Marinaru

  
Forumul celor putini.  
Acum este 13 Dec 2017, 09:31

Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 70 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2, 3, 4, 5  Următorul
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Re: Proiect nou:Giulia II
MesajScris: 23 Oct 2014, 09:36 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2013, 11:34
Mesaje: 57
Localitate: Suceava
La momentul postarii mesajului de mai sus inca nu vizionasem filmuletele puse de tine , referitor la pozitie rezervor, tocmai ma uit la partea de rigidizare a batiului unde se monteaza .


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Proiect nou:Giulia II
MesajScris: 23 Oct 2014, 20:16 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 148
Prima decizie este Mergi electric sau 10cc.
Electric este o ideie foarte buna. Va elimina cel mai dificil punc in zbor capti cu motor termic si anume ajustarea si testarea plus se pare ca ai motor si baterii acolo. Sistemul electric este un pic mai greu dar poti faci un bot mai usor si fara toate intariturile necesare pentru un motor cu combustie interna. In loc de batiu pune o placa de 4-5mm de balsa. In loc de dubluri la fuselaj de 1.5mm pune de 1mm.

Gasesti aici informatie pentru zbor Electric. http://stunthanger.com/smf/index.php?board=21.0


Ultima oară modificat de F2B pe 28 Oct 2014, 21:13, modificat 1 dată în total.

Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Proiect nou:Giulia II
MesajScris: 23 Oct 2014, 20:23 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 148
Daca as fi sa dau un sfat ar fi urmatorul.

1 ELECTRIC
2 Construieste bine modelul Drept si cit de usor posibil. Pune lemn pe cintar foloseste cele mai usoare piese fi fanatic in ceea ce priveste greutate.
3 Foita japoeza pe fuselaj si foarte putina vobsea. CUlori inchise=putina vobsea. In rest foloseste cel mai usor film care il gasesti acolo.

4 Cind zbori sa nu fortezi lucruri.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Proiect nou:Giulia II
MesajScris: 28 Oct 2014, 09:48 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2013, 11:34
Mesaje: 57
Localitate: Suceava
M-ai atasez cateva pozetele


Fişiere ataşate:
IMG_20141025_015041.jpg
IMG_20141025_015041.jpg [ 118.76 KiB | Vizualizat de 3131 ori ]
IMG_20141025_014938.jpg
IMG_20141025_014938.jpg [ 110.81 KiB | Vizualizat de 3131 ori ]
IMG_20141025_015214.jpg
IMG_20141025_015214.jpg [ 101.34 KiB | Vizualizat de 3131 ori ]
IMG_20141025_015617.jpg
IMG_20141025_015617.jpg [ 113.86 KiB | Vizualizat de 3131 ori ]
IMG_20141025_015503.jpg
IMG_20141025_015503.jpg [ 115.63 KiB | Vizualizat de 3131 ori ]
Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Proiect nou:Giulia II
MesajScris: 28 Oct 2014, 19:49 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 148
Faci o treaba foarte buna.
Daca ala este tren de aterizare din Dural taiat cu laser nu o sa merga bide. Este prea rigid, modelul va topai la tarizare ca un iepure. Plus daca aterizezi mai dur sau lovesti o rola de prosoape de hirtie cum am facut astazi rupi aripa.
Fa clasic cu sirma otelita cum era in video si in cel mai rau caz indoi sirma inapoi si gata s-a reparat. Poti pune plcile pe lateral la sirma daca vrei sa le mai folosesti.
Chiar ma gindeam ce sa faci pina ajungi la decizie de motorizare. Mi-ai furat gindurile. Se poate finisa aripa ampenajele potiface partea de sus de la fuselaj si ai lucrat la aia.
In ce directie te-ai decis sa te duci. 10cc sau electric? Sper sa zici ca electric. Pentru incepatori electric este perfect.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Proiect nou:Giulia II
MesajScris: 29 Oct 2014, 08:45 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2013, 11:34
Mesaje: 57
Localitate: Suceava
Daca ar terbui sa tin de sfaturile tale cu privire la motorizarea electrica si sa lucrez la un model usor e cam tarziu, nu am pus acent pana acum la materiale folosite pt ca balsa pe care o detin nu e usoara, ar trebui sa bag alti bani iar in Romania nu cred ca se gaseste balsa de calitate superioara. In plus am cautat un manual al motorului Evolution 60NX dimensiune intre baturi e de 36 mm exact cat am eu nevoie fara a mai modifica fuselajul (latirea lui) aici ma refer la refacut panouri pe care le am deja taiate.
Raman 95 % pe motorizare termica , motorul de mai sus amintit , pretu e ok, dar pe luna viitoare voi face investitia.

Trenul de aterizare e din placa de carbon de 3mm .

Din pacate profundorul s-a torsionat nu stiu cu ce am gresit.... este lipit cu aracet , suprafata pe care a stat vreo 3 zile e dreapta, placat cu balsa de 1mm intrados si extrados in acelasi timp pus la lipire.
Pe bordul unde vin prinse balamalele de la partea mobila am fixat un plat band de carbon pe interior rigidizand astfel bagheta din balsa .(la fel ca la eleroane).


Fişiere ataşate:
IMG_20141002_061118.jpg
IMG_20141002_061118.jpg [ 106.72 KiB | Vizualizat de 3120 ori ]
Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Proiect nou:Giulia II
MesajScris: 29 Oct 2014, 08:51 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Iul 2013, 11:34
Mesaje: 57
Localitate: Suceava
M-am uitat la mai multe clipuri ale lui Windy si am vazut ca, confectiona rezervorul din carbon si fibra de sticla dar lipsea partea cu fixarea conductelor , deduc ca tot prin lipire cu epoxi !?


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Proiect nou:Giulia II
MesajScris: 29 Oct 2014, 12:57 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 218
Localitate: Laval, Quebec
[quote="F2B"]Daca as fi sa dau un sfat ar fi urmatorul.

1 ELECTRIC

Blasfemie!

_________________
The Beaver Ballad
http://www.youtube.com/watch?v=3w_v0k57KhE
Facebook
https://www.facebook.com/pages/Aeromode ... 5014157616


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Proiect nou:Giulia II
MesajScris: 29 Oct 2014, 16:18 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 148
Daca poti sa te duci electric atunci sa nu-ti pierzi banii pe motor termic. Cu 3 baterii pe teren de zbor poti sa zbori tot timpul cu conditia sa ai o sursa de curent sa le incarci la cimp. Cel mai mare avantaj la electric este ca motorul este foarte consistent si ni ai mici o grija cind zbori in ceea ce priveste motorul.
Tren ce carbon este bun dar montat pe fuselaj ceva de genul asta.
http://stunthanger.com/smf/index.php/topic,29489.0.html
Tot aici in postul asta poti copia practic motorizare mod de instalare a motorului baterii etc. In general foloseste pozitia la baterii sa obtii si CG corect. CG trebuie sa fie ajustat dupa primele zboruri, unde iti place tie sa fie. Asa ca ia asta in cosiderare cind planifici pozitia la baterie, pate vrei sa ai CG mai in fata sau mai in spate deci este posibil sa muti bateria in ambele directii.
Alte posibilitati de motorizare cu electric le poti gasi aici http://stunthanger.com/smf/index.php/topic,12044.0.html in general uitete la ceva cu elicie de 12-13in diametru si vezi ce folosesc pe acolo.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Proiect nou:Giulia II
MesajScris: 29 Oct 2014, 18:52 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 218
Localitate: Laval, Quebec
Dragul meu, eu te-am indrumat spre acest forum, care este deosebit de celelalte. Acest lucru il face placut. Poate tu nu ai citit prima pagina:
http://www.marinaru.ro/

_________________
The Beaver Ballad
http://www.youtube.com/watch?v=3w_v0k57KhE
Facebook
https://www.facebook.com/pages/Aeromode ... 5014157616


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Proiect nou:Giulia II
MesajScris: 29 Oct 2014, 21:08 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 148
Despre profundor orizontal nu este o problema de loc. Fa altul. Daca faci partea din fata 2-3mm mai groasa nu va fi rau de loc o sa ajute chiar mult, o sa ajute din punct de vedere aerodinamic iar din punct de verede practic nu va torsiona.

Ma scuzati dragilor daca am facut sacrilegiu cu electric dar mentin parerea pentru in cepatori este absolut cel mai buine sa incepi asa.

Evolution face si Evolution 60 NX CL pentru captive daca gasesti ia motorul asta. Este mai usor are duza de acrobat si tobe este mai usoara deasemenea. http://www.modelairplanenews.com/blog/2 ... ne-engine/

Rezervoru in pui inautru cu burete. Daca inchizi cutia ca in video rezervorul intra din fata in spate. pune un burete mai dur dedesubt sa-l impinga in sus si gata. Dupa testare si dupa ce esti fericit cu felul cum lucreaza pa fata si pe spate poti sa-l lipesti definitiv inautru. Dar daca ai o problema cu el si se sparge dupa ce l-ai lipit ........ Eu zic lasa-l in pace cu burete si gata. Fa botul solid in schimb.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Proiect nou:Giulia II
MesajScris: 30 Oct 2014, 09:05 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1764
Localitate: Bucuresti
F2B scrie:
Rezervoru in pui inautru cu burete. Daca inchizi cutia ca in video rezervorul intra din fata in spate. pune un burete mai dur dedesubt sa-l impinga in sus si gata. Dupa testare si dupa ce esti fericit cu felul cum lucreaza pa fata si pe spate poti sa-l lipesti definitiv inautru. Dar daca ai o problema cu el si se sparge dupa ce l-ai lipit ........ Eu zic lasa-l in pace cu burete si gata. Fa botul solid in schimb.

Marele campion, regretatul Musca Mihai, intr-o discutie amicala de acum 15-20 de ani, mi-a zis ca dupa o viata de zbor, a avut surprinderea sa constate ca cel mai bine e sa lase rezervorul sa se miste liber, in burete moale. Sigur, probabil intr-o limita a bunului simt.

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Proiect nou:Giulia II
MesajScris: 30 Oct 2014, 12:51 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 218
Localitate: Laval, Quebec
Pentru a nu ramane bstef cu ideea ca un motor termic te necajeste pun un filmulet. Este ultimul, dar am si din iarna si mai micute si patru timpi, etc:
http://youtu.be/QLFNVrhYCto
O nota, daca nu-i cu banat, la un singur OS am strans mixul cu o jumatate de tura. La celelalte nu le-am atins niciodata.
Multa, multa bafta.

_________________
The Beaver Ballad
http://www.youtube.com/watch?v=3w_v0k57KhE
Facebook
https://www.facebook.com/pages/Aeromode ... 5014157616


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Proiect nou:Giulia II
MesajScris: 30 Oct 2014, 13:16 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 21:25
Mesaje: 564
Localitate: Bucuresti
Sa nu ne fie cu suparare, dar o sa fac un offtopic un pic...

Am inteles ca la OS MAX este ceva obisnuit cu tipul asta de pornire dar eu nu am reusit sa fac asta niciodata.

Pana la urma trebuie dat la pala inapoi ca atunci cand se porneste normal motorul, adica se face un ciclu complet pentru motor sau doar se comprima un pic cilindrul si se lasa sa porneasca inapoi de la explozie?

Mai jos e o procedura gasita pe net...
Citat:
Starting procedure for Saito 100.

With glow ignitor off open throttle to half, put finger over carb inlet or exhaust inlet (when not hot) and flip it until it squishes (usually 3-4 flips)... this would be a condition most would call flooded.

Take finger off intake and again, with no glow ignitor flip it forward 6 times hard.

Reduce throttle to one click, hook up glow ignitor and briskly flip the prop backwards against the point of compression... You can do this all day and it will start on 1/2 of a back-flip.

The reason for back flipping is at a certain size a glow engine has enough compression that forward flipping may not make it through TDC before flame front propagation and the result is an engine that will start and run backwards. By back flipping it actually kicks backwards only to start forward...

_________________
You win this time, gravity!

Radio: Futaba T8-FG
P-40E - Captiv (Video cu primul zbor)
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Shtrumf - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Proiect nou:Giulia II
MesajScris: 30 Oct 2014, 13:33 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1764
Localitate: Bucuresti
Screamer scrie:
Pana la urma trebuie dat la pala inapoi ca atunci cand se porneste normal motorul, adica se face un ciclu complet pentru motor sau doar se comprima un pic cilindrul si se lasa sa porneasca inapoi de la explozie?

DA! :twisted:

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 70 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2, 3, 4, 5  Următorul

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron

Translation/Traducere: phpBB România