Marinaru

  
Forumul celor putini.  
Acum este 13 Dec 2017, 09:30

Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 65 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2, 3, 4, 5  Următorul
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
MesajScris: 14 Mai 2013, 12:24 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1764
Localitate: Bucuresti
Screamer scrie:
@Marinaru, nu era mai bine daca lasai carburatorul RC si ii blocai acceleratia ?

Nu!

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
MesajScris: 14 Mai 2013, 20:35 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 148
Marinaru
Am citeva intrebari.
Batea vintul cind ai testat? Daca nu atunci ia un pas doi in spate, la fiecare manevra la fiecare colt lasi in urma un mini cicon care te asteapta cu drag :evil: cind vii inapoi si zbori prin el. Am bagat un model misto in pamint cind am zburat in turbulenta mea.
Duza mare se rezolva repede fura ciorapii (de la nevasta, amanta) pune-i in citeva straturi cu o bucata de elastic pe duza si ai un filtru si restrictie pentru duza cu diametru mare. Dar ce facea motorul si cum ai ajus la concluzia ca duza era mare?


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
MesajScris: 15 Mai 2013, 07:27 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1764
Localitate: Bucuresti
F2B scrie:
Marinaru
Am citeva intrebari.
Batea vintul cind ai testat? Daca nu atunci ia un pas doi in spate, la fiecare manevra la fiecare colt lasi in urma un mini cicon care te asteapta cu drag :evil: cind vii inapoi si zbori prin el. Am bagat un model misto in pamint cind am zburat in turbulenta mea.
Duza mare se rezolva repede fura ciorapii (de la nevasta, amanta) pune-i in citeva straturi cu o bucata de elastic pe duza si ai un filtru si restrictie pentru duza cu diametru mare. Dar ce facea motorul si cum ai ajus la concluzia ca duza era mare?

Motorul pornea bine merci, dupa care se tura si se oprea....pur si simplu...cerea combustibil, ramanea pe uscat; am tot deschis jiglerul si degeaba. Am restrictionat duza cu un izolator de la bricheta de pornire (acumulatoul ala tip seringa, pentru bujie), prin care am dat o gaura mai mica si problema a disparut.
Vantul nu era puternic, tocmai se crease declansare pe camp, si batea in rafale. Nu vantul a fost de vina, dar a fost si el un factor determinant. Motivul a fost pur si simplu faptul ca am fost eu fazan. :wink: (nu mai spune la nimeni!).
Parte aia cu ciorapii: nu erau elemente de sex feminin cu noi, iar daca foloseam ciorapii mei, riscam sa ard motoru! :twisted:

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
MesajScris: 15 Mai 2013, 09:03 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 12 Mai 2013, 15:02
Mesaje: 122
Marinaru scrie:
Anghel Victoras scrie:
Marinaru scrie:
A murit Shogun, omu cel mai bun! Am spart tzambalu, s-a ciobit stradivariusu! :twisted:
Reatz ai dreaq, ce v-ati mai bucurat!


In amintirea celui ce a fost "un mare acrobat", R.I.P.(rest in pieces), dar cineva a promis ca ii face plan si il repara! asa ca spor la treaba


Intotdeauna crasul este precedat de teme nefacute. Cine face ca mine, ca mine pateste.
Am venit cu model nou, nezburat si cu motor neprobat. Modelul era foarte usor, avea 1.3kg echipat de zbor, mai putin alimentat. Ca urmare am decis sa il echipez cu un motor Super Tigre G21/29. Initial motorul meu avea carburator RC pe el, asa ca l-am demontat si l-am inlocuit cu o duza fixa si cu jigler standard, solutia cea mai frumoasa si simpla.
Prima surpriza a fost cand l-am pornit si am constatat ca duza este prea larga si motorul nu functioneaza; deja era prea tarziu, eram in Sanpetru si solutii ar fi fost doua: inlocuirea duzei cu una mai "gatuita" sau folosirea suprapresiunii de la toba. Din pacate nici una din cele doua solutii nu era viabila, pentru ca alta duza nu aveam iar toba de esapament nu era prevazuta cu stut de suprapresiune.
Drept urmare, am apelat la o a treia versiune, o improvizatie pe duza ventury care a redus diametrul la 3-3.5mm. Motorul mergea de data asta, dar la un asa diametru, performantele lui erau reduse.
La primul zbor am constatat ca puterea disponibila este suficienta, cablurile erau indeajuns de intinse pentru a porni cu acrobatia, dar dupa cateva incercari, am constatat ca la fiecare urcare sau manevra mai stransa, modelul tindea sa intre peste mine in cerc chiar cu intentie de rasturnare (tonou lent catre centru). Concluzia clara a fost lipsa de greutate in aripa externa, cu toate ca ii pusesem cca 30grame de plumb. Aripa era rigida ca un biscuit, fara absolut nici o deformare sau torsiune, la fel si restul modelului, totul era "shnur", aliniat in cele mai mici detalii, asa cum rar am mai facut la alte modele. De aici concluzia nevoii de greutate suplimentara in aripa, altfel nu stiu care ar putea fi motivul.
O a doua problema ivita de data asta in zbor a fost durata de functionare: daca initial rezervorul era facut sa alimenteze pe durata a 5-7 minute de zbor, acum, cu noua modificare, modelul zbura aproximativ 15-20 minute, aceasta ducand la taierea automata a punctajului aterizarii. Am alimentat rezervorul intai pe jumatate, pe urma o treime si ultimul zbor pe sfert, in speranta ca reduc astfel timpul de zbor in marja regulamentara (7 minute). Din cauza asta, am stat tot timpul cu sufletul la gura ca daca nu am grija, pot sa raman fara alimentare, totul fiind in limita. Problema aceasta nu a aparut, motorul a functionat fara sa tuseasca pana in ultima lui clipa. Se pare ca a scapat, mai putin toba de esapament, care era nou nouta, un 703 de la OS Max.
Deci, ca-n "Padurea spanzuratilor", narare geometrica, inchei cu inceputul: cine face ca mine, ca mine sa pateasca. :twisted:


Intrebare:
La unghiul motorului te-ai uitat?... 2 grade spre exterior

_________________
vasipop optimistul fără dop


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
MesajScris: 15 Mai 2013, 09:08 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 12 Mai 2013, 15:02
Mesaje: 122
Ar mai putea fi o situatie; alinierea cablurilor de comanda (cele de la triunghi)...
Dau si eu cu presupusu....

_________________
vasipop optimistul fără dop


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
MesajScris: 15 Mai 2013, 09:19 
Neconectat
New member

Membru din: 19 Ian 2012, 09:32
Mesaje: 6
Poze de la domnul profesor Eugen Ciurariu:
http://dl.transfer.ro/transfer_ro-15may ... aa131e.zip


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
MesajScris: 15 Mai 2013, 10:19 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1764
Localitate: Bucuresti
vasipop scrie:
Intrebare: La unghiul motorului te-ai uitat?... 2 grade spre exterior

Dap...am verificat de doua ori si domnul Craioveanu nu m-a crezut si a verificat si el...totul ca la carte!

vasipop scrie:
Ar mai putea fi o situatie; alinierea cablurilor de comanda (cele de la triunghi)...
Dau si eu cu presupusu....

Posibil...dar am verificat asta inainte cu Dan Octavian, la el in curte: modelul atarnat de cabluri, cu aripa exterioara in jos, facea un usor unghi catre exterior.
Cred ca ramane plumbul!!

matei scrie:
Poze de la domnul profesor Eugen Ciurariu:
http://dl.transfer.ro/transfer_ro-15may ... aa131e.zip

Multumim pentru poze!...Mai urcati cateva din cele semnificative aici pe forum, de pe transfer.ro se pierd. La fel si cu filmele, urcati-le pe Tube!

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
MesajScris: 15 Mai 2013, 10:21 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 12 Mai 2013, 15:02
Mesaje: 122
Da usor de bot?... ca tot veni vorba de plumb.

_________________
vasipop optimistul fără dop


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
MesajScris: 15 Mai 2013, 10:22 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1764
Localitate: Bucuresti
vasipop scrie:
Da usor de bot?... ca tot veni vorba de plumb.

Modelul avea centrul de greutate fix in prima treime a aripii, usor aplecat de nas in jos...verificat si de Octavian. Dealtfel, in zbor se manifesta ca un model centrat, era cel mai fain acrobat al meu, mergea singur snur! Traiectoriile si raspunsul erau fix asa cum trebuie, mai putin patania din figurile stranse.

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
MesajScris: 15 Mai 2013, 10:30 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 12 Mai 2013, 15:02
Mesaje: 122
Triunghiul unde este situat?... in acelasi loc cu CG sau in spatele CG-ului cu 10-12 mm.... Din cate stiu eu CG-ul trebuie sa fie in fata axului triunghiului cu 10 maxim 25 mm (functie de triungi).

_________________
vasipop optimistul fără dop


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
MesajScris: 15 Mai 2013, 10:35 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1764
Localitate: Bucuresti
vasipop scrie:
Triunghiul unde este situat?... in acelasi loc cu CG sau in spatele CG-ului cu 10-12 mm.... Din cate stiu eu CG-ul trebuie sa fie in fata axului triunghiului cu 10 maxim 25 mm (functie de triungi).

Da dreaq mai stie bai Vasi?!....tre sa il tai ca sa vad (e montat in aripa si a ramas intacta partea centrala, se vede doar pe unde iese tija).

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
MesajScris: 15 Mai 2013, 10:37 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 12 Mai 2013, 15:02
Mesaje: 122
matei scrie:
Poze de la domnul profesor Eugen Ciurariu:
http://dl.transfer.ro/transfer_ro-15may ... aa131e.zip


Foarte frumoase pozele !!!... dar filmul nu se vede.

_________________
vasipop optimistul fără dop


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
MesajScris: 15 Mai 2013, 10:41 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1764
Localitate: Bucuresti
vasipop scrie:
matei scrie:
Poze de la domnul profesor Eugen Ciurariu:
http://dl.transfer.ro/transfer_ro-15may ... aa131e.zip


Foarte frumoase pozele !!!... dar filmul nu se vede.

Care film, frate Kogalnicene?!...nu e nici un film acolo!

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
MesajScris: 15 Mai 2013, 10:43 
Neconectat
New member

Membru din: 19 Apr 2012, 14:30
Mesaje: 4
Localitate: Bucuresti
Ah... Ce frumos a fost la voi acolo. Bravo!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
MesajScris: 15 Mai 2013, 10:55 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 12 Mai 2013, 15:02
Mesaje: 122
Scuze!!!! mai chior din fire mi s-a parut ca e si un film acolo de fapt e link-ul de la transfer... inca o data scuze.

_________________
vasipop optimistul fără dop


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 65 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2, 3, 4, 5  Următorul

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron

Translation/Traducere: phpBB România