Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 220
Localitate: Laval, Quebec
Radu, te rog sa-mi lamuresti ceva: Sa zicem ca un Diesel are cuplul dublu si turatia jumatate cat a unuia cu alcool de aceeasi cilindree. Asta inseamna ca au aceeasi putere. Castigam, doar, din randamentul elicii, superior la turatii mici. In schimb, la cele cu alcool, avem cuplul rezultant pe model mai mic. Gresesc?
Membru din: 01 Noi 2007, 18:19
Mesaje: 261
Localitate: Bucuresti
Citat:
noroc ca nu ai facut afirmatia asta pe alt forum unde iti sareau in cap o gramada de "modelisti"
Parerea mi-am expus-o "live". Am capul mare si ceafa lata, ce sa fac, mimitesm...
Un alt punct important in ne-raspandirea motoarelor diesel este ne-indicarea lor sau modificarea greoaie pentru rc. Astfel 80% din potentialii utilizatori nu-l iau in calcul. Un alt aspect este "euforia" eterica indusa si "putoarea" de kerosen sau petrol....
@Dan Cuplul e important la captive. Intre altele, intinde cablurile, hehe, sa nu intre peste tine. Al doilea an consecutiv mi-a fost frica la RR sa-l ascult pe Fane...
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
Dan scrie:
Radu, te rog sa-mi lamuresti ceva: Sa zicem ca un Diesel are cuplul dublu si turatia jumatate cat a unuia cu alcool de aceeasi cilindree. Asta inseamna ca au aceeasi putere. Castigam, doar, din randamentul elicii, superior la turatii mici. In schimb, la cele cu alcool, avem cuplul rezultant pe model mai mic. Gresesc?
Incerc eu intai, cred ca Dan se refera la comparatia facuta de mine. Afirmatia mea a fost oarecum incompleta, si anume ca la aceiasi turatie (doua motoare de aceiasi capacitate), dieselul are cuplu mai mare, dar turatia lui este limitata pe cand la motoarele cu bujie incandescenta, turatia dieselului este cu mult depasita iar curba de putere ajunge sa fie net superioara dieselului...si da, cuplul rezultant este mai mic la cele cu metanol...gresesc?
Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 220
Localitate: Laval, Quebec
Nu cred sa gresesti. Deci, cam astea sunt cauzele, pentru care nenea OS, a reusit sa domine piata. Si ar mai fi ceva. Stiu ca sunt diesele cu carburator RC. Dar nu sunt foarte raspandite, si, deoarece, ii lipseste elementul care sa faca posibil avansul automat. La cele cu alcool este vorba de bujie. Conchid, ca, dupa parea mea, dieselul se regleaza pentru putere maxima. Este, deci, ideal pentru captive.
Membru din: 23 Aug 2009, 22:26
Mesaje: 62
Localitate: Buzau
...nu-mi aduc aminte daca am vazut motoare diesel avand capacitatea de 10 cc , dar sigur exista un PAW de 6 cc , si intreb daca sunt astfel de motoare in special avand carburator rc !
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
ARU scrie:
...nu-mi aduc aminte daca am vazut motoare diesel avand capacitatea de 10 cc , dar sigur exista un PAW de 6 cc , si intreb daca sunt astfel de motoare in special avand carburator rc !
PAW fabrica si versiuni mari, pana la 10cc si da, echipeaza dieselele lor cu carburator RC, exista versiuni de vanzare. Exista deasemenea si capete diesel Davis pentru motoare consacrate mari (Super Tigre, OS MAX...) Vezi PAW Vezi DAVIS
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
Informatii utile despre filete folosite de diferiti producatori de motoare (subiectul ramane in continuare deschis, spre completare): piulita elice OS MAX, Super Tigre, 5-10 cc - 1/4" - 28 piulita elice MDS/UCTKAM/CSTKM (2.5cc) - diametrul M6 x 0.75 piulita elice Rossi/Super Tigre/Moki 2.5cc - M5 x 0.8 suruburi de montaj de la OS-MAX-urile mai vechi - M3 x 0.6 sau 1/8 whitworth jigler Moki/OS Max - M4 x 0.5 bujie standard: 1/4" - 32 UNEF (a nu se confunda cu 1/4-32 ANEF sau 1/4-32 ME) bujie Turbo - M8 x 0.75 surub contrapiston PAW - 2BA jigler OS MAX 15 - 1/8 x 60 ac jigler Super Tigre, Rossi M2.3 x 0.4 surub contrapiston Rossi 15D, MVVS, SUper tigre: M6 x 0.75 piulita elice CS Oliver, BSF Oliver si ETA 15 - 1/4 surub contrapiston Enya 15 MK II - M5 x 0.9 (la fel si pentru unele piulite de elice la ENYA CX11 si cele de 09) Surub elice COX .049-.051 - 5-40 x 1 Surub elice COX .09 - 6-32 x 1.25 Surub elice COX 15 (2.5cc) - 8-32 x 1.5 Suruburi Super Tigre G20/15 - M3X6 sau 5-40 UNC Bujie Nelson: filetul este 11/32 x 32 UN, unghiul de asezare pe varf este 110grd, gaurirea se face cu 5.5mm
Subiectul mesajului: Re: Motoare de modelism, intretinere, demontari, surubarit..
Scris: 15 Mar 2012, 22:08
Member
Membru din: 05 Aug 2008, 13:15
Mesaje: 597
Localitate: Bucuresti
Acum cateva zile am incercat sa demontez motorul (un MVVS de 8ccm) de pe Mustang; am incercat sa desurubez jiglerul.....si n-am reusit, decat dupa mult chin. Motivul: jiglerul a ruginit. L-am jlefuit cat am putut, dar n-am reusit sa curat toata rugina; aveti vreo sugestie cum as putea sa scap de ea? Sa incerc cu WD-40....sa mai caurat cat pot si sa il ung cu ceva ulei?...
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
Marinaru scrie:
Informatii utile despre filete folosite de diferiti producatori de motoare (subiectul ramane in continuare deschis, spre completare): piulita elice OS MAX, Super Tigre, 5-10 cc - 1/4" - 28 piulita elice MDS/UCTKAM/CSTKM (2.5cc) - diametrul M6 x 0.75 piulita elice Rossi/Super Tigre/Moki 2.5cc - M5 x 0.8 suruburi de montaj de la OS-MAX-urile mai vechi - M3 x 0.6 sau 1/8 whitworth jigler Moki/OS Max - M4 x 0.5 bujie standard: 1/4" - 32 UNEF (a nu se confunda cu 1/4-32 ANEF sau 1/4-32 ME) bujie Nelson - 11/32" - 32TPI bujie Turbo - M8 x 0.75 surub contrapiston PAW - 2BA jigler OS MAX 15 - 1/8 x 60 ac jigler Super Tigre, Rossi M2.3 x 0.4 surub contrapiston Rossi 15D, MVVS, SUper tigre: M6 x 0.75 piulita elice CS Oliver, BSF Oliver si ETA 15 - 1/4 surub contrapiston Enya 15 MK II - M5 x 0.9 (la fel si pentru unele piulite de elice la ENYA CX11 si cele de 09) Surub elice COX .049-.051 - 5-40 x 1 Surub elice COX .09 - 6-32 x 1.25 Surub elice COX 15 (2.5cc) - 8-32 x 1.5 Suruburi Super Tigre G20/15 - M3X6 sau 5-40 UNC
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
Marinaru scrie:
Informatii utile despre filete folosite de diferiti producatori de motoare (subiectul ramane in continuare deschis, spre completare): piulita elice OS MAX, Super Tigre, 5-10 cc - 1/4" - 28 piulita elice MDS/UCTKAM/CSTKM (2.5cc) - diametrul M6 x 0.75 piulita elice Rossi/Super Tigre/Moki 2.5cc - M5 x 0.8 suruburi de montaj de la OS-MAX-urile mai vechi - M3 x 0.6 sau 1/8 whitworth jigler Moki/OS Max - M4 x 0.5 bujie standard: 1/4" - 32 UNEF (a nu se confunda cu 1/4-32 ANEF sau 1/4-32 ME) bujie Turbo - M8 x 0.75 surub contrapiston PAW - 2BA jigler OS MAX 15 - 1/8 x 60 ac jigler Super Tigre, Rossi M2.3 x 0.4 surub contrapiston Rossi 15D, MVVS, SUper tigre: M6 x 0.75 piulita elice CS Oliver, BSF Oliver si ETA 15 - 1/4 surub contrapiston Enya 15 MK II - M5 x 0.9 (la fel si pentru unele piulite de elice la ENYA CX11 si cele de 09) Surub elice COX .049-.051 - 5-40 x 1 Surub elice COX .09 - 6-32 x 1.25 Surub elice COX 15 (2.5cc) - 8-32 x 1.5 Suruburi Super Tigre G20/15 - M3X6 sau 5-40 UNC Bujie Nelson: filetul este 11/32 x 32 UN, unghiul de asezare pe varf este 110grd, gaurirea se face cu 5.5mm
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum