Marinaru

  
Forumul celor putini.  
Acum este 11 Dec 2017, 18:55

Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 15 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: De Havilland DH-90A
MesajScris: 19 Oct 2010, 15:05 
Neconectat
Member

Membru din: 31 Oct 2007, 08:51
Mesaje: 181
Am gasit o fotografie si desenul cu cele trei vederi pentru De Havilland DH-90A intr-o revista "Top Gun" mai veche, intr-un articol publicat de Mihai Andrei. Modelul mi se pare usor de construit dar propun cititorilor acestiui nou topic sa desenam planul de constructie impreuna, sau cum l-ati construi voi. Asa ca, spuneti-va parerile si hai sa vedem ce iese ! Am deja o parere, nu spun de la cine, persoan 'portanta "urat ca porcu" !


Fişiere ataşate:
photo.jpg
photo.jpg [ 43.92 KiB | Vizualizat de 4093 ori ]
photo.jpg
photo.jpg [ 24.58 KiB | Vizualizat de 4093 ori ]


Ultima oară modificat de danaeromodels pe 19 Oct 2010, 15:07, modificat 1 dată în total.
Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 19 Oct 2010, 19:34 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1764
Localitate: Bucuresti
Persoana importanta e urata ca porcu sau agrovionu? :D
Pai sa incepem cu inceputul: cat de mare va fi si ce motorizare? Avand in vedere topicul, banuiesc cum ca va fi R/C.
Imi pare un avion care se preteaza la marele fix zborului la reynolds-uri mici de aeromodel si pe care incap deasemenea multe detalii pentru punctaj.
Fiind un model voluminos (de aia am intrebat dimensiunea, inainte de toate) va fi dificil de transportat si deci gradul lui de demontabilitate este primordial. Cu cat mai demontabil, cu atat mai bine, insa, din acelasi considerent, masa ii va creste semnificativ, ceea ce la un model radiocomandat conteaza intr-o mai mare masura decat la zborul captiv, asa incat demontabilitatea trebuie redusa pe cat posibil pentru a avantaja greutatea...e cam ca la pantofii de dama: mari pe dinauntru si mici pe dinafara! :O

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 20 Oct 2010, 07:33 
Neconectat
Member

Membru din: 31 Oct 2007, 08:51
Mesaje: 181
Date tehnice pentru DH-90A: cred ca o scara accesibila de constructie si apoi pentru transportul modelului, este 1:6, ceea ce inseamna o anvergura de 2185mm si lungimea fuselajului de 1608 mm. La dimensiunile astea ar trebui sa ne gandim si la modul de demontare a modelului in asa fel incat sa nu-i afectam rezistenta, ca intreg, dar nici "imaginea". Astfel planurile de separatie al diferitelor parti ale machetei, sa le regasim si la avion.


Fişiere ataşate:
photo.jpg
photo.jpg [ 59.53 KiB | Vizualizat de 4093 ori ]
photo.jpg
photo.jpg [ 49.76 KiB | Vizualizat de 4093 ori ]


Ultima oară modificat de danaeromodels pe 20 Oct 2010, 10:35, modificat 1 dată în total.
Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 20 Oct 2010, 11:53 
Neconectat
Member

Membru din: 31 Oct 2007, 08:51
Mesaje: 181
... inca o fotografie:


Fişiere ataşate:
photo.jpg
photo.jpg [ 50.31 KiB | Vizualizat de 4093 ori ]
Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 21 Oct 2010, 03:08 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 218
Localitate: Laval, Quebec
ARU scrie:
Cred ca varianta cu motor elec. este mai viabila .

Ai festelit-o. Nici macar, cand te vei dezmetici, nu vei putea edita.
Pacat, erai baiat bun...

_________________
The Beaver Ballad
http://www.youtube.com/watch?v=3w_v0k57KhE
Facebook
https://www.facebook.com/pages/Aeromode ... 5014157616


Ultima oară modificat de Dan pe 21 Oct 2010, 03:09, modificat 1 dată în total.

Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 21 Oct 2010, 07:20 
Neconectat
Member

Membru din: 31 Oct 2007, 08:51
Mesaje: 181
ARU scrie:
fiecare model are ''farmecul si parfumul '' sau , conteaza ce it-i place tie , asa de exemplu mie im-i este drag BN 2 Islander , iar un alt bimotor este Grumman American Cougar ( am planul ) dar sunt mai cu probleme privind sincronizarea motoarelor. Cred ca varianta cu motor elec. este mai viabila .

Este adevarat, sincronizarea motoarelor pentru DH-90A, poate fi o problema dar sunt mijloace pentru rezolvarea ei ( constructia suporturilor pentru motoare si a trenului de aterizare; turometru digital ) . Eu voi opta pentru doua motoare in 4 timpi de 11,5ccm pentru ca se incadreaza perfect ! Nu mai spun de sunetul lor important pentru realism in zbor !


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 21 Oct 2010, 21:19 
Neconectat
Member

Membru din: 26 Iul 2009, 15:59
Mesaje: 318
@ARU ai noroc ca inca nu te-a prins Sefu , poate ca nu a citit cu atentie de atentatul tau :X

Radu


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 22 Oct 2010, 06:51 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1764
Localitate: Bucuresti
Dan scrie:
ARU scrie:
Cred ca varianta cu motor elec. este mai viabila .

Ai festelit-o. Nici macar, cand te vei dezmetici, nu vei putea edita.
Pacat, erai baiat bun...

radudg800 scrie:
@ARU ai noroc ca inca nu te-a prins Sefu , poate ca nu a citit cu atentie de atentatul tau :X Radu

Azi o sa cititi in ziar! :twisted:

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 22 Oct 2010, 14:31 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 21:25
Mesaje: 564
Localitate: Bucuresti
ce imi place ca atunci cand mentioneaza cineva de motoare electrice, urmatoarele 10 posturi sunt "avertizari" de la buni samariteni (nu ma exclud din categorie :D ), doamne fereste sa nu vada si marinaru :twisted:


si pana la urma: de ce "sincronizarea motoarelor" ? daca merge unu un pic mai repede ce se intampla? nu merge compensare din directie ?

_________________
You win this time, gravity!

Radio: Futaba T8-FG
P-40E - Captiv (Video cu primul zbor)
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Shtrumf - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)


Ultima oară modificat de Screamer pe 22 Oct 2010, 14:32, modificat 1 dată în total.

Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 23 Oct 2010, 04:08 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 218
Localitate: Laval, Quebec
Buuuuuuuuuuuuuun, lucrurile au revenit pe fagas. Tradatorul va fi lapidat.
Sa revenim la oile noastre:
Am citit ca doua motoare pe un model au drept consecinta ca cel mai lenes este ''tras'' de cel mai turat. Se face o sincronizare, sa zicem, automata.
Este adevarat? Este un fel de rezonanta?

_________________
The Beaver Ballad
http://www.youtube.com/watch?v=3w_v0k57KhE
Facebook
https://www.facebook.com/pages/Aeromode ... 5014157616


Ultima oară modificat de Dan pe 23 Oct 2010, 04:09, modificat 1 dată în total.

Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 26 Oct 2010, 10:45 
Neconectat
Member

Membru din: 31 Oct 2007, 08:51
Mesaje: 181
Dan scrie:
Buuuuuuuuuuuuuun, lucrurile au revenit pe fagas. Tradatorul va fi lapidat.
Sa revenim la oile noastre:
Am citit ca doua motoare pe un model au drept consecinta ca cel mai lenes este ''tras'' de cel mai turat. Se face o sincronizare, sa zicem, automata.
Este adevarat? Este un fel de rezonanta?

Parerea mea este ca cel mai bine, in cazul modelelor cu mai multe motoare, este sa folosim acelasi tip, de preferinta noi, sau cu un timp de exploatare aproximativ egal si nelipsit sa fie un turometru ! Eu modific putin jigloarele, le lungesc tija, in asa fel incat sa am un reglaj mai bun pentru combustibil. Exista si fenomenul de rezonanta, dar cred ca e mai bine sa ne ferim de el la modelele RC !


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 26 Oct 2010, 12:28 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 21:25
Mesaje: 564
Localitate: Bucuresti
pana la urma, la ce foloseste turometrul? ce incercam sa evitam ? fenomenul de rezonanta?

pana acum nu am auzit sa se fi desfacut un model in aer pentru ca au intrat in rezonanta motoarele

_________________
You win this time, gravity!

Radio: Futaba T8-FG
P-40E - Captiv (Video cu primul zbor)
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Shtrumf - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)


Ultima oară modificat de Screamer pe 26 Oct 2010, 12:37, modificat 1 dată în total.

Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 27 Oct 2010, 03:30 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 218
Localitate: Laval, Quebec
Scuze, nu am fost clar. Eu auzisem ca la bimotoare, motorul care merge mai bine "il trage" si pe cel mai slab, turatiile apropiindu-se. Sugeram un fenomen de rezonanta referitor la turatii si nu la structura modelului.
O fi adevarat? Cei care au bimotoare au observat asa ceva? Sau este, inca, un mit urban?

_________________
The Beaver Ballad
http://www.youtube.com/watch?v=3w_v0k57KhE
Facebook
https://www.facebook.com/pages/Aeromode ... 5014157616


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 27 Oct 2010, 06:35 
Neconectat
Member

Membru din: 31 Oct 2007, 08:51
Mesaje: 181
Dan scrie:
Scuze, nu am fost clar. Eu auzisem ca la bimotoare, motorul care merge mai bine "il trage" si pe cel mai slab, turatiile apropiindu-se. Sugeram un fenomen de rezonanta referitor la turatii si nu la structura modelului.
O fi adevarat? Cei care au bimotoare au observat asa ceva? Sau este, inca, un mit urban?

Motorul mai "tare" nu il trage, in ture, pe cel mai "slab" ! Am verificat fenomenul, acum cativa ani, cu doua PDP-uri 40 si cu doua MOKI de 10ccm montate pe un TU-2 ( 1:10 ) .


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 27 Oct 2010, 12:29 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1764
Localitate: Bucuresti
Eu nu cred ca e mare tragedie...adica daca se opreste in zbor unul din motoare, dintr-un motiv sau altul, agrovionul pica? Asta este exemplul in extrema. Sa stiti ca si la avioanele reale, numai in conditii ideale sau de uzina, motoarele sunt simetrice. In rest, se compenseaza in zbor, intr-un mod sau altul!!!
Mie nu mi-ar fi teama de asimetria motoarelor si nici de tahometru digital nu cred ca e nevoie...parerea mea.

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 15 mesaje ] 

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron

Translation/Traducere: phpBB România