Marinaru

  
Forumul celor putini.  
Acum este 29 Mar 2024, 06:56

Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 164 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Următorul
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 21 Apr 2014, 15:26 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
:mrgreen:
Marinaru scrie:
ionut_csu galati scrie:
au zis ca e porcarii... :twisted:

Moaaaa!

_________________
oua umplute


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 21 Apr 2014, 16:08 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2008, 22:36
Mesaje: 253
mansele nu erau gata in dimineata asta asa ca am folosit una pe care o aveam ... deci sa trecem la fapte vitejesti cum ar spune unii...
Azi l-am zburat si singura problema pe care am gasit-o eu personal pe persoana fizica cu acest aeromodel este ca zboara prea bine
Primul zbor a decurs fara nici o problema am facut si cateva giumbuslucuri ... asa mai putine cate stiu si eu fara sa intend coarda .... in primul zbor rezervorul nu era plin ... deci tine ceva mai mult decat se vede in filmulet .....

a doua incercare nu a mai fost cu atat de mult noroc, la decolare s-au agatat cablurile in iarba si a venit putin spre mine.... putin prea mult pentru a reusi sa intend cablurile si s-a prabusit..... dar acum ce sa zic, ghinion cu boschetii in care s-a prins si noroc cu boschetii in care a aterizat :lol: :lol: :mrgreen: singurele daune au fost echia de plastic la flaps rupta si putin crapat flapsul de balsa
Dupa zbor am facut un test cu motorul sa vad cam cat ar functiona cu rezervorul plin... rezultatul a fost 4 min si 50 sec mergand la sol in regim lent (4 timpi) (putin inecat)
Acum l-am terminat de reparat, cu prima ocazie si intr-un loc mai fara buruieni, maracini, boscheti, iarba mare etc , il scot iar la zbor

_________________
daca nu merge inseamna ca zboara


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 21 Apr 2014, 19:19 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Iupiiii! :D :) :mrgreen:
Elicea aia trebuie schimbata...e prea violenta si pierde energie in urcare, iar in orizontala si coborare se infige prea tare. Cautam ceva cu pala lata si unghi mic de atac!!!
Motorul ala l-am vazut la Suceava mergand cu un 2-4-2 mult mai bun!!!..mai e loc de reglaje! La orizontala trebuie sa fumege si sa se tarasca, cu cablurile cu "burta"...nu trebuie sa traga ca vaca de funie, e o senzatie falsa de siguranta!!!

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 22 Apr 2014, 02:08 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 167
Alin din video poti invata multe.
Pozitive
Bravo pentru munca depusa pentru realizare si pentru a ajunge pina aici.
Daca imi permiti citeve comentarii.

Se pare ca botul este rigid si motorul raspunde uniform si constant. Asta deasemenea inseamna ca rezervorul este bine facut. Va fi interesant sa vad ce se intimpla cind il faci sa mearga mai in regim normal.
Foloseste pe cei din afara cercului sa iti dea informatii. Ete aripa orizontala in zbor normal si pe spate. Cum suna motorul? Continua sa faci video si daca vrei voi mai comenta in continuare si te voi pune pe drumul bun.


La inceput cind pornesti motorul ai testat modelul cu botul in sus si inapoi la orizontala. Procedura este corecta dar nu ai identificat problema corect. Uitete din noula video si asculta motorul din nou o sa vezi ca ezita si ii ia nult tip sa ajunga de la 4 la 2 timpi. Tranzitia trebuie sa fie mult mai rapida. De inainte de a zbura stiam ca va fi can inecat. De fapt tot asa se comporta si in zbor cind faceai ranversari si lupinguri nu cicla de la 4-2-4. Can statea la 4 si rar cind mergea in 2. In ranversare cind botul se duce in sus ar trebui sa se duca de la 4-2 aproape indiat ce incepi urcarea la verticala. Cam atita am luat de la motor.
In zbor se pare ca sta in zbor orizontal ca pe sine de tren ceea ce este bine. Probabil botul este cam greu dar esti in siguranta acuma la incput. Aripa exterioara este sus in zbor. Si se vedea in zbor ca atunci cind faceai lupinguri pedalai in spate. Pun pariu ca aveai zbor radiocomandat cind ajungeai sus. De fapt pentru ca aveai cabluri scurte te-a salvat ca motorul nu te ajuta suficient. Apropo pentru modelul ala iti mai trebuie 1-2M de cabluri cel putin. Dar pina una alta stai asa ca estre in zona de siguranta si as continua cu cabluri scurte pina cind devii mai confortabil.

Vreau si eu o tura doua.

Cam atita am pina una alta.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 22 Apr 2014, 18:38 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2008, 22:36
Mesaje: 253
Multumesc pentru incurajari, dar mai ales pentru sfaturi :mrgreen:
F2B scrie:
Alin din video poti invata multe.
Pozitive
Bravo pentru munca depusa pentru realizare si pentru a ajunge pina aici.
Daca imi permiti citeve comentarii.

Se pare ca botul este rigid si motorul raspunde uniform si constant. Asta deasemenea inseamna ca rezervorul este bine facut. Va fi interesant sa vad ce se intimpla cind il faci sa mearga mai in regim normal.
Foloseste pe cei din afara cercului sa iti dea informatii. Ete aripa orizontala in zbor normal si pe spate. Cum suna motorul? Continua sa faci video si daca vrei voi mai comenta in continuare si te voi pune pe drumul bun.


La inceput cind pornesti motorul ai testat modelul cu botul in sus si inapoi la orizontala. Procedura este corecta dar nu ai identificat problema corect. Uitete din noula video si asculta motorul din nou o sa vezi ca ezita si ii ia nult tip sa ajunga de la 4 la 2 timpi. Tranzitia trebuie sa fie mult mai rapida. De inainte de a zbura stiam ca va fi can inecat. De fapt tot asa se comporta si in zbor cind faceai ranversari si lupinguri nu cicla de la 4-2-4. Can statea la 4 si rar cind mergea in 2. In ranversare cind botul se duce in sus ar trebui sa se duca de la 4-2 aproape indiat ce incepi urcarea la verticala. Cam atita am luat de la motor.
In zbor se pare ca sta in zbor orizontal ca pe sine de tren ceea ce este bine. Probabil botul este cam greu dar esti in siguranta acuma la incput. Aripa exterioara este sus in zbor. Si se vedea in zbor ca atunci cind faceai lupinguri pedalai in spate. Pun pariu ca aveai zbor radiocomandat cind ajungeai sus. De fapt pentru ca aveai cabluri scurte te-a salvat ca motorul nu te ajuta suficient. Apropo pentru modelul ala iti mai trebuie 1-2M de cabluri cel putin. Dar pina una alta stai asa ca estre in zona de siguranta si as continua cu cabluri scurte pina cind devii mai confortabil.

Vreau si eu o tura doua.

Cam atita am pina una alta.

legat de reglajul motorului sa inteleg ca trebuia un pic mai inchis jiglerul
Am observat din film ca aripa nu sta la orizontala in zbor orizontal asta poate fi din cauza unui flaps care este decalat ..... (observasem ca flapsul din interior statea un pic in sus fata de cel din exterior), dar cred ca am corectat problema .... este posibil sa nu o fi corectat complet. Presupun ca fie de la un flaps decalat (practic actionand ca un eleron), fie de la o torsiune a aripii poate aparea fenomenul asta ... in aripa am pus 45g de plumb, in plan era 40 :mrgreen:
zbor pe spate nu am facut pana acum si parca nu vreau sa incerc prima oara cu el, mai am un model de anul trecut pe are as vrea sa il pregatesc pana in weekend (trebuie sa ii pun un motor si sa ii ipesc trenul de aterizare).

As vrea sa ies la zbor cu ambele in weekend si mi-ar face mare placere sa mai am pe cineva cu mine de la care sa mai pot fura un pic de meserie, atat in ale pilotajului, cat si in reglaje etc.

_________________
daca nu merge inseamna ca zboara


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 22 Apr 2014, 22:56 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 167
legat de reglajul motorului sa inteleg ca trebuia un pic mai inchis jiglerul
Posibil ai doua cazuri in care motorul se comporta asa. Unul este ca merge prea inecat si altul este elicie cu diametru prea mare.

Daca era inecat, probbil inca vre-o un sfert de tura. Ideia este ca atunci cind pui motorul cu botul sus ar trbui sa se tureze si sa faca trazitia rapid de la 4 la 2. Daca face tranzitia incet motorul este inca prea inecat. FIecare motor este diferit si se comporta diferit. Unele sint agresive in trazitie si au o diferenta mare intre 2 si 4 altele sint mai subtile in tranzitie. Cum aflii care cu care este exact cum ai facut. Pornreste motorul pune cu botul in sus si joacate cu jiglerul pina cind ai tranzitia aia corecta de la 4 la 2 fara ezitare excesiva. Sa nu incerci sa controlezi viteza avionului de la jigler daca merge prea repede, la ce ma astept cind ai motorul in regim normal, mentine regimul si schimba elicia cu alta cu pas mai mic daca zboara prea repde. Pregateste diferite elicii inainte de a te duce la zbor. Ma astept sa folosesti o elicie cu acelasi diametru dar un pas un pic mai mic. Nu stiu ce ai folosit dar de exemplu daca ai avut 28x10 dute la 28x9 daca zboara prea tare. pasu dicteaza viteza si diametru cit de incarcat este motorul.

Daca nu era aia atunci este diametu. Ca sa testezi Poti cumpara 3 elicii 28X10 si taie din virf la si fa-le cu diametru diferit 26x10 24x10 deci practic aceiasi elicie diametru diferit. Nu uita sa le balansezi.

Am pus aici pe forum doua articole referite la motor si zbor.
Copiaza pe printer si punele in trusa de zbor. Pe teren poti sa faci schimbari si sa te indrepti in directia buna.
Zboara dupa care identifica ce se intimpla, si adreseaza problema.

Am observat din film ca aripa nu sta la orizontala in zbor orizontal asta poate fi din cauza unui flaps care este decalat ..... (observasem ca flapsul din interior statea un pic in sus fata de cel din exterior), dar cred ca am corectat problema .... este posibil sa nu o fi corectat complet. Presupun ca fie de la un flaps decalat (practic actionand ca un eleron), fie de la o torsiune a aripii poate aparea fenomenul asta ... in aripa am pus 45g de plumb, in plan era 40.
Exact ce am vazut si eu. Si ai dreptate verifica torsiuni si aliniari peste tot. Totul ar trebui sa fie Zero. Prea multa greutate in virful aripii nu este critic. Daca ai greutate excesiva la virful aripii se vede in figuri patrate cind faci coltul si aripa exterioara cade jos in colt. Asta este ceva la care un observator din afara cercului te poate ajuta usor. Dar sa ajungem acolo mai intii. Oricum 4g diferenta de la plan nu este mare lucru. Ideal este sa ai o cutie mica pentru plum din care poti sa scoti afara si sa adaugi inapoi pentru ajustari fine.

As vrea sa ies la zbor cu ambele in weekend si mi-ar face mare placere sa mai am pe cineva cu mine de la care sa mai pot fura un pic de meserie, atat in ale pilotajului, cat si in reglaje etc.

O mie de dolari iau bilet de avion, si vin acolo. :D Fa video, pune aici, si o sa te ajut.

Tija de comanda ar trebui sa fie dreapta fara Z pe ea. Daca ai Z pe ea o sa fie ca de guma si risti sa bagi NASUL in pamint. Fa-o rigida si dreapta.

Pina la urmatorul video Salutare si succes.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 27 Apr 2014, 12:18 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2008, 22:36
Mesaje: 253
Iacata am fost din nou la zbor, de data asta am gasit pista de la cet vest tunsa la chelie aproape, multumiri celui/celor care se ocupe de ingrijirea ei :D. In ciuda vantului de 5-6-7 m/s am reusit sa bag cateva zboruri, perseverenta a dat roade :mrgreen:
Am fost doar cu domnul Craioveanu care m-a ajutat foarte mult in tehnica pilotajului, am inceput cu loopinguri, continuat cu 8-uri orizontale si la urma zborul pe spate ( opturile si zbor pe spate nu mai facusem inainte)
Am vazut la modelul domnului Craioveanu o prindere foarte interesanta pentru echea de la flaps si ma gandesc sa fac si eu una similara, defapt ma gandesc sa schimb toata tija ... am constatat ca este putin elastica, elasticitate datorata pe de o parte flexibilitatii echii de pe flaps, dar si tijei care nu este dreapta.

Din punctul meu de vedere modelul s-a comportat binisor.... cred ca am rezolvat problema cu zborul inclinat (aripa din exterior statea in sus) erau flapsurile putin decalate in acel sens.

Domnul Craioveanul a fost foarte multumit de cum mergea motorul si eu am fost foarte multumit de cum a mers cu o singura exceptie in timpul 8-ului avea un moment in care ii dadea putin in nas (scadea turatia) in portiunea de looping inversat ( in prima portiune a looping-ului inversat), pierderea de putere nu a fost niciodata periculoasa. motorul (mi s-a parut mie) avea un regim identic intre zbor pe spate si zbor normal (eu nu am putut sa fac diferenta).
mai ramane sa lucrez putin la regimul motorului, sa mai experimentez la zborurile ce vor urma, acum nu mi se parea ca are acel regim 4-2-4 ci mai degraba un 4 cu o variatie de turatiecand trageam de el se tura dar nu parea sa schimbe regimul la 2 .... poate este vina mea, nu sesizez trecerea.... oricum ar fi mi s-a parut foarte convenabil regimul acesta .... puterea a fost suficienta intotdeauna, nu am avut situatii in care sa mi se slabeasca cablurile chiar si cu vand moderat sprea tare.
am sa mai fac niste porniri la facultate si o sa le filmez sa le pun aici luni sau marti, sa incerc si cu o elice mai mica in diametru sa vad daca pot obtine o trecere mai distincta 4-2-4

per total a fost o zi productiva

... dar totusi nu imi explic de ce dadea in nas atunci cand il impingeam in loopingul inversat

_________________
daca nu merge inseamna ca zboara


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 27 Apr 2014, 17:24 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
alin035 scrie:
mai ramane sa lucrez putin la regimul motorului, sa mai experimentez la zborurile ce vor urma, acum nu mi se parea ca are acel regim 4-2-4 ci mai degraba un 4 cu o variatie de turatie cand trageam de el se tura dar nu parea sa schimbe regimul la 2 .... poate este vina mea, nu sesizez trecerea.... oricum ar fi mi s-a parut foarte convenabil regimul acesta .... puterea a fost suficienta intotdeauna, nu am avut situatii in care sa mi se slabeasca cablurile chiar si cu vand moderat sprea tare.
am sa mai fac niste porniri la facultate si o sa le filmez sa le pun aici luni sau marti, sa incerc si cu o elice mai mica in diametru sa vad daca pot obtine o trecere mai distincta 4-2-4

E posibil ca pasul elicei sa fie prea mare sau chiar senzatia sa fie data de toba care e eficienta. Mai trebuie jonglat: de exemplu, cate elice ai incercat de la primul zbor pana acum?! Sau astepti sa ii treaca singur? :)

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 27 Apr 2014, 17:43 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 167
Ce elicie folosesti acum? Si alta intrebare. Este elicie de lemn sau de plastic. Lemnul se rupe mai usor dar face o elicie mai buna decit cea de plastic. Elicia de fibra sau carbon din nou sint mai bune decit cele de lemn.
Faptul ca zboara cu aripa orizontala azuta imens la zbor.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 28 Apr 2014, 23:10 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 05 Aug 2008, 13:15
Mesaje: 597
Localitate: Bucuresti
Ma bag si eu in seama cu nasosul...eu ma misc mai greu...ca de...pana pe 10 mai ar fi trebuit sa termin 7 modele de la inceputul anului :D

Fuzelajul cu tot cu ampenajul orizontal este cam gata...ce bine e sa ai piesele gata facute...
Aripa am terminat-o de placaj, urmeaza maine sper chesoanele si incet incet restul.

Se pare c apoze nu am facut decat fuzelajului, voi mai face si pe parcurs, primul de sus din poze este a lui Alin.

Marinare tu cum mai stai cu modelul?


Fişiere ataşate:
DSCF3457.jpg
DSCF3457.jpg [ 385.17 KiB | Vizualizat de 6336 ori ]
Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 29 Apr 2014, 00:20 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2008, 22:36
Mesaje: 253
pana acum am folosit Master Airscrew GF/3 10x6 plasitc armat cu fibra
https://phoenixmodels.ro/shop/elice-mast ... p-746.html

am gasit tot la phornix urmatoarele modele de elici care mi s-au parut potrivite

Graupner Super Nylon 25x15cm (10"x6")
https://phoenixmodels.ro/shop/elice-supe ... -2054.html

Elice JXF wood 10x6
https://phoenixmodels.ro/shop/elice-wood ... -2263.html

fiecare din aceste 3 tipuride elici le au in stoc la dimensiunile 10x4; 10x5; 10x6; cele de la graupner au si de 10x5.5
in manualul motorului sunt date 3 tipuri de elici recomandate si anume:10x5; 10x6 si 11x5

_________________
daca nu merge inseamna ca zboara


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 29 Apr 2014, 07:57 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Anghel Victoras scrie:
Marinare tu cum mai stai cu modelul?

Sincer?....azi ma apuc de aripa, fuselajul meu e in stadiul celui din poza, al lui Alin.De ce, vrei sa te bagi sa il faci?! :twisted:
Pa Alin sa nu-l deranjam decat cand ne face rezervoarele...nu? :D

Alin, eu as incerca si un 10X4 sau 11X5...Graupner daca s-ar putea, ar fi ideal.

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 29 Apr 2014, 09:39 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 05 Aug 2008, 13:15
Mesaje: 597
Localitate: Bucuresti
Marinaru scrie:
Anghel Victoras scrie:
Marinare tu cum mai stai cu modelul?

Sincer?....azi ma apuc de aripa, fuselajul meu e in stadiul celui din poza, al lui Alin.De ce, vrei sa te bagi sa il faci?! :twisted:
Pa Alin sa nu-l deranjam decat cand ne face rezervoarele...nu? :D

Alin, eu as incerca si un 10X4 sau 11X5...Graupner daca s-ar putea, ar fi ideal.



Nu, multumesc :lol: ...eu i-am zis de cand si l-a facut pe al lui sa nu se opreasca..treaba lui, acum o ia de la capat... :D


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 29 Apr 2014, 10:08 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2008, 22:36
Mesaje: 253
imi dati material si cote si va fac rezervoare cu cea mai mare placere doar sa fie materialul usor cositoribil nu tabla ruginita :mrgreen:

_________________
daca nu merge inseamna ca zboara


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: F2B nou ( cand n-ai ce face )
MesajScris: 29 Apr 2014, 10:33 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2008, 22:36
Mesaje: 253
am rezolvat aseara problema tijelor moi
am pus toate tijele drepte si am montat o piesa pentru demontare usoara a comenzilor de pe aripa
smecheria asta mi-a aratat-o domnul craioveanu, avea si el la modelul lui


Fişiere ataşate:
DSCF3460 (Medium).JPG
DSCF3460 (Medium).JPG [ 157.17 KiB | Vizualizat de 6323 ori ]
DSCF3461 (Medium).JPG
DSCF3461 (Medium).JPG [ 145.05 KiB | Vizualizat de 6323 ori ]
DSCF3463 (Medium).JPG
DSCF3463 (Medium).JPG [ 171.93 KiB | Vizualizat de 6323 ori ]
DSCF3470 (Medium).JPG
DSCF3470 (Medium).JPG [ 185.95 KiB | Vizualizat de 6323 ori ]
DSCF3474 (Medium).JPG
DSCF3474 (Medium).JPG [ 180.8 KiB | Vizualizat de 6323 ori ]
Comentariu fişier: prinderea rapida de la flaps demontata
DSCF3476 (Medium).JPG
DSCF3476 (Medium).JPG [ 212.06 KiB | Vizualizat de 6323 ori ]

_________________
daca nu merge inseamna ca zboara
Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 164 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Următorul

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 20 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron