Marinaru

  
Forumul celor putini.  
Acum este 18 Apr 2024, 20:02

Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 2 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Propunere de combat viteza limitata
MesajScris: 15 Feb 2013, 22:07 
Neconectat
Member

Membru din: 22 Noi 2007, 19:03
Mesaje: 20
Localitate: Madrid
SPEED COMBAT LIMITED.
1. MODELE COMBAT (VL) viteză limitată

1.1. Definirea unui Concurs Combat
O competitie este alcatuita din mai multe lupte de calificare, care sunt urmate de o întâlnire finală. În aceste întâlniri doi concurenti care zboară modelele lor, în acelasi cerc pentru un timp predeterminat, în scopul de a taia panglica adversarului in plan longitudinal de cat mai multe ori. Punctele se obtin prin insumarea timpuli de zbor cu numarul de taieturi ale panglicii.
.
1.2. Definitie
Un model este un model de avion de vânătoare pe care forta de propulsie este obtinuta cu ajutorulunui motor de maxim 2.5 cm3.

1.3. Pista de zbor
Pista de zbor este alcatuita din două cercuri concentrice, care trebuie să fie marcate pe sol.
a) cerc de zbor: raza de 20 de metri
b) centrul cercului (Pilot): rază de 2 metri.
Cercul de zbor trebuie să fie pe iarba. Cercul de la centrul (pilot) poate fi dispus pe iarba sau alt material având o rază de 4 metri.

1.4. Concurent
Pilotul, care va fi înregistrat si cunoscut ca un concurent, poate folosi un maxim de doi mecanica în orice mansa. (În circumstante exceptionale, de vreme umedă sau vânt poate utiliza un ajutor suplimentar pentru a tine panglica si nu trebuie să efectueze orice alta functie pentru durata acestei perioade de luptă).
În timpul perioadelor de luptă activă, pilotuñ si mecanicul sau trebuie să poarte căsti de protectie prevazute cu sistem propriu de sustinere.

1.5. Caracteristici modelului de combate
Suprafata maximă: ................................ ....................... 150 dm2
Greutatea maximă: ........................................ ............... 5 kg
Sarcina maximă: ...................................... .................... 100 g/dm2
Capacitate cilindrica maxima: ............ ........................... 2.5 cm3

Un cablu de securitate, cu un diametru minim de 0,5 mm, trebuie să fie montat intre triunghiul de comanda si motor.
Testarea acestui cablu se va efectua inaintea oricarui zbor oficial cu o forta de 10 kgf.
Modelul nu ia nici un ajutor artificial pentru a facilita tăierea de panglici. Modelul trebuie sa fie echipat cu un mecanism de special conceput pentru a tine banda care va fi conectat la axa longitudinală central si va fi suficient de puternic, astfel încât banda să nu se desprinde în timpul zborului.

1.6. Controale si verificarea tehnica
a) Lungimea liniei: lungimea cablurilor de control trebuie să fie de 15.92 m + / - 0,04 m. Măsurat din interiorul mâner pentru a controla linia mediană longitudinală a modelului.
b) Sistemul de control: necesar de două cabluri de control, cu un diametru minim de 0.385 mm (fără tolerantă). Nu se permit capete libere capabile de încurcare (incalcire), nici racorduri prin cablu. Mansa de pilotaj trebuie prevazuta cu un cordon de siguranta care se fixeaza pe incheitura mainii (obligatoriu de purtat pe toata perioada zborului oficial).
c) Test de cablu: Înainte de fiecare rundă orice set de cabluri trebuie verificat în lungime si diametru. Se va aplica un test de tragere din interiorul mansei si sustinerea modelului. Încercării de tractiune se vor efectua cu o forta egala cu 150 Newton (15 kgf).
1.7. Numărul de Modele
a) Un concurent poate verifica un număr maxim de modele egal cu de două ori numărul de zboruri oficiale cu exceptia zborului de refly. Este recomandat ca in momentul inscrierii modelelor in competitie de prezentat un plan de ansamblu pentru stabilirea spuprafetei modelului.
b) Fiecarui concurent ii va fi permis pentru fiecare zbor oficial un singur model, o pereche de cabluri si o singura mansa de pilotat pentru fiecare luptă.
c) motorul, cablurile si mânere nu vor fi înlocuite sau schimbate în timpul luptei.
1.8. Viteza de zbor:
a) viteza maximă a modelelor va fi de 120 kmh 3.5 sec. tur cu
bandă instalată.
b) Pilotii vor zbura între 2 si 3 metri înăltime si vor fi cronometrati timp de 2 ture timp ce nu va depasi 7 secunde,daca timpul este inferior a 7 secunde pilotul este obligat sa aterizeze fortat pentru asi regla motorul pentru a efectua un zbor regulamentar la viteza prevazuta 120 km/h.Aceasta procedura se poate repeta o singura data in timpul uni zbor oficial daca si la a doua lansare modelu va supera viteza legala de zbor pilotul va fi descalificat in acesta runda declart pierzator.

1.9. Pamblica
Bandă constă dintr-o hârtie creponată sau material plastic greutate (80 g/m2). Dimensiuni pamblica : lungime-2,25 m 3 m,latime 3 cm+- / 0,5 cm.
. Toate benzile trebuie să aibă aceeasi lungime. Parte de prindere a cablului să aibă o lungime minimă de 0,75 metri.
Locul de prindere a panblicii cu sfoara trebuie intarit su banda sau scoci latime 2 cm lungime 5 cm.

Culoarea pamblicii ar trebui să fie diferita pentru fiecare model în timpul unei lupte. Fiecare mecanic isi va procura pamblica la inceputul fiecarui zbor de la arbitrul desemnat, iar arbitrul responsabil va avea pregatita o pamblica de rezerva daca este necesar.

1.10. Procedeu de incepere a zborului oficial
a) Toate semnalele sunt atât sonore, cât si vizuale.
b)Pozitionarea celor doua echipe combatante in timpul uni zbor oficial trebuie sa existe o separare intre echipe de un sfert de tura
Concurentul desemnat in tragerea la sorti ca fiind conducator de runda isi va alege culoarea panglicii iar cel de al doilea isi va alege pozitionarea in cercul de zbor.
c) Pornirea motorului se poate face de catre mecanic sau pilot prin invartirea eliciei cu mana (exclus demaror sau alte mijloace mecanice).
d) Un prim semnal, dat de arbitrul central, va marca începutul perioadei de 60 de secunde,timp in care mecanicul sau pilotul isi pot porni motorul.
e) Un al doilea semnal, dat de cronometror oficial, va semnala începutul perioadei de concurs după care se pot lansa modelele.
f) Din acest moment cronometrorul oficial cronometreaza timpul oficial de zbor 4 min.
g) Atunci când arbitrul central este convins că fiecare model a finalizat doua tururi la nivel, contra-sensul acelor de ceasornic, si separate de aproximativ o jumătate de rotatie, se va semnala începutul luptei
h) Lupta poate începe după un semnal de resetare din partea arbitrului central , după o întrerupere atunci când una sau ambele modele au fost la pământ pentru reglarea motoarelor. Acest semnal va fi dat în cel mai scurt
ca de arbitrul principal este convins că există o diferentă de aproximativ o jumătate de rotatie între cele două modele

1.11. Sfarsitul luptei
a) Arbitrul central da un semnal sonor pentru a pune capăt celor patru minute de lupta din lansarea de semnal, adică cinci minute după pornirea primul semnal si ajustare a motoarelor.
b) Va emite un semnal sonor în cazul în care competitia se încheie inainte celo patru minute pentru descalificarea unuia sau a ambilor concurenti sau pentru orice alt motiv.
c) Să indice arbitul central ambilor pilotii care zboară la nivelul si sensul invers acelor de ceasornic luptă atunci când ambele pamblici si cablul a fost tăiat. Această decizie nu poate fi schimba, odată luate.

1.12. Metoda de punctare
a) Incepe de la semnalu de eliberare si continuă pentru perioada de patru minute.
b) Vor fi acordate 100 de puncte pentru fiecare taietura a pamblicii (pamblica se poate taia cu elice ,modelul sau cablurile)
c) O tăiere trebuie să contină cel putin o parte din bandă de hârtie. Un sir care contine tăietură nu mici bucati care se pot desprinde accidnal din cauza vitezii.
d) În cazul în care pamblica se desprinde de model fara influienta celuilalt model adica singura pilotul va fi penalizat cu 100 puncte si este obligat sa aterizeze fortat pentru a recupla pamblica modelului,iar timp la sol este socotit din momentul in car semnalul a fost dat.
În cazul în care, după o coliziune nu poate găsi nici mecanismul de blocare a pamblicii cu permisiune judecatorilor sportivul poate continua fara a inlocui pamblica.
e) Va fi acordat un punct pentru fiecare secunda de zbor din timpul celor patru minute.
f) Pentru fiecare secunda de sol din timpul celor patru minute se penalizeaza ca atare 1 sec=1 punct penalizare.
g) Orice infractiunei se pedepseste va fi pedepsit cu scăderea de 40 de puncte din punctajul concurentului
h) In cazul in care modelul este la sol si mecanicul deterioreaza pamblica voit sau nevoit pamblica va fi schimbata in caz contrar concurentul va fi penalizat cu 100 puncte.

1.13. Încercările de zbor
Permisiunea de noua o încercare pentru finaliza un zbor oficial, cu exceptia:
a) O ruptură panglică sau de desfacere
b) În cazul în care modelul se desprinde, ca urmare a deteriorării cablurilor si se indeparteaza excesiv sau cand panglica se distruge in propril model , pilotul va fi intrebat de arbitrul de centru daca vrea sa reia lupta raspuns ce va vi dat imediat fara a consulta o terta persoana pentru al informa de mesrul luptei.

1.14. Comportament
a) Un pilot trebuie să rămână în centrul cercului în timp ce modelul său este in zbor, cu exceptia atunci când unul din mecanicii sai atinge modelul ce este stationat pe sol.
b) În timpul perioadei de combatere pentru ca un pilot sa poata parasi cercul de pilotare trebuie ceruta permisiunea arbitrului de centru
c) După o iminentă coliziune intre modele mai intai modelul trebuie scos din cercul de 20 de metri iar apoi se pot face reparatii sau repornirea de motor

1.15. Infracituni
Următoarele infractiuni sunt sanctionate si au deduceri corespunzătoare:
a) în cazul în care un pilot părăseste intentionat centrul cercului în timp ce modelul său este in timpul zborului.
b) intrarea mecanicului in cercul de 20 de metri se face in unghi oblic cu modelul
c) dezcalcirea cblurilor se va face in locul de aterizare al modelelor iar repararea si repornitrea motoarelor se va face in afara cercului de 20 metri.
d) în cazul în care modelul este eliberat înainte de semnalul de start.
Infractiuni depuntate cu 100 de puncte
1.16. Anularea zborului
a) atacă în mod deliberat modelul si panglica adversarului sau înainte de semnalul de start al arbitrului de centru
b) modelul nu reuseste să se ridice în aer după două minute de la semnalul de lansare.
c) să încerce să zboare un model al carui motor nu este suficient de puternic pentru a realiza un zbor normal
d) interfereaza cu adversarul său, sau isi forteza adversarul să părăsească cerculde 2 metri
e) ataca panglica adversarului fara ca el sa aiba panglica atasata la model
f) nu se prezinta la ora desemnata zborului
g) în mod intentionat paraseste centrul cercului
h) el sau oricare dintre membrii echipajului său nu poartă cască.
i) zboara intr-o maniera care nu ii permite adversarului sa descalceasca cablurile
j) nu zboară nivel si in contra acelor de ceasornic atunci cand modelul adversarului se afla la sol
.k)in timpul zborului este interzis sa elibereze din mana mansa de pilotaj sau sa isi scoata cureaua de siguranta cu care este prevazuta mansa de zbor.
L) intervine pentru a provoca ocoliziune cu modelul adversarului in timpce adversarul nu are panglica montata pemodel
m) în cazul în care banda este eliberat din mecanismul de retentie a benzii în timpul luptei, dar ca urmare a unei ciocniri în aer.
rn) în cazul în care modelul fără coarda are mecanismul de retentie deteriorat dar nu ca urmare a unei coliziuni aer.
o) în cazul în care mecanicii calca in mod intentionat modelul adversarului
p) în cazul în care mecanicul trece cu modelul si cablrile pe deasupra celorlalti mecanici pilotul este desclificat

4.17. Clasificare
a) concurs se va desfasura ca un turneu eliminatoriu
b) Concurentul cu cel mai mare punctaj câstigă runda pentru fiecare mansa
c) Un concurent va fi eliminat din competitie atunci când si-a pierdut ambele vieti.
d) Fiecare zbor care este declarat rmiza se reia la sfarsitul rumdei pentru a fi declarat castigatorul luptei
e) În urma tragerii la sori a lutelor dintro mansa ramane un singur luptator acesta es declarat automat castigator in timpul acelei manse acest precedent se poate repeta o singura data in timpul unei competitii
f) clasificarea individuala se va reliza in urma luptelor castigate si nu a punctelor.
g) În caz de egalitate pentru locul al doilea sau al treilea se va defasura un zbor de departajare
h) in caz de egalitate pentru pozitiile 2-3 dupa zborul de departajare se face clasificare prin insumarea punctelor din concurs.
i) juniorii si seniorii se vor intrece in cadrul aceluiasi concurs dar daca apar egalitati in clasificarea individuala a juniorilor se va organiza o mansa de departajare intre acestia


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Propunere de combat viteza limitata
MesajScris: 16 Feb 2013, 08:40 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Salut Liviu,
Ai muncit ceva sa traduci regulamentul, multumim.
Noi am mai incercat sa facem o astfel de proba, numita vintage.....unii dintre noi inca mai au modelele si poate la una din cupele romaniei sa putem incerca sa le reintroducem, cu modificari minore.
Sa vedem cati ne adunam!
Uite niste subiecte adiacente:
viewtopic.php?f=6&t=27
viewtopic.php?f=6&t=32
viewtopic.php?f=6&t=35

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 2 mesaje ] 

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron