Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
Scris: 14 Mai 2013, 20:35
Member
Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 167
Marinaru Am citeva intrebari. Batea vintul cind ai testat? Daca nu atunci ia un pas doi in spate, la fiecare manevra la fiecare colt lasi in urma un mini cicon care te asteapta cu drag cind vii inapoi si zbori prin el. Am bagat un model misto in pamint cind am zburat in turbulenta mea. Duza mare se rezolva repede fura ciorapii (de la nevasta, amanta) pune-i in citeva straturi cu o bucata de elastic pe duza si ai un filtru si restrictie pentru duza cu diametru mare. Dar ce facea motorul si cum ai ajus la concluzia ca duza era mare?
Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
Scris: 15 Mai 2013, 07:27
Site Admin
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
F2B scrie:
Marinaru Am citeva intrebari. Batea vintul cind ai testat? Daca nu atunci ia un pas doi in spate, la fiecare manevra la fiecare colt lasi in urma un mini cicon care te asteapta cu drag cind vii inapoi si zbori prin el. Am bagat un model misto in pamint cind am zburat in turbulenta mea. Duza mare se rezolva repede fura ciorapii (de la nevasta, amanta) pune-i in citeva straturi cu o bucata de elastic pe duza si ai un filtru si restrictie pentru duza cu diametru mare. Dar ce facea motorul si cum ai ajus la concluzia ca duza era mare?
Motorul pornea bine merci, dupa care se tura si se oprea....pur si simplu...cerea combustibil, ramanea pe uscat; am tot deschis jiglerul si degeaba. Am restrictionat duza cu un izolator de la bricheta de pornire (acumulatoul ala tip seringa, pentru bujie), prin care am dat o gaura mai mica si problema a disparut. Vantul nu era puternic, tocmai se crease declansare pe camp, si batea in rafale. Nu vantul a fost de vina, dar a fost si el un factor determinant. Motivul a fost pur si simplu faptul ca am fost eu fazan. (nu mai spune la nimeni!). Parte aia cu ciorapii: nu erau elemente de sex feminin cu noi, iar daca foloseam ciorapii mei, riscam sa ard motoru!
Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
Scris: 15 Mai 2013, 09:03
Member
Membru din: 12 Mai 2013, 15:02
Mesaje: 122
Marinaru scrie:
Anghel Victoras scrie:
Marinaru scrie:
A murit Shogun, omu cel mai bun! Am spart tzambalu, s-a ciobit stradivariusu! Reatz ai dreaq, ce v-ati mai bucurat!
In amintirea celui ce a fost "un mare acrobat", R.I.P.(rest in pieces), dar cineva a promis ca ii face plan si il repara! asa ca spor la treaba
Intotdeauna crasul este precedat de teme nefacute. Cine face ca mine, ca mine pateste. Am venit cu model nou, nezburat si cu motor neprobat. Modelul era foarte usor, avea 1.3kg echipat de zbor, mai putin alimentat. Ca urmare am decis sa il echipez cu un motor Super Tigre G21/29. Initial motorul meu avea carburator RC pe el, asa ca l-am demontat si l-am inlocuit cu o duza fixa si cu jigler standard, solutia cea mai frumoasa si simpla. Prima surpriza a fost cand l-am pornit si am constatat ca duza este prea larga si motorul nu functioneaza; deja era prea tarziu, eram in Sanpetru si solutii ar fi fost doua: inlocuirea duzei cu una mai "gatuita" sau folosirea suprapresiunii de la toba. Din pacate nici una din cele doua solutii nu era viabila, pentru ca alta duza nu aveam iar toba de esapament nu era prevazuta cu stut de suprapresiune. Drept urmare, am apelat la o a treia versiune, o improvizatie pe duza ventury care a redus diametrul la 3-3.5mm. Motorul mergea de data asta, dar la un asa diametru, performantele lui erau reduse. La primul zbor am constatat ca puterea disponibila este suficienta, cablurile erau indeajuns de intinse pentru a porni cu acrobatia, dar dupa cateva incercari, am constatat ca la fiecare urcare sau manevra mai stransa, modelul tindea sa intre peste mine in cerc chiar cu intentie de rasturnare (tonou lent catre centru). Concluzia clara a fost lipsa de greutate in aripa externa, cu toate ca ii pusesem cca 30grame de plumb. Aripa era rigida ca un biscuit, fara absolut nici o deformare sau torsiune, la fel si restul modelului, totul era "shnur", aliniat in cele mai mici detalii, asa cum rar am mai facut la alte modele. De aici concluzia nevoii de greutate suplimentara in aripa, altfel nu stiu care ar putea fi motivul. O a doua problema ivita de data asta in zbor a fost durata de functionare: daca initial rezervorul era facut sa alimenteze pe durata a 5-7 minute de zbor, acum, cu noua modificare, modelul zbura aproximativ 15-20 minute, aceasta ducand la taierea automata a punctajului aterizarii. Am alimentat rezervorul intai pe jumatate, pe urma o treime si ultimul zbor pe sfert, in speranta ca reduc astfel timpul de zbor in marja regulamentara (7 minute). Din cauza asta, am stat tot timpul cu sufletul la gura ca daca nu am grija, pot sa raman fara alimentare, totul fiind in limita. Problema aceasta nu a aparut, motorul a functionat fara sa tuseasca pana in ultima lui clipa. Se pare ca a scapat, mai putin toba de esapament, care era nou nouta, un 703 de la OS Max. Deci, ca-n "Padurea spanzuratilor", narare geometrica, inchei cu inceputul: cine face ca mine, ca mine sa pateasca.
Intrebare: La unghiul motorului te-ai uitat?... 2 grade spre exterior
Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
Scris: 15 Mai 2013, 10:19
Site Admin
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
vasipop scrie:
Intrebare: La unghiul motorului te-ai uitat?... 2 grade spre exterior
Dap...am verificat de doua ori si domnul Craioveanu nu m-a crezut si a verificat si el...totul ca la carte!
vasipop scrie:
Ar mai putea fi o situatie; alinierea cablurilor de comanda (cele de la triunghi)... Dau si eu cu presupusu....
Posibil...dar am verificat asta inainte cu Dan Octavian, la el in curte: modelul atarnat de cabluri, cu aripa exterioara in jos, facea un usor unghi catre exterior. Cred ca ramane plumbul!!
Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
Scris: 15 Mai 2013, 10:22
Site Admin
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
vasipop scrie:
Da usor de bot?... ca tot veni vorba de plumb.
Modelul avea centrul de greutate fix in prima treime a aripii, usor aplecat de nas in jos...verificat si de Octavian. Dealtfel, in zbor se manifesta ca un model centrat, era cel mai fain acrobat al meu, mergea singur snur! Traiectoriile si raspunsul erau fix asa cum trebuie, mai putin patania din figurile stranse.
Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
Scris: 15 Mai 2013, 10:30
Member
Membru din: 12 Mai 2013, 15:02
Mesaje: 122
Triunghiul unde este situat?... in acelasi loc cu CG sau in spatele CG-ului cu 10-12 mm.... Din cate stiu eu CG-ul trebuie sa fie in fata axului triunghiului cu 10 maxim 25 mm (functie de triungi).
Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
Scris: 15 Mai 2013, 10:35
Site Admin
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
vasipop scrie:
Triunghiul unde este situat?... in acelasi loc cu CG sau in spatele CG-ului cu 10-12 mm.... Din cate stiu eu CG-ul trebuie sa fie in fata axului triunghiului cu 10 maxim 25 mm (functie de triungi).
Da dreaq mai stie bai Vasi?!....tre sa il tai ca sa vad (e montat in aripa si a ramas intacta partea centrala, se vede doar pe unde iese tija).
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 20 vizitatori
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum