Marinaru

  
Forumul celor putini.  
Acum este 29 Mar 2024, 09:16

Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 164 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Următorul
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 29 Apr 2014, 10:43 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2008, 22:36
Mesaje: 253
si ca sa nu mai stau cu grija tijei, sa o scot mereu de pe model i-am pus asta


Fişiere ataşate:
DSCF3478 (Medium).JPG
DSCF3478 (Medium).JPG [ 145.21 KiB | Vizualizat de 5884 ori ]
DSCF3480.JPG
DSCF3480.JPG [ 5.73 MiB | Vizualizat de 5884 ori ]

_________________
daca nu merge inseamna ca zboara
Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 29 Apr 2014, 10:43 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 21:25
Mesaje: 564
Localitate: Bucuresti
dar tu ce problema ai avut cu rezervorul de il refaci acum ?

_________________
You win this time, gravity!

Radio: Futaba T8-FG
P-40E - Captiv (Video cu primul zbor)
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Shtrumf - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 29 Apr 2014, 10:52 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2008, 22:36
Mesaje: 253
Screamer scrie:
dar tu ce problema ai avut cu rezervorul de il refaci acum ?

nici una ... nu il refac ci ii fac si lui victoras si lui marinaru cate unu ... daca vor

_________________
daca nu merge inseamna ca zboara


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 29 Apr 2014, 11:14 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
alin035 scrie:
imi dati material si cote si va fac rezervoare cu cea mai mare placere doar sa fie materialul usor cositoribil nu tabla ruginita :mrgreen:

Auzi ba Victore, asta, in nesimtirea lui, o vrea sa ii dam si tabla!...da teava nu oi vrea?...sau pa mama si pa tata?! :twisted:

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 29 Apr 2014, 11:21 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 05 Aug 2008, 13:15
Mesaje: 597
Localitate: Bucuresti
Marinaru scrie:
alin035 scrie:
imi dati material si cote si va fac rezervoare cu cea mai mare placere doar sa fie materialul usor cositoribil nu tabla ruginita :mrgreen:

Auzi ba Victore, asta, in nesimtirea lui, o vrea sa ii dam si tabla!...da teava nu oi vrea?...sau pa mama si pa tata?! :twisted:


Eu zic sa ii aduci aminte de motoru ala cu poc-poc...sa inteleaga cum sta treaba :lol:


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 29 Apr 2014, 18:16 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 167
Alin ma bucur ca esti deschis si acepti sfaturi. Eu m-m luptat ani in sir sa invat. In cele din urma m-am dat pe gubas si am inceput sa inteb si am cerut explicatii la ce se intimpla si cum sa folosesc informatia ca sa merg in direstia corecta. Cind am decis aia am ivatat in citeva luni mai mult decit in tot ce stiam de dianinte.

Master Airscrew este unma dintre cele mai masive si grele elicii. Sint sigur ca a incarcat motoru prea mult. Eu ma gindesc imediat in directia asta.
1 plastic egal vibratii egal spuma in rezervor egal motor care merge rau plus nu are muschii sa invirteasca paleasca.
-Elicie de lemn identica 10x6 ar incarca motorul. Probabil asta va ajuta imediat sa te duci la 4-2-4
-Daca turezi motorul sa intre la normal in 4-2-4 atunci daca pasul este identic probabil vei zbura mai repede cu elicie cu acelasi pas ceea ce va insemna ca va trebui un pas mai mic probabil 10x5 va fi mai aproape de adevar.
-10x5 de lemn probabil va fi prea putin acuma si pentru ca este recomandat 11x5 la motorul asta eu as incepe acolo. Dar as pune in trusa de zbor si 10x6. Cumpara JXF doua din fiecare 11x5 si 11x6 si 10x6.
Acum Marinaru a zis ca pasul mai mic si acelasi diametru incarca motorul mai putin ceea ce este adevarat dar Diametru are un efect mult mai mare comparat cu pasul eliciei. Si deasemenea masa paletei are o infuenta mare. Din cauza ca Elicia MA este foarte grea de aia imi permit sa ma duc la elicie de lemn 11in diametru.

Tine cont ca ceea ce zic aici depinde de pas. Chiar daca pe elicie zice ca are pas 6 dupa ce verifici pasul de la elicie descoperi ca este pas 5.5 sau 6.5. Pasul variaza chiar daca este acelasi producator si chiar mai mult variaza de la producatori diferiti. Master de obicei are pas mai mare decit ce zice pe elicie si era probabil 10x6.5 in realitate. De aia vreau sa incerc 11x6 lemn.

Motorul trebuie turat mai nult la sol pina ajungi la 2-4-2 corect. Daca nu vrea sa faca 4-2-4. Daca ezita taie 3mm din virf slefuieste pune citeva picaturi de CA sa sigilezi lemnul balanseaza si incearca din nou.

Hai la zbor.
Nu ar fi rau sa ai un arsenal de elicii cu tine. 10 in este 25cm si 11in diametru este 27.5cm aproximativ. Nu ar fi o ideie rea sa ai cu time o elicii cu pas 6 si diferit diametru. 10.75 (27cm) 10.5 (26.5cm) 10.25 (26cm) Poti taia 11x6 cite un pic pr teren sau poti sa fii pregatit cu elicii in trusa de zbor schimbi si gata.

Unde vrem sa ajungem este ca in ranversare cum ai pus botul in sus motorul trebuie sa intre in 2 inediat si sa stea in 2 peste cap is in picaj pina cind ai ajuns pe la 30de grade dupa care se intoarce la 4. In luping daca te gindesti la un ceas motorul ar trebui sa mearga in 4 pina ajungi pe la ora 9-10 dupa care 2 intre 9/10-2/3 dupa care inapoi la 4. Deci zbor cu ranversari si lupinguri va fi suficient. Incepe cu Elicia 11x6. Probabil este prea mult dar este bine.

Ajusteaza motorul la sol face 4-2-4 si este bucuros (asta inseamna merge in 4 la orizontala iar cind pui botul sus se duce la 2 repede si sta acolo cind boul revine la orizontala motrul revine la 4 repede si sta acolo, daca atunci cind merge in 4 are momente instantanee de 2 nu este o problema) . Intrebare este ce face in aer dupa ce ai reglat la sol. Ce face la sol este pantru tine sa stii cum ajustezi jiglerul inainte de zbor.

Dca diametrul este mare atunci in zbor motorul vrea sa stea la 4 si nuprea vrea sa cicleze chiar daca la sol era bucuros. Cu cit diametrul este mai mic vei ajunge la un momnt dat cind in zbor merge la 4 dar in luping marge la 2 nu cicleaza sta la 2 si revine la 4 dupa ce ai revenit la orizontala si chiar o tura mai tirziu. Ce marge este undeva in mijloc. Poti testa sa vazi unde sint limitele. Afla unde este diametru maxim si minim afla unde este zona diametrului ideal si esti mult in fata cu progresul. Apropo de aia zic sa iei 5 elicii identice si le tai din virf un pic. Pe cimp le poti schimba repede si usor. Nu uita cind le modifici sa scrii pe elicii ce sint.

Dupa ce ai gasit elicia cu diametrul corect este timpul sa controlam viteza. Asta o facem cu pasul.
In zbor un model de tipul tau va azbura bine la 5.2-5.3s pe tura. Asteaptate sa zboare 5.3s-5.4s la inceput si la sfirsitul zborului pe la 5.2s 5.1s depinzind de ce fel de rezervor ai. Uniflow are variatia mai mica rezervor clasic variatie mai mare. Daca pasul 6 este prea mult dute la 5 si vezi cum merge.
Este posibil sa trebuiasca sa te duci la pas 4 sau 7 sau undeva intre ele. Daca trebuie sa te duci intre ele sa zicem 5.5 atunci ce faci pui "philips entry" la elicie. Bine dar ce este aia? Aia este o modificare de profil. Ca sa faci "Philips entry" slefuieste, intradosu la bordul de atac, un pic. Practic schimbi profilul si inplicit incidenta.

Variatii
1 combustibilul ar trebui sa aiba cam 20% ulei daca nu are cumpara ulei de ricin si dauga.
2 tine cont ca ce faci este valabil la conditiile de acasa. Daca te duci la Brasov la competitie aerul este mai subtire si motorul nu are putere asa de mare si ce nu a mers aici va erge acolo poate vrei sa ai o elicie cu diametru mai mic si pas mai mare plus 2-5% nitormetan in combustibil, sau te duci in Constanta unde este opus aer dens putere mai mare si vrei o elicie cu diametru mai mare si pas mai mic. Oricum practica asta te va ajuta sa identifici ce trebuie sa faci. Dupa ce ai gasit ce trebuie fa elicii identice in caz ca le rupi. Acuma tot ce faci cauti ce trebuie cel putin stii in ce directie sa mergi. Odata ce ai gasit fa un set de elicii. Tine cont cind te duci in alta parte si planuieste in avans anticipeaza conditii si ia elicii care cezi ca vor merge bine acolo unde te duci pe linga ce folosesti acasa.
2 rezervorul este uniflow sau normal clasic.

Vezi cum merge si mai fa un video.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 29 Apr 2014, 22:02 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2008, 22:36
Mesaje: 253
maine o sa merg la zbor si o sa incerc cateva elici ce mai am eu in inventar si dupa o sa trag niste concluzii sa imi cumpar altele dupa caz .... o sa imi cumpar si cateva jxf si cateva graupner, cele graupner le-am mai folosit si am fost foarte incantat de ele. daca nu sunt potrivite la acrobat le pastrez pentru rc dar pana atunci vreau sa fac o comparatie cu mai multe elici sa am de unde sa trag o concluzie
am gasit p'acasa urmatoarele:
-APC 11x3 -43.6g este o elice grea nu cred ca o sa am nici un succes cu ea
-APC 10x5 -28.5g
-kavan 11x6 27.3g dintr-astea am 2 bucati si ma gandeam sa tai dintr-una sa o fac de diametru mai mic
-kavan 10x4 22.3g
-10x5 (250x125) 25g cu pala lata, asta pare cea mai promitatoare din arsenalul meu
in poza de mai jos sunt asezate in aceiasi ordine ca si un lista de mai sus


Fişiere ataşate:
Photo0193.jpg
Photo0193.jpg [ 296.49 KiB | Vizualizat de 5861 ori ]

_________________
daca nu merge inseamna ca zboara
Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 29 Apr 2014, 22:03 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2008, 22:36
Mesaje: 253
rezervorul este uniflow

_________________
daca nu merge inseamna ca zboara


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 30 Apr 2014, 08:14 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 21:25
Mesaje: 564
Localitate: Bucuresti
Mergi la CET? La ce ora ?

_________________
You win this time, gravity!

Radio: Futaba T8-FG
P-40E - Captiv (Video cu primul zbor)
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Shtrumf - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 30 Apr 2014, 08:47 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 05 Aug 2008, 13:15
Mesaje: 597
Localitate: Bucuresti
Screamer scrie:
Mergi la CET? La ce ora ?


Alin ajunge pe la 16.00, eu cu marinaru mai pe la un 18.00. Te bagi?


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 30 Apr 2014, 08:55 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 21:25
Mesaje: 564
Localitate: Bucuresti
As veni si eu dar nu stiu cat de tarziu pot sa stau, ca trebuie sa dau o fuga la cumparaturi pentru maine...

_________________
You win this time, gravity!

Radio: Futaba T8-FG
P-40E - Captiv (Video cu primul zbor)
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Shtrumf - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 30 Apr 2014, 09:45 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 05 Aug 2008, 13:15
Mesaje: 597
Localitate: Bucuresti
Screamer scrie:
As veni si eu dar nu stiu cat de tarziu pot sa stau, ca trebuie sa dau o fuga la cumparaturi pentru maine...


pai oricum la 8 apune soarele...si magazinele sunt deschise pana pe la 10...deci timp ai.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 30 Apr 2014, 18:23 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 167
Nu lua graupner sint grele si fura din puterea motorului plus vibreaza.
Cumpara elicii din lemn si gata.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 01 Mai 2014, 00:27 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2008, 22:36
Mesaje: 253
una peste alta azi a fost o zi super, vreau sa multumesc mai intai lui Marinaru, domnului Dan Octavian, dar si domnului Craioveanul pentru suportul si pentru belsugul de sfaturi pe care mi le-au dat.
Azi in prima parte a zilei am testat cateva elici, nu am apucat sa le testez pe toate dar sificiente, zic eu, pentru a-mi face o idee asupra ce elici sa mai cumpar
Kavan de 10x4 nu a tras prea bine, zbura foarte incet si nu intindea cablurile suficient
acea elice de 10x5 crem s-a comportat bine ... similar cu cea master airscrew de 10x6 dar avea momente in care incepea sa vibreze
ultima incercata a fost APC-ul de 11x3 care s-a comportat surprinzator de bine imi oferea i viteza mai mica de zbor decat master airscrew de 10x6 si intindea cablurile bine, plus ca avea tractiune foarte buna atunci cand il fortam putin (la manevre bruste nu pierdea foarte mult din viteza si daca pierdea se accelera foarte repede .
cu elicea asta(APC11x3) am facut restul zborurilor si am facut ceva progrese in materie de pilotaj, si anume:
Am exersat mai mult zborul pe spate si trecerile din zbor normal in zbor pe spate si viceversa
Am facut pentru prima oara un looping pe spate, apoi trecand la 3 loopinguri consecutive pe spate (pe fata mai facusem), am si legat ca figuri cele trei loopinguri pe fata cu zborul pe spate si cele 3 loopinguri pe spate si le-am exersat pe parcursul a 4-5 zboruri
Am facut primul 8 orizontal ca la carte (acel cum este mentionat in regulamentul FAI) si l-am exersat pe parcusul a aproximativ 3 zboruri.
nu stiu cate zboruri am facut dar stiu ca am ars aproape un litru de combustibil (rezervor de aproximativ 80ml)
se poate deduce cu aproximatie numarul de zboruri.... :mrgreen:
spre final eram un pic obosit si poate un pic prea relaxat (nu mai eram fosrte concentrat pe ce faceam ) si l-am dat putin de pamantin timpul unui 8 orizontal la iesirea sin loopingul de pe spate si am avariat putin modelul ... spre surprinderea mea structira nu a patit aproape nimic, doar ampenajul vertical s-a rupt din lipitura curat, dar motorul din pacate a avut de suferit :cry: :cry: luand contactul cu solul pe spate am indoit jiglorul si e posibil sa fi deteliorat putin si filetul din carter in care se prindea ... jiglorul este deja la reparat (sau la reconstruit) la un domn de la incas si cu prima ocazie il scot din noi la zbor ... dar pana atunci mai am de lucrat putin la el:
-janba de bor lungita cu aproximativ 2 cm
-montat bechie
-modificat rezervor (trebuie sa mut doua tevi pentru ca atunci cand l-am facut m-am grabit si le-am scos pe unde nu trebuia ... greseala nu afecteaza performantele pe cat afecteaza operatiunea de alimentare)
-modificat scutul jiglerului sa fie mai in fata
-ajustat la mansa lungimea unei sarme
-montat con
El mai are o problema nu foarte mare dar este un inconvenient si anume, are tendinta de a se detura motorul atunci cand il pun pe spate, dar nu in zbor orizontal ci mai degrana atunci cand il scot din looping in zbor pe spate (cand il imping) este posibil sa fie de la rezervor problema asta?
Rezervorul meu are teava de uniflou scoasa in afara la 75% din profunzimea rezervorului, teava nu iese prin fata ci iese pe sus undeva in partea din spate este posibil ca de aici sa vina problema mai sus mentionata?
cam atat deocamdata, filmulete nu am inca, cand le primesc de la marinaru pe postez aici

_________________
daca nu merge inseamna ca zboara


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 05 Mai 2014, 16:26 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
cam gata...


Fişiere ataşate:
acro4.jpg
acro4.jpg [ 384.44 KiB | Vizualizat de 5810 ori ]
acro 3.jpg
acro 3.jpg [ 407.64 KiB | Vizualizat de 5810 ori ]

_________________
oua umplute
Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 164 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Următorul

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron