Marinaru

  
Forumul celor putini.  
Acum este 13 Dec 2017, 03:50

Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 21 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Me 109 E F G K pentru F4C - Landing gear geometry
MesajScris: 18 Noi 2013, 09:39 
Neconectat
Member

Membru din: 17 Noi 2013, 20:56
Mesaje: 10
Salut!
Multumita lui Screamer, am aflat de forumul lui Marinaru'
Inainte de toate vreau sa va salut si sa va zic ca m-am intors in randurile aeromodelistilor! (dupa o pauza de 9 ani)
Asa ca am revenit la prima mea dragoste de la F4B - Messerschmitt Bf 109.
Am achizitionat de pe ebay planurile de fabrica pentru toate variantele care au apucat sa vada razboiul si sunt fascinat de toate datele pe care ele am acum la indemana pentru a face un aeromodel cat mai fidel cu avionul real.
Cu o singura problema... la nici una din variante nu am gasit detalii despre geometria complexa a trenului de aterizare.

Need help!

Macheta urmeaza sa fie produsa scara 1:5, RC...


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Me 109 E F G K pentru F4C - Landing gear geometry
MesajScris: 18 Noi 2013, 10:20 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1764
Localitate: Bucuresti
Salut Vincentiu si bine ai revenit printre noi.
E ciudat sa ai atatea planueri si de talii originale cum spui tu, si sa nu ai nimic despre tren!!!. Incercam sa gasim ceva, poate la domnul Razvan Bujor!

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Me 109 E F G K pentru F4C - Landing gear geometry
MesajScris: 19 Noi 2013, 08:37 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1764
Localitate: Bucuresti
OK, sa zicem ca am gasit detalii de tren...arata-ne motorizarea, inainte sa continuam!

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Me 109 E F G K pentru F4C - Landing gear geometry
MesajScris: 19 Noi 2013, 09:10 
Neconectat
Member

Membru din: 17 Noi 2013, 20:56
Mesaje: 10
Ei bine.. sunt inca in dubii....

3W-56iB2 twin boxer benzina asta daca reusesc sa-l maschez in interiorul modelului... daca nu trebuie sa ma orientez la altceva.. poate 2 in linie...
Daca nu.. voi apela la un brushless outrunner de cuplu mare cu sistem Real sound engine :D http://www.youtube.com/watch?v=qZrQOVyezuo
Sunt inca la alegerea variantei cea mai potrivite.

Sunt ochii si urechi pt orice alta motorizare :) ceva care sa intre sub capota, mascat perfect :)


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Me 109 E F G K pentru F4C - Landing gear geometry
MesajScris: 19 Noi 2013, 10:42 
Neconectat
Member

Membru din: 17 Noi 2013, 20:56
Mesaje: 10
Din cateva calcule sumare... 3W iese din discutie.... e mult prea lat.
Asa ca ramane ceva monocilindru sau ceva in linie... 2... desi din ce am fazut la costuri... e muuult peste ce m-am asteptat...


OS GF40 gasoline 4 stroke ar trebui sa intre sub capote :D


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Me 109 E F G K pentru F4C - Landing gear geometry
MesajScris: 20 Noi 2013, 21:04 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 17 Feb 2009, 22:42
Mesaje: 104
Interesant subiectul. M-am abonat la el. Abia astept sa vad cum evolueaza


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Me 109 E F G K pentru F4C - Landing gear geometry
MesajScris: 20 Noi 2013, 22:30 
Neconectat
Member

Membru din: 17 Noi 2013, 20:56
Mesaje: 10
Voi incepe postari cu proiectul in timp ce-l lucrez :) Catia are avantaje si dezavantaje, dar tragand linie ajuta foarte mult la proiectare (ca doar de'asta a fost facut)


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Me 109 E F G K pentru F4C - Landing gear geometry
MesajScris: 02 Dec 2013, 14:11 
Neconectat
Member

Membru din: 17 Noi 2013, 20:56
Mesaje: 10
Ei bine cum am promis.. adaug poznutze cu lucrul :)


Fişiere ataşate:
Sectiuni fuselaj 3-10.jpg
Sectiuni fuselaj 3-10.jpg [ 119.43 KiB | Vizualizat de 3611 ori ]
Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Me 109 E F G K pentru F4C - Landing gear geometry
MesajScris: 02 Dec 2013, 18:28 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1764
Localitate: Bucuresti
Vincentiu scrie:
Ei bine cum am promis.. adaug poznutze cu lucrul :)

"O"-uri dinalea fac si eu cu tigara, chiar mai faine, de AN2 :lol: !

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Me 109 E F G K pentru F4C - Landing gear geometry
MesajScris: 02 Dec 2013, 19:37 
Neconectat
Member

Membru din: 17 Noi 2013, 20:56
Mesaje: 10
faci faci.. dar dupa ce coordonate? :P
ei cam atat pt azi... acum ca am pus cap la cap mai multe lucruri ce se suprapuneau :D

De maine (sau cand 'oi mai avem timp) trecem la suprafete si structura... inca ramane un semn de intrebare cu prinderea trenului de aterizare :)


Fişiere ataşate:
Sectiuni 0-11 mic.jpg
Sectiuni 0-11 mic.jpg [ 146.48 KiB | Vizualizat de 3606 ori ]
Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Me 109 E F G K pentru F4C - Landing gear geometry
MesajScris: 03 Dec 2013, 00:30 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 148
Merita banii.
http://www.the3dstudio.com/product_deta ... oduct=9606


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Me 109 E F G K pentru F4C - Landing gear geometry
MesajScris: 03 Dec 2013, 06:01 
Neconectat
Member

Membru din: 17 Noi 2013, 20:56
Mesaje: 10
F2B scrie:


Foarte frumos :) vin cu o intrebare... cat de exact este construit modelul? putem sa cumpar direct planurile pt scara 1:5 RC doar cat sa ma apuc sa pun pe "placaj" si sa traforez la el... dar modelul real si cel de aeromodel difera considerabil, dupa cum fiecare proiectant a considerat ca trebuie aduse modificari modelului spre un mai bun control, o mai usoara constructie etc...
Frumusetea modelismului (cred) ca vine de la proiect pana la momentul in care il aterizezi intact inapoi pe sol :)
130$ evident ca au fost mult mai mult decat cei 45$ precizati in site, dar am certitudinea ca voi respecta intocmai dimensiunile :)

Si cum umbla vorba in zilele noastre...
Stay calm and fly your model :D


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Me 109 E F G K pentru F4C - Landing gear geometry
MesajScris: 03 Dec 2013, 13:23 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 21:25
Mesaje: 564
Localitate: Bucuresti
Vic, eu zic sa continui ce faci tu acolo, pentru ca un model 3d luat de pe net mai mult ca sigur ca nu este la nivelul a ceea ce poti scoate tu.
Plus ca din ce vad acolo e doar o cochilie 3d, si nu ai nimic de structura, cu atat mai mult detaliile necesare unei machete: de la capacele de vizitare la multitudinea de antenute si mai stiu eu ce alte decupaje prin aripa pentru evacuarea cartuselor.

Eu iti zic spor in continuare ca incepe sa se contureze un avion de nota 10 ! Daca nu ti-ai pierdut indemanarea, planurile or sa iasa ca la carte, mai ramane la partea de constructie sa ne tii si pe noi la curent sa ne dam cu parerea pe ici pe colo :mrgreen: si de ce nu, chiar si la conceperea planurilor :roll:

_________________
You win this time, gravity!

Radio: Futaba T8-FG
P-40E - Captiv (Video cu primul zbor)
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Shtrumf - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Me 109 E F G K pentru F4C - Landing gear geometry
MesajScris: 03 Dec 2013, 17:44 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 148
Vincentiu am niste intrbari aici?
Ce motor vei folosi?
Ce fel de structura composit in mulaje sistem clasic cu placaj si baghete? Ai acces la CAM? O sa faci productie sau doar un model?
In afara de scara 1:5 si faptul ca va fi un Me109 nu prea stim nimica.

Astea sint primele intrebari care le am.
Si mie imi place sa fac lucruri de la zero. Si am facut mai de toate de la modele clasice la planoare la captive cu structura compozita cu cea clasica daca te gindesti la ceva probabil am fost acolo sau am explorat ideile cel putin si imi place sa construiesc. Sint de profesie programator de masini automate si lucreaz cu CAD CAM si pe CNC cu multiple axe.
Ultimul proiect al meu personal de aeromodele a fost Evolution 3 un planor DLG compozit cu mulaje facute in CNC si proiect pe CAD. Este un proiect care multi mi-au spus, ca ce mi-am propus sa fac si anume sa demontez aripile ca un planor obisnuit, este imposibil de facut si sa mentii performanta. Le-am dovedit ca se poate si acuma le vind in intreaga lume.
Sint foarte multe variatii si depinzind de unde vrei sa ajungi si sa realizezi totul se schimba.
Dac vrei sa faci un singur model structura clasica cu baghete si balsa CAD este o pierdere de timp daca vrei productie cu acuratete cu materiale compozite atunci CAD CAM este directia cea mai indicata. Sau poate numai vrei sa acumulezi experienta pe CAD sa inveti sa desenzi cu ajutorul computerului.
Oricum iti urez succes.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Me 109 E F G K pentru F4C - Landing gear geometry
MesajScris: 03 Dec 2013, 18:24 
Neconectat
Member

Membru din: 17 Noi 2013, 20:56
Mesaje: 10
Pai lucrurile sunt foarte simple.. Modelul va fi unul de competitie pt F4C (concursurile m-au motivat toata colilaria, nu numai dpdv al competitiei, cat a ideii de a ne strange cat mai multi si a ne distra impreuna).
Modelul va 1... sau mai bine zis intre 3 si 4... pt ca ma astept ca primul sa fie unul fara prea multa electronica si echipamente.... pe principiul.... ooops.. POC :D urmand probabil abia al 3 sa ajunga la stadiul de bun de competitie, daca cineva va dori sa ia de-a gata vreodata un model... nu sunt egoist, deci.. mai poate fi vorba si de al 5-le sau mai multe. tocmai de aceea intre timp lucrz la masa de motaj cu magneti... care am descoperit-o nu cu mult timp in urma, astfel incat, sa pot sa realizez rapid un a n-elea model.
Motorizarea... eu am crescut cu metanol... ulei de ricin... eter... etc... si asa cum am scris mai sus.. as fi vrut un boxer.. dar care sa intre sub capote. EI bine nu l-am gasit pe acest boxer, iar un 2 in linie este mult dincolo de puterile mele financiare curente ( dar speram spre mai bine) astfel motorul la care am ramas este un OS MAX de 40 ccm monocilindru in 4T pe benzina GF 40. din ce am gasit pana acum despre el. avand in vedere ca e un motor destul de nou se gaseste intre 750 -900 $ (poate apare de black friday)
Constructia o vizsez ca fiind una clasica cadre, lonjeroane etc, debitate CAM (din comoditate si precizie de lucru) intr-un senvish manual facut din blasa-carbon-balsa, urmand a fi intarit in zonele solititate de carbon peste ultimele straturi de balsa.
Astfel ma pot bucura de placerea constructiei clasice, dar si de tehnologiile moderne. Dupa o perioada in care n-am mai facut nimic.. am stat cam 6 luni sa cercetez pe unde a ajuns aeromodelismul acum si am constat ca tot ce invataesm eu candva nu mai are nici o legatura cu aeromodelismul profesionist de acum, si nu ma refer la turbojeturi, turbofane, turbopropuri, ci pur si simplu la simplitatea cu care acum pot fi accesate si utilizate materialele moderne care acum 10 ani... erau folosite doar la Boeinguri / Airbusuri sau naveta spatiala :)
Mai multe detalii inca nu am, de lucrat lucrez in Catia V5, sunt obisnuit cu el, acum cativa ani am fost si la un curs pt autocad si auxiliar catia.. dar ce sa vezi.. am vrut sa ma perfectionez in autocad si... m-am indrogastit de catia. inainte utilizam corel draw pt efectuarea planurilor, dar acela are un mare dezavantaj care l-am constatat dealungul timpului nu e 3D si risti sa ratezi o prindere din neatentie.. sau sa nu constientizezi ca mai trece ceva pe acolo si sa te trezesti cu piesele facute ca trebuie sa le modifici (este proprie experienta din cadrul a 2 proiecte pe care le-am facut cu tatal meu un Policarpov PO2 biplan si un MBR2 captiv anfibiu cu motor cocotat deasupra planurilor)
Decand am invatat CATIA, imi fac singur mobila prin casa, chiar proiectul de casa l-am facut in el.. iar acum revin la lucruri mai... normale, constructia de aeromodele.

In ceea ce priveste CAM-ul, am inteles de la Screamer ca este cineva aici pe site care poate efectua taieri laser. Persoana la care voi dori sa ma abonez si eu :)


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 21 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron

Translation/Traducere: phpBB România