Păi cum să zboare...eu de unde să știu?. Că nu m-am prins. A capotat la fiecare aterizare. (iarba e mare pe ternul de sport al satului).
Fişiere ataşate:
acrobat.jpg [ 776.68 KiB | Vizualizat de 2848 ori ]
Ideea e că mi se pare lent în comenzi. (probabil încă e greu de bot, drept pentru care i-am făcut un alt ampenaj orizotal, mai țeapăn, din balsa mai tare). Trage bine și la verticală. Emoționant la decolare, mai ales când ești singur...
Foarte frumos model. In general nu vrei sa pui gauri in flapsuri si profundor din cauza ca se torsioneaza prea usor. Un sfat care merge bine cu decolarile pe iarba mare, este sa dai sus maxim la mansa inainte de decolare, asteapta ca modelul sa ruleze vre-o juma de metru, imediat dupa aia revino cu mansa la neutru si decoleaza normal dupa aia departe. Iti urez multe zboruri placute in continuare.
Foarte frumos model. In general nu vrei sa pui gauri in flapsuri si profundor
Ba vreau, că de aia le fac, mai ales că aleg balsa ma tare. La modelul ăsta elementele de comandă sunt din balsa de 3mm, laminate câte două plăci cu adeziv poliuretanic.
Dacă ies mai ușoare față de o placă întragă de 6mm, trebuie văzut, dar cert ies mai rigide!
https://specializedbalsa.com/balsa_grai ... cation.php Uitete aici si incearca sa intelegi dferitele tipuri de aranjamente de fibra in lemnul de balsa. Fibra tip A este foarte flexibila si este ideala sa poti sa o mulezi. Fibra tip B este o fibra care face tranzitie de la A la C. Asta este buna pentru uz general. In general tipul C este ideal pentru flapsuri profundor pentru ca rezista la torsiune. daca gaseti o bucata de lemn de 6mm usoara tipul C, ar fi cel mai bun material pentru orice suprafata de control. Alta obtiune mai buna este sa faci totul din baghete din lemn dur de balsa.
Eu sint total impotriva gaurilor, pentru ca slabesc piesa prea mult. Iar daca iei in considerare firul de fibra vezi cit de slabit este ampenajul orizontal in special la bordul de atac.
Am avut un model care nu zbura cum trebuie se rotea in timpul manevrelor. Ce se intimpla in zbor, unde aveam mai multa presiune la comenzi, flapsul se torsiona inegal si dadea comanda de parca era un eleron. O sa simti asta la mansa imediat cin faci figuri patrate, cind fenomenul asta este mai pronuntat.
Iti urez multe succese si zboruri placute in continuare.
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
F2B scrie:
In general tipul C este ideal pentru flapsuri profundor pentru ca rezista la torsiune. daca gaseti o bucata de lemn de 6mm usoara tipul C, ar fi cel mai bun material pentru orice suprafata de control.
Pentru tip C noi ii spunem aici balsa "oglinda", traducere din germanul "Spiegel" (descrierea Graupner de odinioara). Americanii au incercat standardizarea asta alfabetica, europenii sunt mai poeti!
Bine atunci. Foloseste balsa tip "oglinda" pentru suprafete de control. Ideia este sa folosesti tipul de fibra corect ca sa obtii o piesa usoara si buna si uneori este mai bine sa ai o piesa mai grea un pic decit sa ai probleme. Ce spun eu este ca sint modele care sint construite superb, sint aliniate si toate cele si te trezesti la zbor si nu zboara bine de loc. Incerci sa le ajustezi dar totul este in zadar. Te duci acasa dezamagit si te intrebi ce sa intimplat de ce nu merg traburile cum ai anticipat, verifici tot aliniere etc dar totul este normal si nu stii ce se intimpla. Daca la sol fara presiune de la comenzi totul este normal, in aer totul isi schimba forma se torsioneaza se misca vibreaza si daca materialul nu este corect iti da niste rezultate ciudate.
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum