Membru din: 11 Noi 2009, 19:24
Mesaje: 286
Localitate: Miami, Florida
I picked up an EVO 46 R/C at an R/C flea market cheap and converted it to C/L. I used an EVO 60 venturi and ST 60 NVA. I haven't run it yet, but it looks good.
Fişiere ataşate:
evo46a2b.jpg [ 46.41 KiB | Vizualizat de 5286 ori ]
evo46a1b.jpg [ 40.81 KiB | Vizualizat de 5286 ori ]
_________________ "SAVE ALL THE PIECES"-Phil Brown
Membru din: 11 Noi 2009, 19:24
Mesaje: 286
Localitate: Miami, Florida
The EVO 46 has been installed into a 40" BiPlane that was given to me. It has been flight tested. The compression is fairly good, but the bearings are marginal.
_________________ "SAVE ALL THE PIECES"-Phil Brown
Membru din: 11 Noi 2009, 19:24
Mesaje: 286
Localitate: Miami, Florida
My EVO 46 C/L conversion is undergoing flight tests. So far, it is doing well. It is mounted on a 40" BiPlane with sheeted wings, turning a M.A. 11 X 7 3 blade prop. It pulls this thing easily. It should pull a 60 sized stunt model easily. Set slightly rich at takeoff, it goes into a 2 stroke and never misses a beat for the entire flight.
_________________ "SAVE ALL THE PIECES"-Phil Brown
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 18 vizitatori
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum