Membru din: 31 Oct 2007, 12:19
Mesaje: 34
Localitate: Bucuresti
Nu stiu cat o sa ma joc eu cu deriva. Ma bazez mai mult pe eleroane. La aterizare nu o sa se supere nimeni daca o sa iasa de pe pista. Din cate am vazut eu pe simulator, lucrul cu directia la aterizare cere o corectie suplimentara si din eleroane. Mai bine ma concentrez de la bun inceput pe o singura comanda si gata, decat sa ma incurc in comenzi. Daca mai fac si un flaperon s-a terminat...
Apropo, am vazut unele modele de planoare, care nici macar nu aveau directie. Numai deriva si atat.
Cand am decupat cele trei piese pentru a face tija, am fost convins ca este o gluma. Am crezut ca nu au cum aceste bucati sa poarte o astfel de responsabilitate. Totusi, dupa ce s-au lipit si au format o singura piesa, parerea s-a cam schimbat. Important este ca locasul in care intra tija, sa fie cat mai strans pentru a nu permite tablei de aluminiu sa se indoaie. Daca aceasta conditie este indeplinita, atunci este putin probabil ca la un soc putin mai puternic, aceasta sa se rupa. Dar o sa vedem practic si o sa ne convingem.
_________________ De ce sa alergi cand poti sa zbori?
Ultima oară modificat de Corsarul pe 10 Apr 2009, 08:17, modificat 1 dată în total.
Membru din: 31 Oct 2007, 12:19
Mesaje: 34
Localitate: Bucuresti
Planorul a zburat la Rapa Rosie !!!
Nu a fost un zbor ca in filme, dar pentru inceput eu am fost multumit. Am fost cu el pe o panta mai ferita de oameni si obiecte din considerente strict de securitate. Cum vantul sufla destul de puternic si in rafale, iar eu inca nu sunt un as al zborului, am reusit totusi sa fac cateva ture si intoarceri cu el.
A fost de cateva ori si in limita de viteza. Acestea au dus la angajari pe cate o aripa dar dupa ce intra in picaj cativa metrii, atingea viteza optima si continua sa zboare frumos.
In general pot spune ca a fost un zbor in care am vazut un planor ascultator, stabil si un planor caruia ii place viteza. Poate ca daca la acel vant, era un pic mai greu de bot, cred ca ar fi fost si mai placut de pilotat.
La un moment dat, probabil din cauza vantului prea puternic, s-a dus in partea dreapta a pantei in zona cu pomisori si maracini. De teama sa nu-l ancorez in vreun pom, l-am lasat sa vina drept spre pamant. Era momentul in care eu nu-l mai vedeam. Dar l-am auzit. Ne-am dus la fata locului si l-am vazut stand pe burta in iarba. Aterizase exact in bot, aripile s-au desprins de fuselaj urmand procedura de demontare si stateau frumos la soare langa fuselaj. Singurul obiect care a suferit de pe urma acestei aterizari fortate, a fost cabina care s-a deslipit si s-a crapat atunci cand aripile au venit peste ea. Cu ocazia asta, a mai primit o nota buna si la comportamentul in caz de impact.
Fişiere ataşate:
photo.jpg [ 54.83 KiB | Vizualizat de 7489 ori ]
_________________ De ce sa alergi cand poti sa zbori?
Membru din: 31 Oct 2007, 18:40
Mesaje: 97
Localitate: Braila
Eu nu m-am prins cum functioneaza instrumentu de calaje ,poate imi ziceti si mie .Cred ca trebuia sa te gandesti de la inceput cum sa prinzi aripa de fuselaj si aripile intre ele ;acum o sa pui niste intarituri .De ce ai construit fiecare aripa din doua bucati nu aveai lonjeroane asa lungi?
_________________ Io mi-s Fane d'Braila Zis si varu lu Godzilla!
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum