Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
.CLASA F1B - MODELE CU MOTOARE EXTENSIBILE
3.2.1.Definitie
Aeromodelul care este propulsat de un motor extensibil si a carui ascensiune este generata de forte aerodinamice actionand pe suprafetele ramase fixe (nu aeromodele cu suprafete rotative sau ornitopter).Modelele cu geometrie sau suprafata variabila trebuie sa se incadreze in specificatia FAI atunci cand suprafetele sunt minime si maxime.
3.2.2.Caracteristicile modelelor cu motoare extensibile - formula W.Ch.
Suprafata portanta : 17 - 19 dmp. Greutatea minima (fara motor) : 195 g. Greutatea maxima a motorului lubrifiat : 30 g. Regula B.3.1 a Sectiunii 4b nu se aplica clasei F1B.
3.2.3.Numarul de zboruri
Vezi 3.1.3.
3.2.4.Definirea unui zbor oficial
a).Durata obtinuta la prima tentativa, in afara cazului in care aceasta nu este o reusita, conform 3.2.5.(daca tentativa este o nereusita conform 3.2.5b si nu are loc o a doua tentativa, atunci durata primei tentative se inregistreaza ca timp oficial de zbor). b).Durata obtinuta la a doua tentativa. Daca si a doua tentativa este o nereusita conform 3.2.5a, atunci timpul de zbor inregistrat este zero.
3.2.5.Definirea unei tentative nereusite
O tentativa se considera nereusita daca modelul este lansat si are loc cel putin unul din evenimentele enumerate mai jos. Daca acestea au loc in timpul primei tentative, atunci concurentul are dreptul la o a doua tentativa.
a).O parte a modelului se detaseaza de acesta in timpul lansarii sau pe parcursul timpului de zbor. b).Durata zborului este mai mica de 20 sec.
3.2.6.Repetarea unei tentative
O tentativa se poate repeta in cazul in care modelul se ciocneste in zbor cu alt model, sau cu o persoana in timpul lansarii, alta decat concurentul insusi. Daca modelul isi continua zborul in maniera normala, concurentul poate cere acceptarea zborului ca zbor oficial, chiar daca cererea este facuta la sfarsitul tentativei.
3.2.7.Durata zborurilor
Pentru campionatele mondiale si continentale prima runda va fi de 3 min.30 sec. si 3 min. pentru rundele urmatoare. Pentru alte competitii internationale acesti timpi vor ramane aceiasi, daca nu s-au anuntat in avans (si aprobat de CIAM) timpi diferiti pentru runde specifice.
In cazul unor conditii meteo exceptionale sau la aparitia unor probleme legate de recuperarea modelelor, juriul poate permite micsorarea timpului maxim al unei runde. Aceasta modificare trebuie anuntata inaintea startului rundei respective.
3.2.8.Clasificarea
a).Vezi 3.1.8a b).Vezi 3.1.8b c).Organizatorul va stabili o perioada de 10 min. pe parcursul careia toti concurentii care zboara in baraj trebuie sa pregateasca motoarele de cauciuc si sa lanseze modelele. In timpul acestor 10 min., concurentii au dreptul la o a doua tentativa, conform 3.2.5. Pozitiile de start vor fi trase la sorti pentru fiecare zbor de baraj. d).Vezi 3.1.8d e).Vezi 3.1.8e
3.2.9.Cronometrarea
a).Vezi Sectiunea 4b, paragraful B.9 b).Cronometrarea zborurilor este limitata la duratele specificate in 3.2.7. si 3.2.8. Timpul total de zbor se considera de la lansarea modelului pana la terminarea zborului.
3.2.10.Numarul helperilor
Concurentul are dreptul la un helper pe punctul de start desemnat.
3.2.11.Lansarea
a).Lansarea se face din mana, concurentul aflandu-se pe sol (se permite saritura). b).Fiecare concurent trebuie sa armeze singur motorul si sa lanseze singur modelul. c).Modelul trebuie lansat de la max. 5 m de pozitia de start desemnata. d).Nu se permite incalzirea motorului de cauciuc in timpul armarii sau pe timpul asteptarii premergatoare startului.
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum