Marinaru

  
Forumul celor putini.  
Acum este 25 Apr 2018, 08:40

Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 23 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 09 Noi 2010, 15:53 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1769
Localitate: Bucuresti
radudg800 scrie:
din ce an e cutia?radu

Au fost facute la tipografie la sfarsitul anilor 80 (nu au fost si alte variante). Mai am una, tot neincleiata, daca vrei.
CJEFS-Consiliul Judetean pentru Educatie Fizica si Sport;
Telefonul, din 5 cifre (toate astea atesta perioada);
Logoul din mijloc cu MR reprezinta initialele inginerului Mircea Radu;
In coltul din stanga sus se vede si logoul Federatiei Romane de Modelism;
radudg800 scrie:
dar initialele RA ce insemnare au? cumva DESIGNED RADU?

Nu stiu ce reprezinta RA.

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 09 Noi 2010, 16:45 
Neconectat
Member

Membru din: 26 Iul 2009, 15:59
Mesaje: 318
deci numele de Radu are ceva cu motoarele!!!!

Radu


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 09 Noi 2010, 18:53 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1769
Localitate: Bucuresti
radudg800 scrie:
deci numele de Radu are ceva cu motoarele!!!!

Radu

Radu O:)

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 09 Dec 2010, 12:12 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1769
Localitate: Bucuresti
Marinaru scrie:
CRA-G-2.5 cm3, cu bujie incandescenta, proiectat, executat si zburat in 1956 (1956-2006...o jumatate de secol). Motorasul a fost proiectat la Centrul Experimental de Aeromodelism al CCAS (Comisia Centrala a Aviatiei Sportive) cu sediul la "Turnul de Parasutism", din fostul parc 23 August (astazi parca Lia Manoliu se numeste stadionul). Proiectanti au fost Craioveanu Georges alaturi de Anania Moldoveanu (sef Centru CEA), instructor Purice Stefan si Stefan Lupulescu. Proiectul a fost intocmit la acea vreme folosind fotografiile unor reviste publicate in tarile prietene (care reproduceau articole din revistele americane). Se pare ca a fost primul motor cu bujie incandescenta din Romania, pana la acea ora necunoscandu-se decat motorul cu autoaprindere in activitatea aeromodelistica de competitie.

Am primit doua documente de la domnul Craioveanu;

Delegatia 1, citat de pe verso, domnul Craioveanu (vezi poza):
"25 August 1955
CEA (Centrul Experimental de Aeromodelism), cu sediul la "Turnul de Parasutism", parcul "23 August", vis-a-vis de IOR (Industria Optica Romana)
Tov. G. Craioveanu (adica eu) era instructor aviatie, specialitatea aeromodelism (975 lei/luna) si proiectant al CRA-G 2.50 cm[sup]3[/sup], fabricat la IOR, delegatia era pentru intrare la IOR si cantina (1.75 lei/pranz). Director IOR Smith, luptator in Spania
semnat Crag"

In delegatie se regasesc semnaturile unor mari nume ale aeromodelismului romanesc, domnul Anania Moldoveanu si domnul Stefan Purice, din pacate, amandoi trecuti astazi in nefiinta.


Fişiere ataşate:
1.jpg
1.jpg [ 74.56 KiB | Vizualizat de 938 ori ]
2.jpg
2.jpg [ 71.91 KiB | Vizualizat de 938 ori ]

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!
Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 09 Dec 2010, 12:38 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1769
Localitate: Bucuresti
Delegatia 2
"Iunie 1958
CEA-Turn Parasutism (azi centrul Olimpic 1964-2010)
Tov. G. Craioveanu, din activul AVSAP era organ de control in judete pt. indeplinirea-tov de acolo-a indicatorilor de plan pe linie de aeromodelism(nu se exista: racheto-navo-auto) ca nr. instructori aeromodelisti scosi la camp (cca 1000-2000/an de judet), abateri de la normele conduitei socialiste (arbitri "hoti", instructori nelamuriti, "...mai tovarasi!")
Semnat Crag


Ca o completare, tot de la domnul Craioveanu, am obtinut ca Centrul Experimental de Aeromodelism a luat fiinta in 1938 si a durat pana in 1964.
La inceput, adresa era undeva pe strada "Roma", sef centru Hangea Nicolaie si instructor Ioan Bobocel.
Mai tarziu, cand se afla la "Turnul de Parasutism", Sef Centru era Anania Moldoveanu cu trei instructori si anume Purice Stefan, Craioveanu Georges si Lupulescu Stefan.
In componenta mai exista un strungar pe nume Radu Vasile si mai tarziu, a aparut si Georgescu Ionel, cel ce a construit sufleria aerodinamica.
Domnul Anania Moldoveanu, a avut la un moment dat recordul mondial de viteza la clasa captiv viteza-pulsoreactoare (206 km/h), record neomolgat de FAI din cauza unor proceduri birocratice (AVSAP-ul sau Centrul Experimental erau parte a Aeroclubului Regal, cu o taxa suplimentare platita, si nu o institutie nationala)


Fişiere ataşate:
3.jpg
3.jpg [ 107.18 KiB | Vizualizat de 938 ori ]
4.jpg
4.jpg [ 88.78 KiB | Vizualizat de 938 ori ]

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!
Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 09 Dec 2010, 20:08 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 01 Noi 2007, 18:19
Mesaje: 261
Localitate: Bucuresti
Tare...
Asta inseamna ca nenea Puiu incepe usor-usor sa scoata din arhiva??


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 01 Feb 2011, 19:28 
Neconectat
Member

Membru din: 18 Feb 2008, 14:00
Mesaje: 117
Marinaru scrie:
Un alt constructor roman de motorase: Radu Mircea. A realizat in produs de serie (aproximativ 200 de bucati) clona motorasului Rossi15; motorasul s-a numit MOBAC (MotorBacau).

Iata-l pe dl. Radu Mircea, duminica, la sala de atletism din Bacau, la un concurs de chestii cu propulsie electrodinamica.


Fişiere ataşate:
5.jpg
5.jpg [ 55.3 KiB | Vizualizat de 938 ori ]
Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Istoria motoraselor romanesti
MesajScris: 26 Mar 2018, 08:46 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1769
Localitate: Bucuresti
Un alt constructor de motoare, din tara, este Ferenc Rimoczi.
El a reusit, ca impreuna cu un colectiv pasionat, sa realizeze doua copii de motoare Rossi 15, ambele copii reusite si functionale in competitiile Nationale. Motoarele s-au prelucrat in mare parte, in atelierul de tamplarie al tatalui domnului Rimoczi, operatiunea de strunjire desfasurandu-se pe un strungulet home made.
Ulterior am aflat ca partea din spate a motorului Rimoczi MK1 era turnata separat, la Campia Turzii, de regretatul aeromodelist Dumitru Filip.
Primul motor, a fost o copie a motorului Rossi MK2 RI (cu valva de distributie pe capacul din spate). Motorul a fost realizat in 1975, in versiunea fonta/otel (piston/cilindru). Motorul original a fost adus de marele aeromodelist Profesor Emerit Dr. George Arghir, cu ocazia unei calatorii in SUA. Din spusele domnului Rimoczi, au fost construite 10-12 bucati. Din pacate, motorul din poza nu este functional, avand un grad avansat de uzura (ceea ce dovedeste ca cine l-a avut, s-a bucurat mult timp de el). Deasemenea, motorul avea initial stut de evacuare (conector rezonator), dar in versiunea pe care o posed, dupa cum se vede, a fost taiat.
A doua versiune, la inceputul anilor 80, mult mai reusita, a fost copia motorului Rossi MK2 FI (cu admisie prin ax) dar cu diametrul axului marit de la cota originala de 10.5mm la 12mm (la recomandarea domnului Dumitru Filip). Originalul (Rossi) a fost imprumutat spre inspiratie, de la regretatul aeromodelist Popa Cringu. O alta imbunatarire a versiunii originale a fost realizarea setului AAC (aluminiu/aluminiu/crom-piston/cilindru), o mare realizare la acea vreme (nici Rossi nu le facea pe atunci decat cel mult ABC (aluminiu/bronz/crom)). La fel si acestea, s-au facut aproximativ 10-15 bucati. Dupa cum se vede, aceste bijuterii sunt mai rare decat dintii de gaina!!
Trebuie sa mentionez, din descrierea domnului Rimoczi, in spatele constructiei acestor motoare s-a aflat urmatorul colectiv:
Ferenc Rimoczi
Pop Eugen
George Nicodim
Ion Nicodim
Dumitru Filip
Toti acestia, la vremea respectiva, erau clujeni.


Fişiere ataşate:
Rimoczi MK1.jpg
Rimoczi MK1.jpg [ 230.99 KiB | Vizualizat de 133 ori ]
Rimoczi MK2 front.jpg
Rimoczi MK2 front.jpg [ 57.64 KiB | Vizualizat de 133 ori ]
Rimoczi MK2 rear.jpg
Rimoczi MK2 rear.jpg [ 44.55 KiB | Vizualizat de 133 ori ]
Rimoczi MK2 side.jpg
Rimoczi MK2 side.jpg [ 63.14 KiB | Vizualizat de 133 ori ]

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!
Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 23 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron

Translation/Traducere: phpBB România