Combat diesel pentru nostalgici

Reguli de participare

 

1. Motorul folosit: diesel, maxim 2.5 centimetri cubi, cu evacuare circulara (nu motoare cu baleaj schnurle), piston-cilindru fonta-otel;

Exemple de motoare admise (sunt acceptate si motarele artizanale, daca indeplinesc conditiile de mai sus):

·         Marz

·         Sokol, Mk12B

·         Silver Swallow

·         Webra Mach 1

·         Taifun Blizard

·         Zeiss Jena

·         Taifun Orkan

·         Ritm

 

2.Alimentarea se face liber, fara suprapresiune culeasa din motor sau din rezervoare elastice;

3.1. Aeromodelul trebuie sa fie construit din lemn fara materiale compozite, fara materiale expandate; sunt admise componente metalice (cum ar fi rezervor, sistemul de comanda, carligul de acrosare al panglicii...s.a.);

3.2. Aeromodelul poate fi imbracat atat cu hartie emaitata, balsa, cat si cu folie sintetica;

4.  Cablurile de pilotaj trebuie sa fie din otel (mono sau multifilar) cu lungimea de 15.92, +/- 2cm, masurat de la axa modelului pana la manerul mansei; testul de tractiune al cablurilor de pilotaj se face cu 10kg;

5. Numarul de modele (ale unui concurent) admis intr-o mansa: doua;

5.2 Numar simultan de concurenti in cerc: doi;

6. Durata: 5 minute de la fluierul arbitrului, incluzand pornirea;

7. Doar doi mecanici (maxim) sunt permisi in timpul competitiei. Acestia trebuie sa poarte casca de protectie (deasemenea si pilotul trebuie sa poarte casca de protectie daca paraseste in timpul celor 5 minute, cercul dedicat din centru); cercul din centru, dedicat pilotilor, va avea diametrul de 5 metri;

8. Pornirea se face numai manual (“la pala”);

9. Punctarea: se acorda pentru fiecare secunda de zbor cate un punct; deasemenea, pentru fiecare taiere distincta a cozii adversarului se acorda 100 puncte (nu se puncteaza lovirea modelului adversar, pentru aceasta existand chiar penalitati la latitudinea arbitrilor);

10. In cazul coliziunilor din timpul luptei, este permisa schimbarea modelului cu tot cu mansa si cabluri, obligatia fiind de a muta panglica de pe modelul avariat pe cel  apt (panglica trebuie sa aibe un sistem de acrosare distinct pe model, si nu pe cinematica de comanda a acestuia);

11. Intrecerea: fiecare participant poate obtine 2 punte pentru victorie, 1 punct pentru egal si 0 puncte pentru infrangere. La trei infrangeri, participantul este eliminat; din topul primilor 4 participanti se stabilesc finala mica si finala mare, in funtie de punctajul acumulat; daca exista egalitate de puncte, se formeaza intreceri eliminatorii  intr-o singura runda, adversarul fiind stabilit prin tragere la sorti (asa cum se stabilesc adversarii si la inceputul intrecerii, tot prin tragere la sorti).

Linkuri:

·         http://www3.bc.sympatico.ca/dieselcombat/vintage_diesel.htm

·         http://www.maaa.asn.au/pdf/maaa%20rules/Special%20National's%20Rules.doc