seama din desenele postate, dar pare mic, chiar si in comparatie cu planul de 125cm. Daca este posibil sa verifice gun-man la aripa reala cat este si de la ce nervura porneste. Este o caracteristica foarte importanta a aripii de Rascal. La cel mic aripa este in sistem de balsa sheet, iar constructiv wash-out se realizeaza cu niste cale calibrate la lipirea pe planseta. Daca aici se intentioneaza structura clasica, trebuie facut wash-out direct din nervuri, nu merge curbarea cu cale calibrate. Zic si eu.

Daca te uiti atent, calele suplimentare de pe nervuri, au fix dimensiunea corzii maxime a acesteia....daca lucrezi aripa pe spate, pe calele de adaos, adica cu extradosul pe planseta, ai extradosul plan....ai mai mult wash-out la cel mic?

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 30 Dec 2009, 10:46 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 01 Noi 2007, 18:19
Mesaje: 261
Localitate: Bucuresti
Citat:
Cat wash-out iese din nervurile desenate? Nu-mi pot da seama din desenele postate, dar pare mic, chiar si in comparatie cu planul de 125cm

Dupa cum am scris, la cel mic pare mai mare, desi e aripa scurta! De aceea
Citat:
Daca este posibil sa verifice gun-man la aripa reala cat este si de la ce nervura porneste.

Desenul postat este un preview dxf si nescalat nu se inteleg clar multe lucruri. Se pierde mult din detaliu si proportie, de exemplu eu vad profilul la nervura de capat nu plan convex, ci concav-convex. Poate e o iluzie optica. Corectati-ma, va rog.

Bafta!
Costel


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 30 Dec 2009, 11:11 
Neconectat
Member

Membru din: 05 Aug 2008, 12:08
Mesaje: 87
Aripa din cel mic este plan, daca o pui de dos pe o masa.
Asa este la cel care o am eu aici ARF pe Masa.
Washout incepe de fapt de la zero in mijloc si este dependent de grossimea profililui. O sa vedeti dupa ce am inceput cu longeron.
Diedru la 110 este mult mai mic, are doar 4°

Fixare de ampenaje ma gindeam un pic altfel. AO si AV sint lipite unul de alteul si sa monteaza impreuna cu cele 4 surubele. Ca sa fi pozibil trebuie dezfacut suprafata de comanda de la AV.

In rest oricum e Wascal nu Rascal si in final puteti sa modificati ce vreti voi.
Aici aveti plan in sistem CAD/DXF in stadiu in care sa afla momentan:
www.wabo.ro/download/wascal400.dxf


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 30 Dec 2009, 11:29 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 01 Noi 2007, 18:19
Mesaje: 261
Localitate: Bucuresti
Herr Till, te rog uita-te un pic in manualul de la kit ca sa lamurim wash-out. E ilustrata parte cu montarea aripilor si wash out.
Cred ca solutia cu ampenajele lipite intre ele la 90 grade si demontabile ca bloc e mai buna. Se desfac cuplele la tije la profundor si directie, iar balamaua de jos intre fuselaj si directie se poate face demontabila.

Ca e Wascal sau nu, nu ma intereseaza. Dar aripa aia eliptica e frumoasa si trebuie respectat wash-out original, aici gunman are de spus ceva concret.

Spor!
Costel


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 30 Dec 2009, 11:45 
Neconectat
Member

Membru din: 05 Aug 2008, 12:08
Mesaje: 87
Ca sa verifici washout la kit ar trebuie verificat acollo grossimile profilelor. La planul meu grossimea in % este constant peste toata anvergura. Washoutul ala, daca aripa de sus este drept asa cum sa pare de la cea care o am aici pe masa, sa face automat daca grossimea este asa lafel peste anvergura cum am facut pe planul meu.

La planul mai sus postat scanat de cel 125 arata cum grossimea de profil in % CRESTE cu anvergura si "washout" incepe doar de la ultima nervura. Asta insemnea ca profilul de la capte aripi numai este profil-profil ci doar o curbura dupa ureche. In realitate si aripa aia mica are washout care incepe de la zero in mijlocul aripi. Incerc sa fac o poza si revin.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 30 Dec 2009, 11:46 
Neconectat
Member

Membru din: 05 Aug 2008, 12:08
Mesaje: 87
Aici poza...


Fişiere ataşate:
washout.gif
washout.gif [ 474.55 KiB | Vizualizat de 5980 ori ]
Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 30 Dec 2009, 13:54 
Neconectat
Member

Membru din: 11 Noi 2007, 15:49
Mesaje: 14
Localitate: Bucuresti
Till_Eulenspiegel scrie:
Fixare de ampenaje ma gindeam un pic altfel. AO si AV sint lipite unul de alteul si sa monteaza impreuna cu cele 4 surubele. Ca sa fi pozibil trebuie dezfacut suprafata de comanda de la AV.

Ma gandisem si io la varianta cu AO si AV "monobloc".
Daca ar fi sa-l fac asa, io as fixa servourile de directie si profundor undeva in "blocul" ampenajelor. Eventual servoul de directie la radacina derivei si servoul de profundor undeva la incastrarea stabilizatorului.
Astfel, timoneria nu trebuie mereu montata si demontata. Trebuie doar bagat si scos doua mufe. Sau una generala. E mai simplu.

Ar mai fi varianta doar cu ampenajele orizontale demontabile, AV ramanand la locul lui.
Am zis "ampenaje orizontale" la plural, deoarece in varianta asta eu as face AO din doua bucati, asamblate clasic, printr-o tija de carbon. Ca sa renunt la vechea mea sperietoare, asta cu montatul-demontatul tijelor de comanda, eu as pune in fiecare stabilizator cate un servo micro digital, cu cablu Y in canalul de profundor. As scapa astfel doar cu bagare-scoatere de mufe si as avea si redundantza pe comanda de profundor, in cazul in care crapa un servo, Doamne fereste... Scap si de complicatiile date de faptul ca tija ce ar uni profundoarele ar trebui sa treaca prin directie, cumva.
Solutia insa, aduce un spor de greutate pe zona de coada (un servo micro si o tija de carbon)...

Am masurat intru catva torsiunea pe capete la asta micu', nu ca ar fi prea relevant.
Cu Angle Pro, intre prima nervura de dupa incastrare (W4 pe planurile lu ala micu) si ultima nervura de la capat (W8) toriunea a iesit de 0,5 grade la planul drept. La planul stang, a iesit de 0,9 grade. Evident, in structura or fi nesimetrii. In plus, e destul de greu de fixat Angle Pro pe zona de capat.

Ca sa fiu mai sigur, am mai verificat printr-o metoda. Am masurat inaltimile bordurilor de fuga si de atac fata de o suprafata de referinta. Am calculat unghiurile si au rezultat astfel: 0,77 grade la stangul si 0,92 grade la dreptul.
Intr-adevar, torsiunea pare a incepe doar de la zona ultimei nervuri.

_________________
Orice pas inainte e un shut in fund!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 30 Dec 2009, 14:10 
Neconectat
Member

Membru din: 05 Aug 2008, 12:08
Mesaje: 87
Asta cu servouri incorporate ma gindeam intrun moment dat iar apoi m-am razgindit cind m-am uitat cum ar arata servourile care ies dintre o parte. Nu vroiam sa cumper servouri sepciale de 100 eur bucata, doar ca sa incape in ampenaje. Cel normal micro cu forta aia de 1kg nu prea merg si nu asi pune la marime asta de model. Mai degraba ceva care sigur trage peste 5kg.

Trebuie sa ma mai uit prin cataloage daca sint servouri, dar in fine, astea sint detaliile care le face fiecare dupa gust personal. Desenul meu o fac pana la punct unde imi ies panourile pentru frezare CNC la marimea de 400-450cm.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 30 Dec 2009, 14:19 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
La dimensiuni mari, cum e 110-le, eu asi sectiona (demontabil) fuselajul din fata bordului de atac al ampenajului orizontal...este spatios, incap servourile standard in interiorul lui (accesul la ele facandu-se direct prin sectiunea fuselajului cumva), astfel incat la exterior sa ajunga doar tijele de comanda.

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 30 Dec 2009, 14:30 
Neconectat
Member

Membru din: 11 Noi 2007, 15:49
Mesaje: 14
Localitate: Bucuresti
Io pentru profundoare ma gandeam la ceva gen Futaba S3150 MG care e cam 150 RON la Sierra. Trage cam 3,7 la 4,8V. Pt. UNA BUCATA profundor cred ca e de ajuns.
Pentru directie, ce e drept, trebuie ceva mai sanatos. Evantual ceva "mini". In varianta cu doua ampenaje orizontale, servoul de directie poate sa fie standard si sa ramana in fuselaj.
Evident, fiecare si l-o face cum o vrea. Chestia este ca daca nu e complicat, sa poti sa prevezi din faza de proiectare diverte variante. O placutza-doua de placaj taiate diferit, pot face toata diferenta.

Precizez ca momentan, NU AM IN PLAN sa-mi fac un Rascal mare... Oricum, l-as face electric, cred...

Radu, daca faci tot ampenajul demontabil, nu simplifici prea mult transportul/depozitarea.
Iti ramane "crucea" ampenajelor, care este "pain in the ass"! Plus ca si structura se complica in zona aia.
Din punctul meu de vedere, cel mai comod este cu AO demontabil(e). Si am facut ceva cutii la viata mea...

_________________
Orice pas inainte e un shut in fund!


Ultima oară modificat de Valteras pe 30 Dec 2009, 14:31, modificat 1 dată în total.

Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 30 Dec 2009, 15:08 
Neconectat
Member

Membru din: 29 Noi 2007, 12:18
Mesaje: 15
Localitate: Galati
Florin solutia cea mai buna este cu AO demontabil ! Eu mam gandit putin si la o alta varianta fata de a lui Walter pastrand platforma care a facut o Walter impart ampenajul in 2 buc cu teava de carbon pe mijloc! si doua suruburo M4 de fixare ! profundorul va fi tot din doua bucati si se va inbina cu o tija patrata pt actionare facila a amandoara parti!Asta e o varianta!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 30 Dec 2009, 17:33 
Neconectat
Member

Membru din: 11 Noi 2007, 15:49
Mesaje: 14
Localitate: Bucuresti
Pai tot la AO din doua buc. faceam si io referire. Varianta cu tija/teava patrata e OK, daca ajustajul e facut ca lumea, fara jocuri.
Io parca tot as ramane la servo pe stabilizator, nu in fuselaj...

_________________
Orice pas inainte e un shut in fund!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 30 Dec 2009, 18:11 
Neconectat
Member

Membru din: 29 Noi 2007, 12:18
Mesaje: 15
Localitate: Galati
FLORIN ampenajul la 110 daca ar fi ar fi prea subtire sa incastrezi servoul in el!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 30 Dec 2009, 18:55 
Neconectat
Member

Membru din: 11 Noi 2007, 15:49
Mesaje: 14
Localitate: Bucuresti
Daca ar fi dupa gustul meu, nu ar fi musai ca servoul sa se incastreze complet in profilul AO. Poa sa iasa si pe dinafara.
Ceva de genul celui ce l-am facut la un planoras electric dintr-o aripa de DLG (vezi poza).


Oricum, d.p.d.v. aerodinamic, la dimensiunile la care iese AO, deja aproape ca renteaza sa faci ampenajul (macar stabilizatorul) profilat. Cum coarda cea mai mare a AO iese la 273mm, un profil NACA 0010 ar avea grosimea maxima de ~27mm.
Sa avem pardon, la grosimea asta, se poate ascunde orice servo, daca il pui normal (nu cum l-am pus io la planoras), cu axa e rotatie in lungul anvergurii, astfel incat sa iasa numai echeea afara.

L.E.

Nu stiu cum sa atasez poza...
Si nu am gasit nicaieri indicatii despre cum se face si cat de mare ar trebui sa fie poza, bagamiash... Treaba de marinar...

_________________
Orice pas inainte e un shut in fund!


Ultima oară modificat de Valteras pe 30 Dec 2009, 18:56, modificat 1 dată în total.

Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 96 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Următorul

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron