Marinaru

  
Forumul celor putini.  
Acum este 28 Mar 2024, 10:24

Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 24 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 16 Oct 2008, 13:36 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
CLASA F1A - PLANOARE

3.1.1.Definitie

Este un aeromodel care nu este prevazut cu instalatie de propulsie, unde forta ascensionala este generata de forte aerodinamice pe suprafete ramase fixe (nu suprafete rotative sau de tip ornitopter).Modelele cu suprafata sau geometrie variabila trabuie sa se incadreze in specificatia FAI atunci cand suprafetele sunt minime si maxime.

3.1.2.Caracteristicile planoarelor - formula W/CH

Suprafata portanta : 32 - 34 dmp.
Greutatea minima : 410 gr.
Lungimea maxima a cablului de remorcare supus unei sarcini de 5 kg.:50 m.
Regula B.3.1 din Sectiunea 4b nu se aplica clasei F1A.

3.1.3.Numarul de zboruri

a).Fiecare concurent este abilitat sa execute 7 zboruri oficiale in campionate mondiale sau continentale.Pentru alte campionate internationale, numarul zborurilor oficiale este 7,in afara cazului in care un numar diferit de zboruri a fost anuntat anterior si aprobat de CIAM.
b).Fiecare concurent executa un zbor oficial in fiecare runda a competitiei.Durata rundei este anuntata in avans si trebuie sa fie de min. 30 min.-max.90 min.

3.1.4.Definirea unui zbor oficial

a).Timpul obtinut in prima tentativa, in afara cazului in care aceasta nu este reusita in lumina punctului 3.1.5.(daca tentativa nu este reusita conform 3.1.5.f si nu se face o a doua tentativa, atunci timpul inregistrat in prima tentativa se considera timp oficial).
b).Timpul obtinut in a doua tentativa.Daca a doua tentativa nu este reusita conform 3.1.5a, 3.1.5b, 3.1.5c sau 3.1.5d, 3.1.5.e, atunci se acorda zero pentru timpul de zbor.

3.1.5.Definirea unei tentative nereusite

O tentativa este considerata nereusita daca modelul este lansat si cel putin unul dintre urmatoarele evenimente are loc. Daca acestea au loc la prima tentativa, atunci concurentul are posibilitatea unei a doua tentative:

a).Planorul revine la sol fara a declansa din cablu.
b).Arbitrii nu pot stabili cu certitudine momentul declansarii din cablu.
c).O parte a modelului se desprinde in timpul lansarii sau in timpul de zbor.
d).Arbitrii observa ca concurentul a pierdut contactul cu cablul de lansare si concurentul sau conducatorul de echipa declara o tentativa.
e).Este evident pentru arbitri ca concurentul a pierdut contactul cu cablul de remorcare iar cablul este controlat de o alta persoana decat concurentul insusi.
f). Durata zborului este mai mica decat 20 secunde.

3.1.6.O tentativa poate fi repetata cand:

a).modelul se ciocneste cu o persoana (alta decat cea care lanseaza) in timpul lansarii
b).in timpul remorcarii, modelul se ciocneste cu un model aflat in zbor liber (dar nu cu un model in remorcaj sau cu cablul de remorcaj) si remorcajul nu poate continua normal.
c).in timpul zborului, modelul se ciocneste cu alt model sau cu un cablu de remorcaj, altul decat propriul cablu de remorcaj.

Daca modelul continua zborul normal, concurentul poate cere ca zborul sa fie considerat oficial, chiar daca cererea este facuta la terminarea zborului.

3.1.7.Durata zborurilor

In campionatele mondiale si continentale, prima runda se va cronometra cu 3 min.30 sec. si 3 min. pentru rundele urmatoare.Pentru alte competitii internationale, durata maxima este de 3 min.,in afara cazului in care se anunta in avans durate diferite pentru anumite runde, cu aprobarea prealabila a CIAM.
In cazul unor conditii meteo exceptionale sau datorita unor probleme legate de recuperarea modelelor, juriul poate decide micsorarea timpului unei runde. Aceasta modificare trebuie anuntata inainte de startul rundei respective.

3.1.8.Clasificarea

a).Pentru clasificarea finala, se ia in consideratie pentru fiecare concurent timpul total al zborurilor oficiale definite in 3.1.3.
b).In cazul clasificarii individuale la timpi egali, se vor executa zboruri aditionale de departajare, dupa ce ultimul zbor oficial al competitiei a avut loc.Timpul maxim al zborului aditional va fi de 5 min., adaugandu-se cate 2 min. pentru fiecare zbor urmator.Timpul zborurilor aditionale nu va fi inclus in rezultatul clasificarii pe echipe; aceste valori au ca scop numai determinarea clasamentului individual si acordarea premiilor corespunzatoare titlului.
c).Organizatorul va stabili o perioada de 10 min. in care toti concurentii din baraj trebuie sa remorcheze si sa lanseze modelul.In timpul acestor 10 min. concurentul are dreptul la o a doua tentativa in cazul unei prime tentative nereusite pentru un zbor aditional, conform cu 3.1.5. Pozitiile de start vor fi trase la sorti pentru fiecare zbor de baraj.
d).Daca din motive meteo, vizibilitate slaba sau probleme cu recuperarea modelelor, barajul trebuie amanat pentru dimineata urmatoare, acesta va avea loc cat de devreme permit lumina zilei si vizibilitatea, pentru a evita activitatea in conditii de termica.Durata maxima a primului zbor va fi de min.10 min.
e).In cazul unor conditii meteo exceptionale sau de recuperare a modelelor, Juriul poate decide micsorarea timpului maxim pentru o runda anume.Aceasta modificare trebuie anuntata inaintea startului rundei.

3.1.9.Cronometrarea

a).Vezi Sectiunea 4b, paragraful B.9.
b).Cronometrarea zborurilor este limitata la durata maxima specificata in 3.1.7. si 3.1.8.Timpul total de zbor este considerat de la declansarea modelului din cablu pana la sfarsitul zborului.

3.1.10.Numarul helperilor

Concurentul va avea un singur helper.

3.1.11.Dispozitivul de lansare

a).Modelul trebuie lansat prin intermediul unui singur cablu, a carui lungime cu toate accesoriile nu trebuie sa depaseasca 50 m, atunci cand este supus unei sarcini de 5 kgf. Aceasta sarcina va fi aplicata cu un dispozitiv corespunzator, accesibil concurentilor, inaintea si in timpul competitiei; de asemenea, acest dispozitiv va fi la indemana oficialilor in timpul competitiei, cand vor fi testate cel putin 20% din cabluri.
b).Lansarea modelului prin intermediul cablului poate fi facuta cu ajutorul unui troliu, scripete simplu sau tren de scripeti, in alergare,etc. Aceste dispozitive ( exceptie facand cablul de remorcare) nu vor fi abandonate de concurent; incaz contrar, zborul va fi anulat.Concurentul poate larga cablul si un marker de greutate mica (un inel, stegulet sau o mica minge de cauciuc) la sfarsitul remorcarii.
c).Pentru facilitarea observarii si cronometrarii, cablul trebuie echipat cu un fanion de min. 2,5 dmp.,atasat direct la cablul principal.
d).Toate tipurile de dispozitive auxiliare de stabilizare a cablului sunt interzise. Fanionul poate fi inlocuit de o parasuta daca aceasta nu este atasata direct de model si daca ramane impaturita si inactiva pana la largarea cablului.

3.1.12.Organizarea lansarii.

a).Concurentul trebuie sa se afle pe sol si trebuie sa actioneze singur dispozitivul de lansare.
b).Se permite toata libertatea de actiune si miscare pentru cea mai buna folosire a cablului, exceptie facand abandonarea (aruncarea) dispozitivului de remorcaj.
c).Modelul trebuie lansat in limita a 5 m de la locul de start.

_________________
oua umplute


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 16 Oct 2008, 13:49 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
ceva planuri:
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

_________________
oua umplute


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 16 Oct 2008, 14:12 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
ceva faze de constructie
ImagineImagineImagineImagine

_________________
oua umplute


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 16 Oct 2008, 14:27 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
ImagineImagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine

_________________
oua umplute


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 16 Oct 2008, 15:20 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
ceva poze din concursuri
Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine

_________________
oua umplute


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 17 Oct 2008, 09:47 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
https://www.youtube.com/watch?v=MPAv7U8- ... re=related
https://www.youtube.com/watch?v=Bn26JCt_ ... re=related

_________________
oua umplute


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 20 Oct 2008, 07:12 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
si alte detalii aici:
https://www.f1a.info/en/models/plans.html

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 15 Ian 2009, 07:49 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Si aici puteti gasi ceva planuri, detalii tehnice si istorie.

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 26 Mai 2009, 19:29 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
am gasit planorul pierdut acum 4 ani :P

PS: asi vrea eu lol


Fişiere ataşate:
untitled.JPG
untitled.JPG [ 50.9 KiB | Vizualizat de 12703 ori ]

_________________
oua umplute
Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 27 Mai 2009, 07:20 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
ionut_csu galati scrie:
am gasit planorul pierdut acum 4 ani :PPS: asi vrea eu lol

Macar papucii aia de langa masa, si tot i-ai vrea!! O:)

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 22 Mar 2011, 21:34 
Neconectat
Member

Membru din: 15 Mar 2011, 21:28
Mesaje: 21
Localitate: București
Bine ca ie determalizat :D ca altfel nu-l mai gaseai :D
Am si io unu p-acasa... dar nu l-am gasit inca... merg in weekend dupa el sa vad pe unde ie. Promit ca daca-l gasesc pun o poza cu el.

Am gasit aici o colectie foarte frumoasa de poze destul de actuale, de la cehi: Poze superbe

_________________
messerie... zbor frumos... in vrie :O


Ultima oară modificat de messeriasu pe 22 Mar 2011, 21:39, modificat 1 dată în total.

Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 23 Mar 2011, 07:40 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
messeriasu scrie:
Am si io unu p-acasa... dar nu l-am gasit inca... merg in weekend dupa el sa vad pe unde ie. Promit ca daca-l gasesc pun o poza cu el.

Salut si bine ai venit in forumul nostru.
Daca vrei, te rog completeaza profilul cu orasul tau, sa stim si noi de unde esti! :)

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 23 Mar 2011, 18:34 
Neconectat
Member

Membru din: 15 Mar 2011, 21:28
Mesaje: 21
Localitate: București
Scuze... nu mi-am dat seama. Am completat.

Am facut aeromodelism de prin 1985 in Rosiori de Vede, Teleorman, avind ca profesor pe regretatul Marinescu Constantin. Nu am gasit din pacate un topic pentru prezentarea membrilor...

Oricum ma bucur ca am gasit aici ceva ce pierdusem acum citiva ani: comunitatea mea de suflet, aeromodelistii adevarati :)

Si m-au uns pe suflet pozele cu Dl. Bezman si Dl. Popa Aurel pe care am avut ocazia sa-i intilnesc personal in destule campionate de F1D la Slanic Prahova.

_________________
messerie... zbor frumos... in vrie :O


Ultima oară modificat de messeriasu pe 23 Mar 2011, 18:35, modificat 1 dată în total.

Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 23 Mar 2011, 19:12 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
messeriasu scrie:
Scuze... nu mi-am dat seama. Am completat.

Am facut aeromodelism de prin 1985 in Rosiori de Vede, Teleorman, avind ca profesor pe regretatul Marinescu Constantin. Nu am gasit din pacate un topic pentru prezentarea membrilor...

Oricum ma bucur ca am gasit aici ceva ce pierdusem acum citiva ani: comunitatea mea de suflet, aeromodelistii adevarati :)

Si m-au uns pe suflet pozele cu Dl. Bezman si Dl. Popa Aurel pe care am avut ocazia sa-i intilnesc personal in destule campionate de F1D la Slanic Prahova.

salutare,

bun venit si la cat mai multe postari

Dl Bezman din pacate nu mai e intre noi dar aurel popa inca mai face senzatii pe la F1m si Maxindoor

_________________
oua umplute


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 23 Mar 2011, 21:05 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
messeriasu scrie:
Am facut aeromodelism de prin 1985 in Rosiori de Vede, Teleorman, avind ca profesor pe regretatul Marinescu Constantin

A murit Marinescu?!....nici nu am stiut, personal l-am admirat din clipa in care l-am cunoscut...in trecut numele lui era binecunoscut in micromodelism! Dupa '90 il intalneam la cate o competitie si il atacam permanent cu intrebarea: "sefu, da ulei de ricin, nu ne aduci de la fabrica?"...Iar el avea acelasi raspuns mereu: "nu mai merge fabrica, nu se mai gaseste samanta de ricin".
La cat de putini suntem, nu are rost un topic de prezentare.

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 24 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 9 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron