Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
Aceasta categorie desi a fost lansata in Romania de putini ani a prins foarte mult la public,datorita faptului ca nu inglobeaza materiale si tehnologii speciale, iar constructia lor este relativ usoara. In ultimul an ajunganduse la 50-60 de concurenti la aceasta categorie. Regulamentul este destul de lejer: CLASA MaxIndoor ? CLASÄ‚ ?INDOOR? NAÅ¢ONALÄ‚ PENTRU JUNIORI ÅžI SENIORI
1. Definiţie.
Aeromodel care poate zbura doar in spaţii inchise, propulsat de motoare extensibile şi la care portanţa este generată de forţe aerodinamice care acţionează pe suprafeţe care răman fixe in timpul zborului, exceptand schimbările de curbură sau incidenţă.
2. Caracteristicile aeromodelului de interior
Anvergura aripii nu trebuie să depăşească 600 mm, fiind permise aeromodele monoplane sau multiplane. Greutatea minimă a aeromodelului, incluzand şi motoarele, trebuie să fie de 20 grame. Greutatea maximă a motoarelor nu poate depăşi 5 grame. Decolarea modelului va avea loc numai de pe podeaua clădirii şi ca atare, modelul va fi prevăzut cu tren de aterizare.
3. Numărul de zboruri
Fiecărui competitor ii sunt permise 5 zboruri oficiale din care, pentru clasificarea finală se vor lua in considerare cele mai bune două.
4. Definiţia zborului oficial
Numai zborurile de 20 secunde sau mai mult vor fi considerate ca oficiale. Un zbor cu durata sub 20 secunde va fi considerat un zbor ratat şi numai un zbor ratat va fi permis pentru fiecare din cele 5 zboruri oficiale; zborurile ratate nu se cumulează. Dacă şi la repetarea lansării durata este sub 20 secunde, acel timp este cel oficial.
5. Numărul de aeromodele
Nu există o limită de aeromodele pe care competitorul le poate folosi intr-un concurs indoor. Pe fiecare model care zboară in concurs, trebuie scris numărul licenţei sportivului.
6. Regula coliziunii
In eventualitatea coliziunii intre două modele aflate in zbor, fiecare competitor trebuie să aleagă, in perioada scursă intre momentul coliziunii şi următoarele două minute după terminarea zborului, ori ca timpul de zbor să rămana cel oficial, ori să refacă zborul. Refacerea zborului trebuie efectuată inaintea următoarei runde.
Competitorul are dreptul de a reface zborul şi dacă modelul său aflat in zbor se ciocneşte de o persoană, alta decat concurentul insuşi, şi arbitrul declară că această coliziune nu a fost intenţionată.
7. Clasificarea
Totalul celor mai bune două zboruri vor fi luate in considerare pentru clasificarea finală. In caz de egalitate, va decide al treilea cel mai bun zbor şi aşa mai departe incaz că egalitatea persistă.
8. Cronometrarea zborurilor
Zborurile trebuiesc cronometrate de un arbitru, asistat de un delegat din partea echipei competitorului, cu cronometre electronice.
Cronometrarea fiecărui zbor incepe in momentul eliberării aeromodelului. Cronometrarea va fi oprită atunci cand:
a) modelul atinge definitiv podeaua clădirii şi nu-şi reia zborul normal intr-un interval de 5 secunde.
b) o parte a aeromodelului s-a detaşat in timpul lansării sau a zborului.
c) modelul intră in contact cu orice parte a clădirii sau cu conţinutul acesteia, alta decat podeaua, şi mişcarea de translaţie incetează.
Notă: In acest caz, arbitrii trebuie să continue cronometrarea zborului pentru incă 10 secunde după ce mişcarea de translaţie incetează. Dacă modelul răman in contact cu clădirea sau conţinutul ei şi după cele 10 secunde, cronometrarea va fi oprită şi cele 10 secunde vor fi scăzute din durata zborului.
Dacă modelul se eliberează singur din contactul cu clădirea in mai puţin de 10 secunde, cronometrarea va continua normal.
9. Numărul de ajutoare
Competitorul are dreptul la un ajutor.
10. Lansarea
a) Decolarea va avea loc de pe podea.
b) Răsucirea motorului de cauciuc va fi făcută numai de competitor
Tot ce era de spus in ceea ce priveste regulamentul , a spus Ionut . Cred ca mai trebuie adaugata greutatea minima a modelului , de 15 g , greutatea maxima a motorului - 5g si decolarea modelului se va face numai dupa propriile roti . Am sa mai adaug si eu cateva fotografii din timpul CN de la Bacau -2008
Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
[.....] 2. Caracteristicile aeromodelului de interior
Anvergura aripii nu trebuie să depăşească 600 mm, fiind permise aeromodele monoplane sau multiplane. Greutatea minimă a aeromodelului, incluzand şi motoarele, trebuie să fie de 20 grame. Greutatea maximă a motoarelor nu poate depăşi 5 grame. Decolarea modelului va avea loc numai de pe podeaua clădirii şi ca atare, modelul va fi prevăzut cu tren de aterizare.
Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
trag tare sa termin modelele pentru concursul din 20 02 2009 , asa ca am mai facut ceva la ele.(pe ultima suta de metri asa cum se intampla de obicei lol )
Fişiere ataşate:
untitled3.JPG [ 33.93 KiB | Vizualizat de 12234 ori ]
untitled2.JPG [ 29.71 KiB | Vizualizat de 12234 ori ]
untitled.JPG [ 30.99 KiB | Vizualizat de 12234 ori ]
_________________ oua umplute
Ultima oară modificat de ionut_csu galati pe 03 Feb 2009, 21:51, modificat 1 dată în total.
Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
am inceput lucrul la modele noi pentru anul competitional 2010, cu mici imbunatatiri; ce a mai importanta este ca am apucat sa-mi fac gabarite si sa nu mai lucrez pe plan.
deocamdata am facut doar o aripa , dar sper sa termin doua modele pana la concurs.
Fişiere ataşate:
untitled3.JPG [ 65.94 KiB | Vizualizat de 12234 ori ]
untitled2.JPG [ 67.6 KiB | Vizualizat de 12234 ori ]
untitled.JPG [ 64.52 KiB | Vizualizat de 12234 ori ]
Membru din: 31 Oct 2007, 18:40
Mesaje: 97
Localitate: Braila
Si va rog sa il felicitati pe Ionut ca a luat locul 1 si la Campionat si la Cupa Romaniei de la Medias .Pentru cei ce nu au fost au pierdut o distractie pe cinste .Este prina data cand concurez cu modele facute de mine la aceasta proba si pot sa zic ca mi-a placut foarte mult .O sa pun zilele urmatoare si niste poze cu modelele mele.
mersii fane , distractia a fost cu americanu? astept poze ca eu nu am prea facut.
_________________ Io mi-s Fane d'Braila Zis si varu lu Godzilla!
Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
clflyer scrie:
Si va rog sa il felicitati pe Ionut ca a luat locul 1 si la Campionat si la Cupa Romaniei de la Medias .Pentru cei ce nu au fost au pierdut o distractie pe cinste .Este prina data cand concurez cu modele facute de mine la aceasta proba si pot sa zic ca mi-a placut foarte mult .O sa pun zilele urmatoare si niste poze cu modelele mele.
mersii fane , distractia a fost cu americanu? astept poze ca eu nu am prea facut
I-ai halit pe toti, Aerosavule! Da' voi, Tecuciu aveti traditionuri. Imi amintesc din 2005 si 2006 cand GunMan rupea cu modelele prof. Tudorel. Poze de la concurs, nimic?
Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
mvpricop scrie:
I-ai halit pe toti, Aerosavule! Da' voi, Tecuciu aveti traditionuri. Imi amintesc din 2005 si 2006 cand GunMan rupea cu modelele prof. Tudorel. Poze de la concurs, nimic?
da, da, e traditie , flacara violet lol
pozele astept si eu, macar sa fac rost de ele si le postez eu daca nu sunt amatori:G
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum