Marinaru

  
Forumul celor putini.  
Acum este 28 Mar 2024, 10:57

Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 12 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 18 Dec 2009, 19:57 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 220
Localitate: Laval, Quebec
Pentru mine este un concept nou si interesant.
Un filmulet:
https://www.youtube.com/watch?v=zHDHNXowzjU

_________________
The Beaver Ballad
http://www.youtube.com/watch?v=3w_v0k57KhE
Facebook
https://www.facebook.com/pages/Aeromode ... 5014157616


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 19 Dec 2009, 02:09 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 21:25
Mesaje: 564
Localitate: Bucuresti
frumos :D

daca mai prinzi si o termica....il tii pana pica bateriile :))

_________________
You win this time, gravity!

Radio: Futaba T8-FG
P-40E - Captiv (Video cu primul zbor)
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Shtrumf - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 19 Dec 2009, 04:25 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 220
Localitate: Laval, Quebec
Vreau sa precizez ca descoperirea a facut-o Dragos Avramescu, un costructor foarte bun de planoare si a postat-o pe RHC. Tot el a scris: "Din cata aerodinamica inteleg eu, e bine de plecat cu un plan de model RC in minte, nu cu un plan de la zborul liber. Planoarele de zbor liber sunt foarte specializate, dar le lipseste capacitatea de 'salt' adica zborul impotriva vantului (sau in descendenta), cu viteza mare. Asta din cauza profilului etc.", ceea ce mi se pare de mult bun simt.

_________________
The Beaver Ballad
http://www.youtube.com/watch?v=3w_v0k57KhE
Facebook
https://www.facebook.com/pages/Aeromode ... 5014157616


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 19 Dec 2009, 09:30 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Dan scrie:
...e bine de plecat cu un plan de model RC in minte, nu cu un plan de la zborul liber. Planoarele de zbor liber sunt foarte specializate, dar le lipseste capacitatea de 'salt' adica zborul impotriva vantului (sau in descendenta), cu viteza mare. Asta din cauza profilului etc."

Nu sunt de acord sa folosesc sabloane mentale.....proiectarea se face in functie de ce doresti de fapt de la model...in cazul unei urcari substantiale cu motorasul de cauciuc, e bun profilul de zbor liber...deasemenea acelasi profil speculeaza mult mai bine termica. Daca vrei sa faci cercuri sau manevre cu el in jurul tau, fara alte pretentii, atunci se poate imagina si alta configuratie decat zbor liber...tine de gust...da frau liber imaginatiei, e cel mai fain!

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 19 Dec 2009, 20:34 
Neconectat
New member

Membru din: 25 Apr 2009, 11:53
Mesaje: 1
Localitate: Bucuresti
Salut !

Discutia cu zborul liber a venit pentru ca la un moment dat (fara legatura cu topicul) cineva zicea de un F1A cu un servo. Mi-am adus aminte.
Si cand nu ai experienta, mai bine pleci de la un plan existent si il modifici. In discutia de pe RHC chiar zicea cineva ca 'daca gaseste planul' o sa faca. Eu am sugerat acolo un punct de plecare.
Eu la planor (rc) nu am decat experienta cu DLG-ul. DLG zboara relativ jos (30-200 metri; la 300 nu prea se mai vede si trebuie sa sari in cautarea alteia), si se cunoaste orice descendenta. Daca nu o traversezi repede, se duce cam tot ce ai castigat.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 19 Dec 2009, 21:07 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
dragos scrie:
DLG zboara relativ jos (30-200 metri; la 300 nu prea se mai vede si trebuie sa sari in cautarea alteia), si se cunoaste orice descendenta. Daca nu o traversezi repede, se duce cam tot ce ai castigat.

Exact asta am exemplificat si eu mai sus: depinde ce doresti de la un model. Un HLG nu poate fi ridicat cu aceiasi usurinta tractat, din alergare, ca un F1A. De aceia el are o anumita configuratie atat mecanica (sa nu se transforme in confeti la o lansare din mana, violenta) cat si aerodinamica (vezi ampenajul vertical compensat pe ambele fete ale fuselajului, pentru a nu da moment de rasturnare in tangaj la vitezele mari din timpul lansarii...si profilul la fel....atat prin grosimea lui care confera o rezistenta mecanica ridicata cat si a formei lui care e dictata tot de vitezele mari de lansare din mana..dezavantaj la viteze mici cand speculeaza un curent ascendent cat de mic...caz in care se aplica "petice" prin comandarea flapsurilor sau flaperoanelor, deci deja suprafete suplimentare pe care poate proiectantul nu le-a dorit pe modelul lui).
Totusi discutia a pornit de la un model motorizat, ca e cu elastic sau altfel, mai putin conteaza....important e ca urcarea e limitata ca durata si nu ai timp de reluare decat de la zero, deci e firesc sa speculezi o urcare maxima intr-un timp dat...lucru pe care modelele B1 si B2 (ca cel din filmul exemplificat) il fac, optimizat la maxim si incomparabil superior cu alte modele, chiar la viteze mici.

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 19 Dec 2009, 21:44 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
frumos filmuletul dar nu trebuie sa sa vedem planoarele de zbor rc foarte diferite de cele de zbor liber , important este cand ne apucam sa facem o schita si apoi un planor este sa ne gandim foarte bine ce vrem sa faca acel model, de exeplu:
- daca vrem ca modelul nostru sa aibe o viteza de zbor ceva mai mare alegem un profil aproape drept sau chiar bombat pe intrados (adica sa creeeze portanta maxima la intervalul de viteza pentru care a fost proiectat)
- daca vrem ca modelul nostru sa aibe o viteza mica de deplasare alegem un profil din clasa celor concave - convexe (adica sa creeze portanta mare la viteze scazuta, cresterea vitezei duce la cresterea rezistentei la inaintare deci o frana)
- pentru cei care doresc sa aibe cate un pic din amadoua sa aleaga de exeplu un profil folosit la motomodele .

deci in concluzie nu exista profile bune sau profile proaste , depinde la ce vrem sa le folosim si de intervalul de viteza la care estimam ca aeromodelul vrem sa zboare

_________________
oua umplute


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 26 Ian 2011, 09:56 
Neconectat
Member

Membru din: 31 Oct 2007, 18:40
Mesaje: 97
Localitate: Braila
Pentru a face comparatia intre profile ( viteza vs portanta) eu folosesc xflr5; e gratis pe net

_________________
Io mi-s Fane d'Braila
Zis si varu lu Godzilla!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 26 Ian 2011, 17:36 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
clflyer scrie:
Pentru a face comparatia intre profile ( viteza vs portanta) eu folosesc xflr5; e gratis pe net

bai esti incoruptobil, nu ti mai zic incaodata

P.S oricum te bat cu tot cu calculatorul tau :P

_________________
oua umplute


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 26 Ian 2011, 18:57 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
ionut_csu galati scrie:
bai esti incoruptobil, nu ti mai zic incaodata P.S oricum te bat cu tot cu calculatorul tau :P

El o sa caute un soft de venit (virtual) la Rapa Rosie.

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 26 Ian 2011, 19:31 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
Marinaru scrie:
ionut_csu galati scrie:
bai esti incoruptobil, nu ti mai zic incaodata P.S oricum te bat cu tot cu calculatorul tau :P

El o sa caute un soft de venit (virtual) la Rapa Rosie.

Am auzit ca mai face si altceva virtual :twisted:

_________________
oua umplute


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 27 Ian 2011, 04:24 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 220
Localitate: Laval, Quebec
Asa-i, cum sa nu, dar electric. Daca te prinde sefu'.....pe unde scoti camasa?

_________________
The Beaver Ballad
http://www.youtube.com/watch?v=3w_v0k57KhE
Facebook
https://www.facebook.com/pages/Aeromode ... 5014157616


Ultima oară modificat de Dan pe 27 Ian 2011, 04:25, modificat 1 dată în total.

Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 12 mesaje ] 

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 12 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron