Marinaru

  
Forumul celor putini.  
Acum este 29 Mar 2024, 08:52

Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 164 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Următorul
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 12 Mar 2014, 19:26 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 167
Uitete la articolul meu aici
viewtopic.php?f=6&t=551

In conditii unde esti fortat sa mergi la cabluri mai scurte, ajsteaza viteza sa pastrezi timpul pe tura. Ca sa ajustezi viteza foloseste alta paleasca cu acealsi diametru dar pas mai mic sa mentii timpul pe tura la 5,3 - 5,5sec/tura. Daca modelul zboara mai incet cu cabluri mai scurte dar pastreaza acelasi timp pe tura esti inca bine nu pierzi multa performanta. Pregatestete sa reajustezi pozitia de iesire la cablurilor unde ies afara din aripa un pic mai in fata citiva milimetrii.

Nu sint terenuri de fotbal pe acolo sa muti competitia acolo?


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 12 Mar 2014, 19:30 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
F2B scrie:
Nu sint terenuri de fotbal pe acolo sa muti competitia acolo?

Ba da Traian, nu asta e problema...noi chiar facem intalniri mai multe pentru F2B si D (pe iarba)...dar la campionat avem nevoie de asfalt pentru modelele de viteza si curse! Din motive lesne de inteles, nu separam clasele F2 in mai multe deplasari pentru CN.

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 07 Apr 2014, 23:38 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2008, 22:36
Mesaje: 253
Marinaru scrie:
Alba ca apada si cei 7 pitici. Ghici care din ei e "Mutulica", "Morocanosu"...?

iata ca doi pitici au ajuns si prin atelierul facultatii (unul la mine si unul la victoras)
stadiu initial:
-nervuri taiate laser
-fuselaj terminat in proportie de 99%( fara accesorii montate)
-triunghi si jamba de tren gata taiate
-stabilizator taiat
Fişiere ataşate:
Photo0061.jpg
Photo0061.jpg [ 309.39 KiB | Vizualizat de 6037 ori ]

asta este varianta de 90% (pentru motor de 5-6cc)

primul lucru pe care l-am facut a fost o frezare a batiului pentru a ii da unghi motorului.
Motorul (Merco-Rustler) are prinderea in 6 suruburi deci mai dificil de dat unghi prin intermediul saibelor de sub carter.
Pentru acea frezare am facut uz de cnc-ul facultatii


Fişiere ataşate:
Photo0065.jpg
Photo0065.jpg [ 303.76 KiB | Vizualizat de 6037 ori ]
Photo0070.jpg
Photo0070.jpg [ 302.35 KiB | Vizualizat de 6037 ori ]
Photo0072.jpg
Photo0072.jpg [ 268.42 KiB | Vizualizat de 6037 ori ]
Photo0073.jpg
Photo0073.jpg [ 256.81 KiB | Vizualizat de 6037 ori ]
Photo0075.jpg
Photo0075.jpg [ 311.4 KiB | Vizualizat de 6037 ori ]

_________________
daca nu merge inseamna ca zboara
Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 07 Apr 2014, 23:43 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2008, 22:36
Mesaje: 253
urmatorul lucru in plan: aripa, dar cu nervuri laser a durat mai mult taierea baghetelor decat constructia aripii propriuzise


Fişiere ataşate:
Photo0082.jpg
Photo0082.jpg [ 413.66 KiB | Vizualizat de 6037 ori ]
Photo0084.jpg
Photo0084.jpg [ 317.22 KiB | Vizualizat de 6037 ori ]
Photo0086.jpg
Photo0086.jpg [ 357.81 KiB | Vizualizat de 6037 ori ]
Photo0092.jpg
Photo0092.jpg [ 397.09 KiB | Vizualizat de 6037 ori ]
Photo0099.jpg
Photo0099.jpg [ 342.2 KiB | Vizualizat de 6037 ori ]
Photo0102.jpg
Photo0102.jpg [ 436.71 KiB | Vizualizat de 6037 ori ]

_________________
daca nu merge inseamna ca zboara
Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 07 Apr 2014, 23:51 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2008, 22:36
Mesaje: 253
alte bibileli ...


Fişiere ataşate:
DSCF2888 (Medium).JPG
DSCF2888 (Medium).JPG [ 200.98 KiB | Vizualizat de 6037 ori ]
DSCF2882 (Medium).JPG
DSCF2882 (Medium).JPG [ 239.06 KiB | Vizualizat de 6037 ori ]
Comentariu fişier: intarire cu placaj de 0.5 in jona incastrarii a stabilizatorului
DSCF2881 (Medium).JPG
DSCF2881 (Medium).JPG [ 226.72 KiB | Vizualizat de 6037 ori ]
DSCF2875 (Medium).JPG
DSCF2875 (Medium).JPG [ 158.04 KiB | Vizualizat de 6037 ori ]
DSCF2869 (Medium).JPG
DSCF2869 (Medium).JPG [ 248.15 KiB | Vizualizat de 6037 ori ]
DSCF2867 (Medium).JPG
DSCF2867 (Medium).JPG [ 231.57 KiB | Vizualizat de 6037 ori ]

_________________
daca nu merge inseamna ca zboara
Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 08 Apr 2014, 03:34 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 167
Pune placute de aluminiu pe batiu sub motor. Arata bine.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 08 Apr 2014, 08:06 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2008, 22:36
Mesaje: 253
F2B scrie:
Pune placute de aluminiu pe batiu sub motor. Arata bine.

placutele sa le pun intre motor si batiu?
cu ce scop?

_________________
daca nu merge inseamna ca zboara


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 08 Apr 2014, 08:27 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 21:25
Mesaje: 564
Localitate: Bucuresti
Probabil ca sa nu arzi lemnul prin contactul direct cu motorul...

apropo de placarea botului de atac....tu n-ai citit prelegerea de la mine de la bombonel? Mooooooaaaaa, cand o sa vada Marinaru iti da foc la aripa ! :mrgreen:

_________________
You win this time, gravity!

Radio: Futaba T8-FG
P-40E - Captiv (Video cu primul zbor)
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Shtrumf - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 08 Apr 2014, 12:25 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Se pune un pat metalic, sub motor, pentru ca, de regula, fiind lemn, incet-incet motorul se elibereaza din suruburi (se "bate" lemnul de la vibratii), pe cand, daca e suprafata dura de asezare, strangerea e mai ferma si nu capata joc.
Sfatul meu e sa alegi 4 suruburi in care il prinzi, nu 6...cu 6 poti deforma sau pretensiona carterul si crapa de la vibratii...ori cele patru de pe grinda pricipala, ori cele doua din spate si cele doua de la rulmentul din fata....doar o parere.
Ionut, trebuie sa il mai invatam cum e cu lemnu de balsa pe bordul de atac, nu? :D Prima lectie, ii mulam o coada de lopata pe spinare. Dupa aia, o sa creada si el ca si foaia de balsa se muleaza pe BA!! Tot secretul e sa o uzi (coada de lopata) inainte. :twisted:

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 08 Apr 2014, 13:04 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Pe fuselaj, se incleiaza o talpa mai lata (aprox 50mm) din placaj de 0.8-1.5mm, pe fata de asezare a aripii.
Imi place la nebunie cum iese!! Inca nu mi-am facut nici unul mie!!
Acum proiectez altceva si mai fain decat nasosul...surpriza! :roll:

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 08 Apr 2014, 14:35 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Rusii astia au o metoda faina de incleiat, fara cusur:
https://discovery-aeromodels.com/en/asse ... ction.html

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 08 Apr 2014, 18:09 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2008, 22:36
Mesaje: 253
Screamer scrie:
apropo de placarea botului de atac....tu n-ai citit prelegerea de la mine de la bombonel? Mooooooaaaaa, cand o sa vada Marinaru iti da foc la aripa ! :mrgreen:

este intradevar o metoda interesanta de placat, dar varianta aleasa de mine este mai rapida si daca esti un pic atent la slefuire nu se poate face diferenta intre cele doua metode

_________________
daca nu merge inseamna ca zboara


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 08 Apr 2014, 18:20 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2008, 22:36
Mesaje: 253
Problema cu placatul la aripa asta e alta, din design si anume invelisul de balsa ar fi fost bine sa se extinda pana la lonjeronul principal, astfel forma un cheson cu inima lonjeronului

Marinaru scrie:
Sfatul meu e sa alegi 4 suruburi in care il prinzi, nu 6...cu 6 poti deforma sau pretensiona carterul si crapa de la vibratii...ori cele patru de pe grinda pricipala, ori cele doua din spate si cele doua de la rulmentul din fata....doar o parere.

tocmai asta a fost rolul frezarii sa creez o suprafata cat mai plana pentru a elimina pretensionarea si mai este problema ca urechilede prindere sunt subtirele si nu as vrea sa le las doar in 4 suruburi daca el a fost conceput cu 6. dar am sa tai niste piese din dural de 1-2mm sa le pun intre motor si batiu pentru a preveni compactarea locala a lemnului .... in cazul asta trebuie sa fac doua seturi de astfel de piesa sa pun si pe portiunea cu piulitele (zona respectiva este mai susceptibila la tasare din cate imi inchipui eu)

_________________
daca nu merge inseamna ca zboara


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 09 Apr 2014, 08:02 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
alin035 scrie:
...nu as vrea sa le las doar in 4 suruburi daca el a fost conceput cu 6.

Gresit Alin! Nu a fost conceput pentru 6, ci a fost conceput sa alegi modul de fixare. Oricat ai indrepta suprafata, lemnul se deformeaza la strangere si suprafata ta plana numai plana nu mai ramane.
Apropo: Vic stie ca i-ai atentat la motor? :D Imi pare ca i-ai zgariat rau de tot eloxajul!!!

alin035 scrie:
Problema cu placatul la aripa asta e alta, din design si anume invelisul de balsa ar fi fost bine sa se extinda pana la lonjeronul principal, astfel forma un cheson cu inima lonjeronului

Cine te opreste sa inchizi chesonul pe portiunea acoperita cu balsa? Ala preia momentul de torsiune foarte bine pentru tipul asta de aripa, care niciodata nu a fost proiectata sa aibe asa ceva si totusi a rezistat si s-a consacrat, vezi CLICK AICI!! (cu toate astea, noi i-am pus!!!). Al doilea lonjeron este strict pentru solicitarea de incovoiere la iesire din figura, atat. Nu trebuie supradimensionat nicaieri un aeromodel. Eu nu as fi inchis inima in lonjeronul principal ci as fi facut grinda cu zabrele. Adica fix-pix invers de cum ai facut tu. :P
Daca mai zici odata ca designul meu e cu probleme, unde-ti sta capul, acolo-ti vor sta si contragreutatile. Singur o sa ma rogi sa iti tai capul, dar eu nu si nu...tai de dincolo! :evil:

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 09 Apr 2014, 09:08 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2008, 22:36
Mesaje: 253
Marinaru scrie:
alin035 scrie:
...nu as vrea sa le las doar in 4 suruburi daca el a fost conceput cu 6.

Gresit Alin! Nu a fost conceput pentru 6, ci a fost conceput sa alegi modul de fixare. Oricat ai indrepta suprafata, lemnul se deformeaza la strangere si suprafata ta plana numai plana nu mai ramane.
Apropo: Vic stie ca i-ai atentat la motor? :D Imi pare ca i-ai zgariat rau de tot eloxajul!!!

alin035 scrie:
Problema cu placatul la aripa asta e alta, din design si anume invelisul de balsa ar fi fost bine sa se extinda pana la lonjeronul principal, astfel forma un cheson cu inima lonjeronului

Cine te opreste sa inchizi chesonul pe portiunea acoperita cu balsa? Ala preia momentul de torsiune foarte bine pentru tipul asta de aripa, care niciodata nu a fost proiectata sa aibe asa ceva si totusi a rezistat si s-a consacrat, vezi CLICK AICI!! (cu toate astea, noi i-am pus!!!). Al doilea lonjeron este strict pentru solicitarea de incovoiere la iesire din figura, atat. Nu trebuie supradimensionat nicaieri un aeromodel. Eu nu as fi inchis inima in lonjeronul principal ci as fi facut grinda cu zabrele. Adica fix-pix invers de cum ai facut tu. :P
Daca mai zici odata ca designul meu e cu probleme, unde-ti sta capul, acolo-ti vor sta si contragreutatile. Singur o sa ma rogi sa iti tai capul, dar eu nu si nu...tai de dincolo! :evil:


Nu vreau sa jignesc sau sa critic pe nimeni ci doar sa imi exprim parerea

nu ma opreste nimeni sa inchid chesonul acolo doar ca din punctul meu de vedere nu ar fi avantajos din urmatoarele motive:
-rigiditarea la torsiune este direct proportionala cu lungimea conturului median al chesonului, ceea ce in cazul de fata (inchis chesonul acolo unde se termina invelisul) ar fi de doua ori mai mic decat varianta cu invelisul prelungit pana la lonjeron ... greutatea baghetelor ar fi aceiasi cu cea a restului de invelis(se scoate dintr-o parte si se pune in alta parte greutatea)
-talpile alea de lonjeron au nevoie de stabilizare (rigidizare) altfel sunt puse degeaba. desigur ca si zig-zagurile ar fi ajutat in cazul asta dar, parerea mea, nu ar fi rigidizat atat de bine pecat chesoanele (la aceiasi greutate)

_________________
daca nu merge inseamna ca zboara


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 164 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Următorul

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 11 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron