Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
CLASA F1C - MODELE CU MOTOARE CU PISTON
3.3.1.Definitie.
Aeromodel echipat cu un motor cu piston si a carui ascensiune este generata de forte aerodinamice care actioneaza pe suprafete ramase fixe (nu suprafete rotative sau tip ornitopter).Modelele cu geometrie sau suprafata variabila trebuie sa se inscrie in specificatiile regulamentului in conditiile suprafetei minime si maxime.
3.3.2.Caracteristicile aeromodelului echipat cu motor cu piston - formula W.Ch.
Cilindreea maxima a motorului(motoarelor) - 2,5 cmc. Evacuarea libera (nu se permit extensii ale esapamentului) Greutatea totala minima - 300 g/cmc Incarcatura unitara minima - 20 g/dmp Durata maxima a functionarii motorului - 5 sec. de la lansarea modelului Regula B.3.1. a Sectiunii 4b nu se aplica clasei F1C.
Organizatorul va furniza combustibil de formula standard (80% metanol, 20% ulei de ricin) pentru motoare cu bujie cu incandescenta sau cu scanteie.
Nota: combustibilul pentru motoare cu aprindere prin compresie nu este restrictionat.
Inaintea fiecarei tentative de zbor oficial, rezervorul de combustibil trebuie clatit(spalat) cu combustibil standard.
Aeromodelele F1C pot folosi controlul radio numai pentru actiuni ireversibile care restrictioneaza zborul (oprirea motorului sau determalizarea). Orice functionare defectuoasa sau functionare neintentionata a acestor functiuni intra in riscul concurentului.
3.3.3.Numarul de zboruri
Vezi 3.1.3.
3.3.4.Definitia unui zbor oficial
a).Durata zborului din prima tentativa, in afara cazului in care aceasta tentativa este nereusita conform 3.3.5. (daca tentativa este nereusita conform 3.3.5c si nu se face o a doua tentativa, atunci timpul obtinut in a doua tentativa se inregistreaza ca zbor oficial). b).Durata obtinuta in a doua tentativa. Daca a doua tentativa este de asemenea nereusita conform 3.3.5a sau 3.3.5b, atunci timpul de zbor oficial este zero.
3.3.5.Definirea unei tentative nereusite
O tentativa se considera a fi nereusita daca modelul este lansat si cel putin unul din evenimentela enumerate mai jos are loc. Daca acestea au loc la prima tentativa, atunci concurentul are dreptul la o a doua tentativa.
a).Timpul de functionare al motorului dupa lansare depaseste timpul specificat la 3.3.2. sau 3.3.8. b)O parte a modelului se desprinde in timpul lansarii sau in timpul zborului. c).Durata zborului este mei mica de 20 sec.
3.3.6.Repetarea unei tentative
O tentativa poate fi repetata in cazul in care modelul se ciocneste in zbor cu alt model, sau cand modelul se ciocneste cu alta persoana decat concurentul in timpul lansarii. Daca modelul isi continua zborul in maniera normala, concurentul poate cere acceptarea zborului ca zbor oficial, chiar daca cererea este facuta la sfarsitul tentativei.
3.3.7.Durata zborurilor
Pentru campionatele mondiale si continentale, durata zborurilor va fi 4 min. pentru prima runda si 3 min. pentru rundele urmatoare.Aceste valori vor fi folosite si pentru alte evenimente internationale,cu exceptia cazului in care se anunta inainte (si se aproba de CIAM) alte valori pentru runde specifice.
In cazul unor conditii meteorologice exceptionale sau a unor probleme cu recuperarea modelelor, juriul poate permite reducerea timpului maxim pentru o runda. Aceasta modificare trebuie enuntata inainte de startul rundei.
3.3.8.Clasificarea
a).Vezi 3.1.8a b).Vezi 3.1.8b c).Pozitiile de start se vor trage la sorti pentru fiecare baraj. Organizatorul va stabili o perioada de 10 min. in timpul careia concurentii trebuie sa porneasca motoarele si sa lanseze modelele.Pe durata acestor 10 min. concurentul are dreptul la o a doua tentativa in cazul in care prima este nereusita,conform 3.3.5. d).Vezi 3.1.8d e).Vezi 3.1.8e. Timpul de functionare al motorului este de 5 sec.
3.3.9.Cronometrarea
a).Vezi Sectiunea 4b, paragraful B.9. b).Cronometrarea zborurilor este limitata la duratele specificate in 3.3.7. si 3.3.8. Timpul total de zbor se considera de la lansarea modelului pana la sfarsitul zborului. c).Timpul de functionare al motorului trebuie masurat de 2 cronometrori echipati cu cronometre cu cuartz capabile sa afiseze timpul cu o precizie de cel putin 1/100 sec. Timpul de functionare al motorului se determina ca o medie a celor doi timpi inregistrati, aceasta medie se va rotunji in minus cu o zecime.
3.3.10.Numarul helperilor
Concurentul are dreptul la un helper pe pozitia de start desemnata.
3.3.11.Lansarea
a).Lansarea se face din mana, concurentul pastrand contactul cu solul(se admite saritura). b).Fiecare concurent trebuie sa porneasca si sa regleze motorul (motoarele) singur. c).Modelul trebuie lansat de la max. 5 m de punctul de start desemnat.
3.3.12.Nivelul de zgomot pe perimetrul campului de zbor F1C trebuie sa nu depaseasca cu 6 dB(A) nivelul de zgomot al mediului inconjurator, in locurile considerate ca sensibile din punct de vedere al nivelului de zgomot. Daca pe perimetru nivelul zgomotului depaseste limitele admise, linia de start va fi mutata asa incat nivelul de zgomot pe perimetru sa scada.
Membru din: 01 Noi 2007, 18:19
Mesaje: 261
Localitate: Bucuresti
Deci, pana la urma e acceptat controlul radio ptr oprirea motorului sau determalizare? Se pot inlocui autocnipsurile cu rc? La noi se practica asta sau se merge pe solutia clasica??Se poate pune link catre materialul intreg? Se fac trimiteri catre paragrafe inexistente aici....
Membru din: 01 Noi 2007, 18:19
Mesaje: 261
Localitate: Bucuresti
ok. Intre timp am mai sapat un pic. https://www.gregorie.org/freeflight/timers/f1c.htmlhttps://www.ffelectronics.com/index.htm Foloseste cineva asa ceva la noi? Poate expune cineva exact ce comenzi sunt necesare pentru faza de tranzitie si eventual stabilizare? Cate organe de comanda? 6 cai sunt suficiente? Pana la urma modelele sunt cumparate sau facute? Cele de competitie, evident! Videoclipurile sunt bestiale!
Bafta!
Costel
L.E. - aripile din carbon par a fi din kiturile lui Bukin... Ca sa inteleaga si fraierii ca mine: motorul are 2 conuri. Cel interior pentru starter, iar cel mare cuplat prin reductor planetar la elice. Sistem de franare/blocare mecanic, iar oprirea motorului la 5 secunde prin coborarea peste gura de aspiratie a unui capacel gen "wc"... Se mai opreste si combustibilul sau nu e nevoie? Se mai balbaie motorul dupa inchiderea aspiratiei sau se blocheaza instant? Dupa regimul de tranzitie la planor, mai exista control activ (auto-control) sau totul se rezuma la trimare si echilibrare?
L.L.E - se pare ca exista si flood-valve. Deci nu se opreste combustibilul, ca evident mai are in carter, ci se inunda motorul si se astupa aspiratia, oprirea se face prin stingerea bujiei si soc hidraulic.... Cine are amanunte despre asta?
Ultima oară modificat de pavcostel pe 31 Dec 2008, 11:59, modificat 1 dată în total.
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
pavcostel scrie:
Poate expune cineva exact ce comenzi sunt necesare pentru faza de tranzitie si eventual stabilizare? Cate organe de comanda? 6 cai sunt suficiente? Pana la urma modelele sunt cumparate sau facute? Cele de competitie, evident! Videoclipurile sunt bestiale!
Comenzi sunt multiple; o succesiune teoretica de comenzi automate ar fi urmatoarea: 1.Oprirea motorului la 5 sec simultan cu bracarea directiei pentru a plana in cercuri dupa oprirea acestuia; 2.Schimbarea unghiului de calaj al unui semiplan care sa anuleze cuplul motor, astfel incat sa urce drept, fara ca modelul sa sa se roteasca; 3.O comanda de "bunt" de picaj+revenire in zero a ampenajului orizontal, astfel incat la oprirea motorului, aeromodeleul sa se pozitioneze orizontal sau aproape de orizontala; 4. La oprirea motorului, schimbarea calajului aripilor, care initial era minimizat cu unghi de incidenta la portanta nula, sa urce modelul vertical, fara sa fie nevoie sa compenseze motorul cu unghi in jos, pentru a beneficia de componenta maxima a vectorului de tractiune; 5.Determalizare Din cate am aflat, conform noului regulament se pot folosi comenzi RC pentru oprirea motorului si a determalizarii...restul succesiunii comenzilor trebuie sa fie automate, nu comandate RC. Aceatsa succesiune automata de comenzi se realizeaza cu autoknipsuri mecanice (ceasornice) la bordul aeromodelului sau dispozitive electronice autonome care comanda un microservo.
Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
deci: sunt necesare 4 comenzi ale cnipsului 1. limitarea unghiului ampenajului in urcare 2. comanda de indecare a motorului+franare 3. comanda de bunt 4. comanda de determalizare
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum