Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
Scris: 15 Mai 2013, 15:00
Member
Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 167
marinaru Ce fel rezervor ai pe model? Folosesti un filtru mic de combustibil intre rezervor si motor? Altceva duza trebuie sa fie sigilata sa nu intre aer fals inauntru. O saiba de cauciuc rotunda ar trebui sa fie folosita sa sigilezi zona unde intra duza in motor. Fa o poza la motor si pune-o aici. Ce capacitate are motorul? Daca e pe la 7cc nu prea ai nevoie de unghi. Eu la 10cc nu pun de loc unghi. Prea multa greutate in capatul aipii face ca modelul sa se roteasca in jurul axei cind intorci in colt. Triunghiul nu conteaza unde il pui poti sa-l pui si in coada daca vrei ce conteaza si conteaza enorm este unde ies cablurile afara din model. De fapt un lucru bun este sa faci acest punct ajustabil in ambele directii in fata in spate sus si jos. https://brodak.com/control-line-parts/li ... psp-3.html
Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
Scris: 15 Mai 2013, 21:18
Member
Membru din: 30 Oct 2007, 21:25
Mesaje: 564
Localitate: Bucuresti
Sunteti una din putinele persoane care sustin ca pozitia triunghiului nu conteaza, si ca este mai important punctul prin care ies cablurile. Daca ati sti pe la cate concursuri am fost si mi s-a explicat ca la captiv trebuie sa pun triunghiul in CG-ul avionului ca altfel o sa imi intre in cerc.... si erau multe persoane cu vechime in domeniu... Personal, la captive, am pus intotdeauna triunghiul astfel incat sa imi convina din punct de vedere constructiv...
Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
Scris: 15 Mai 2013, 21:49
Member
Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 167
Screamer scrie:
Sunteti una din putinele persoane care sustin ca pozitia triunghiului nu conteaza, si ca este mai important punctul prin care ies cablurile. Daca ati sti pe la cate concursuri am fost si mi s-a explicat ca la captiv trebuie sa pun triunghiul in CG-ul avionului ca altfel o sa imi intre in cerc.... si erau multe persoane cu vechime in domeniu... Personal, la captive, am pus intotdeauna triunghiul astfel incat sa imi convina din punct de vedere constructiv...
Si foarte corect ai facut. Citeste articolul care l-am pus in privinta la ajustarea de performanta al unui model.
Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
Scris: 16 Mai 2013, 08:17
Site Admin
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
F2B scrie:
marinaru Ce fel rezervor ai pe model?
De regula Palmer sau uniflow...in cazul asta, cel din urma.
Citat:
Folosesti un filtru mic de combustibil intre rezervor si motor?
Uneori da, alteori nu...depinde de disponibilitate.
Citat:
Altceva duza trebuie sa fie sigilata sa nu intre aer fals inauntru. O saiba de cauciuc rotunda ar trebui sa fie folosita sa sigilezi zona unde intra duza in motor. Fa o poza la motor si pune-o aici.
Totul ca la carte, Oring-ul e la locul lui, intact! Cam murdar motorul, dar asta dovedeste ca a mers. Motorul e de 5 cc, dar ma repet, nu din cauza motorului a cazut modelul...nu a tusit nici macar odata pana la sfarsit, a mers perfect, cablurile tensionate suficient, puterea disponibila la fel; rasturnarea punea probleme.
Fişiere ataşate:
Comentariu fişier: Super Tigre G21/29, adectelea 5cc capacitate.JPG [ 46.69 KiB | Vizualizat de 8761 ori ]
Comentariu fişier: Cu garnitura pe pozitie ventury.JPG [ 52.46 KiB | Vizualizat de 8761 ori ]
Comentariu fişier: Vedere de ansamblu, fromos e, 'cal-ar tata! CAM00044.jpg [ 386.97 KiB | Vizualizat de 8761 ori ]
Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
Scris: 16 Mai 2013, 14:55
Member
Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 167
Marinaru
Ai sint trei motive poate patru pentru care ai pierdut modelul. 1 Este corect ce ai zis insuficienta de greutate in capatul aripii. SI asta este cea mai mare cauza pentru care l-ai pierdut. 2 Cablurile erau putin prea lungi. Greutatea compenseaza pentru greutatea frecarea cu aerul si inertia cablurilor. Dar totusi se pare ca erau cam lungi pentru un motor de 21 plus un model prea mare pentru motor. Motivul 1 si 2 merg mina in mina. 3 pozitia la iesire la cabluri din aripa. Daca aveai suficienta greutate in capat si pozitia la cabluri in punctul corect poate te descurcai cu motorul de 21 dar si atunci era un semn de intrebare. Acest lucru ma aduce la numarul 4. 4 Motor prea mic. Chiar daca mergea bine la 3.5cc pe un model care ar trabui sa aiba cam vreo 6.0 cc. Uite Twisterul este facut pentru un motor de 6cc. Si acuma m-am uitat cu atentie la poze si se pare ca modelul tau este ca la fel de mare ca Twisterul. Captivele papa mai multa putere comparat cu un model RC si cablurile alea au aproape 30-40% din resistenta totala la inaintare. In RC 3.5cc mergea pe un modell de marimea asta.
Ce faci acuma? Construiesti altul? Ar fi pacat sa nu faci altul. Pacat ca era un model frumos si care merita un viitor cu multe zboruri.
Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
Scris: 17 Mai 2013, 07:30
Site Admin
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
F2B scrie:
Marinaru
Ai sint trei motive poate patru pentru care ai pierdut modelul. 1 Este corect ce ai zis insuficienta de greutate in capatul aripii. SI asta este cea mai mare cauza pentru care l-ai pierdut. 2 Cablurile erau putin prea lungi. Greutatea compenseaza pentru greutatea frecarea cu aerul si inertia cablurilor. Dar totusi se pare ca erau cam lungi pentru un motor de 21 plus un model prea mare pentru motor. Motivul 1 si 2 merg mina in mina. 3 pozitia la iesire la cabluri din aripa. Daca aveai suficienta greutate in capat si pozitia la cabluri in punctul corect poate te descurcai cu motorul de 21 dar si atunci era un semn de intrebare. Acest lucru ma aduce la numarul 4. 4 Motor prea mic. Chiar daca mergea bine la 3.5cc pe un model care ar trabui sa aiba cam vreo 6.0 cc. Uite Twisterul este facut pentru un motor de 6cc. Si acuma m-am uitat cu atentie la poze si se pare ca modelul tau este ca la fel de mare ca Twisterul. Captivele papa mai multa putere comparat cu un model RC si cablurile alea au aproape 30-40% din resistenta totala la inaintare. In RC 3.5cc mergea pe un modell de marimea asta.
Ce faci acuma? Construiesti altul? Ar fi pacat sa nu faci altul. Pacat ca era un model frumos si care merita un viitor cu multe zboruri.
Motorasul era de 5cc, nu de 3.5...te pacaleste notarea lui Garofali, G21/29...29 e capacitatea, nu 21 (asta e notatia de serie). In rest asa este, ai dreptate. Motorul este destul de potent, sufla mai bine decat multe motoare de 6-7cc. Acum, cand ai pomenit de cabluri, da, mi s-a mai aprins un beculet: cablurile aveau 17m si unul din ele era gros de 0.7mm, adica greu...celalalt era de 0.4mm. Data viitoare o sa il inlocuiesc cu unul subtire sau o sa fac o pereche noua (a fost asa din comoditate, cablul de la alte modele din trecut). Urmeaza alte modele noi, nu e sfarsitul lumii. Asta cu Twister sau Nobler sau...se intampla in America, unde exista piata si kit-uri pentru modele zbor captiv (suntem invadati de kituri RC)...aici captivele le facem scrach-build si avem planuri est-europene mult mai bune lasate de Paul Gavris si Piotr Zavada...sau chiar Kaleshnikov cu K10...o sa vedem. Cu timpul am ajuns sa stam mai prost. Inainte aveam timp garla si materiale lipsa...acu e pe dos!
Fişiere ataşate:
capacitate.JPG [ 49.17 KiB | Vizualizat de 8746 ori ]
Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
Scris: 17 Mai 2013, 16:13
Member
Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 167
Pentru ca era 5cc insemna ca numarul 4 nu se aplica. Atunci ramine 1 la 3. Dca aveai cablurile la 16M acuma aveai un model.
Cablu gros si cablu subtire ABSOLUT NU. Alege cabluri identice. Daca gasesti multifilar si mai bine. La model de 5cc vrei sa pui ceva de genul .04mm (.015in) multifilar sau .03mm (.012in) monofilar este perfect. Daca ma gindesc .7 este extren de gros. eu flosesc .04mm monofilar sau .46mm multifilar la motor de 10cc.
Nu conteaza ce model alegi. Am dat exemplu de ceva care se face repede intr-o saptamina sa ai ceva pina ce faci o scula buna.
In state nu prea zburam ARF. Aici punctajul este diferit si se da puncte pentru cit de frumos este modelul daca l-ai facut tu si din cauza asata ne facen toti modelele de competitie. ARFurile sint bune cind vrei sa ai ceva repede in aer dar altfel nu am incredere in ele plus sint construite ca cu toporul. Eu am un ARF Score care il pod da ca un exemplu perfect la ceea ce sa sa nu faci intr-un model. Am alt ARF Strga care este greu ca un bolovan. ARF sint bune cind vrei sa testezi ca model de razerva in caz ca il faci surcele, sint bune sa te antranezi dar la competitie nu le folosim. Deschide un post nou cu noul tau model si daca am ceva de adaugat voi pune daca vrei sau ai nevoie de sfaturi. Sint curios.
Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
Scris: 21 Mai 2013, 08:39
Site Admin
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
SI! ...poze stoarse din aparatul domnului Craioveanu (multumim!):
Fişiere ataşate:
DSCN0821 (Medium).jpg [ 87.47 KiB | Vizualizat de 8729 ori ]
Comentariu fişier: Zburatori d-ai nosti :D Cum sta el cu pitotu-n vant! "Sefu, prindem porumbelu postas?" DSCN0818 (Medium).jpg [ 69.94 KiB | Vizualizat de 8729 ori ]
Comentariu fişier: Doua generatii de Botusani!...unu mai rau ca altu frate, negri-n cerul gurii! DSCN0805 (Medium).jpg [ 69.58 KiB | Vizualizat de 8729 ori ]
Comentariu fişier: minerii DSCN0801 (Medium).jpg [ 66.41 KiB | Vizualizat de 8729 ori ]
Comentariu fişier: astia-s de pa langa Jijia si Bahlui! Buni baieti! DSCN0795 (Medium).jpg [ 73.75 KiB | Vizualizat de 8729 ori ]
Comentariu fişier: Vasi Dop...neiertator, trece victoriile si infrangerile in clasament fara sa clipeasca! DSCN0792 (Medium).jpg [ 98.21 KiB | Vizualizat de 8729 ori ]
Comentariu fişier: Ce-a slabit ma!...doar coastele-au ramas de el! DSCN0785 (Medium).jpg [ 121.05 KiB | Vizualizat de 8729 ori ]
DSCN0761 (Medium).jpg [ 67.2 KiB | Vizualizat de 8729 ori ]
Comentariu fişier: Vartolomei, sau Vasile cum ii place sa-l alintam...il gadila pe burtica pa asta micu! DSCN0758 (Medium).jpg [ 102.09 KiB | Vizualizat de 8729 ori ]
DSCN0755 (Medium).jpg [ 86.79 KiB | Vizualizat de 8729 ori ]
Subiectul mesajului: Re: Cupa Romaniei, Campionatul National F2ABCD-2013
Scris: 21 Mai 2013, 09:43
Member
Membru din: 31 Oct 2007, 08:51
Mesaje: 181
Locul desfasurarii concursului: nemaipomenita ; Gazdele : atente si primitoare Participantii : in numar mai mare decat m-as fi asteptat Conditiile meteo : mai mult decat perfecte Modele : 90% noi ( cine a zis ca vin cateva gioarse invelite cu ziare ? ) "Atmosfera"concursului : destinsa, cu concurenti disciplinati dispusi sa-si ajute colegii in dificultate Marinaru : ca deobicei -------------------------------------------------- asa ca : nota 10 si abia astept urmatorul concurs !
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 19 vizitatori
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum