Subiectul mesajului: Curatarea motoarelor de ulei ars
Scris: 27 Ian 2012, 02:37
Member
Membru din: 30 Oct 2007, 21:25
Mesaje: 564
Localitate: Bucuresti
Am avut un pic de timp zilele astea si am dat jos motoarele de pe P-40, CAP-21 si OS MAX-ul de 2.5cc de pe ramasitele batiului de la trainerul portocaliu care si-a gasit sfarsitul toamna asta...(la asta am avut ceva mai multa grija pt ca a trebuit sa curat pamant si am reconditionat/schimbat niste surubele... )
Toate au mers frumos la curatare pentru ca nu era nimic iesit din comun...clatit interiorul cu putin triclor iar apoi putin ulei la piston si la carburator.
Problemele au aparut la OS MAX-ul de pe CAP-21 care arata cam asa:
Fişiere ataşate:
DSC03992.jpg [ 347.67 KiB | Vizualizat de 11528 ori ]
Nu am prea inteles de ce era asa neagra chiulasa si atat de mult combustibil ars in jurul ei... Am zis sa incerc o curatare cat de cat, pentru ca personal mi se pare un motor genial si nu il pot lasa asa. Primul pas a fost sa il las la inmuiat in triclor, dar dupa o jumatate de zi de asteptat stratul de ulei ars nu si-a schimbat aspectul... Am mai incercat diferite zone cu alte substante fara succes, iar intr-un final am incercat si un pic de decanol pe o portiune mica si am vazut ca s-a curatat un pic. Urmatorul pas a fost sa dezasamblez chiulasa si "silentiatorul" pentru ca mai mult de atat nu aveam curaj sa bag in decanol iar astea erau componentele cele mai murdare (cu ocazia asta am gasit si vinovatul pentru combustibilul ars in exces din jurul chiulasei: toate suruburile care tineau chiulasa erau destul de slabite si probabil pierdea combustibil pe acolo...). Ambele au ramas la inmuiat in decanol o zi, iar pe parcurs cand le agitam incepeau sa se observe mici bucatele de ulei ars cum se desprind:
Fişiere ataşate:
DSC04017.jpg [ 463.74 KiB | Vizualizat de 11528 ori ]
Dupa o zi de baie in decanol, am scos piesele, si am inlaturat ce nu se dizolvase in decanol cu o laveta abraziva pentru vase, iar rezultatul final arata cam asa:
Fişiere ataşate:
DSC04030.jpg [ 499.44 KiB | Vizualizat de 11528 ori ]
Personal nu sunt foarte multumit, pentru ca aripioarele de racire de pe chiulasa au lateralele inca pline de ulei ars, dar per total motorul arata mai bine ca la inceput
Decanolul folosit este asta (daca mai sunt doritori sa incerce):
Fişiere ataşate:
DSC04031.jpg [ 387.62 KiB | Vizualizat de 11528 ori ]
Mare atentie pentru ca dizolva cauciucul. Garniturile de hartie nu le-am scos pentru ca erau lipite din loc in loc si riscam sa le rup cand le desfaceam...deci nu stiu cum se comporta. Am facut si niste probe iar fierul nu rugineste si aluminiul nu este atacat.
Acum intrebarea e: stie cineva o metoda mai buna pentru curatarea uleiului ars ? Eu inca mai caut o metoda prin care sa las un motor la inmuiat in solutie, iar a doua zi sa il scot, sa il sterg cu o carpa si sa arate ca nou
Subiectul mesajului: Re: Curatarea motoarelor de ulei ars
Scris: 27 Ian 2012, 04:16
Member
Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 220
Localitate: Laval, Quebec
Am scanat un capitol din cartea ''2-Stroke Glow Engines for R/C Aircraft'' de C. David Gierke. Daca considerati interesant pot scana si urmatorul capitol despre curatitul interior. As propune ca amabilul nostru patron sa faca un subforum de sine statator cu intretinerea motoarelor. Asa vom gasi informatia centralizata.
Fişiere ataşate:
ScanImage002.jpg [ 275.33 KiB | Vizualizat de 11526 ori ]
ScanImage003.jpg [ 260.99 KiB | Vizualizat de 11526 ori ]
ScanImage004.jpg [ 234.25 KiB | Vizualizat de 11526 ori ]
ScanImage005.jpg [ 254.69 KiB | Vizualizat de 11526 ori ]
Subiectul mesajului: Re: Curatarea motoarelor de ulei ars
Scris: 27 Ian 2012, 08:22
Site Admin
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
Normal ca vrem sa scanezi si urmatorul articol!! As fi facut un forum numai pentru motoare, dar si asa suntem putini cei care postam: ne fragmentam prea tare; cred ca forumul Tehnic e arhisuficient. Personal eu folosesc detergenti de vase, ca aia degreseaza cel mai fain iar ca o incheiere apoteotica, Cif-ul de vase, ala smantanos, cu clor si ce mai are abraziv prin el si o periuta de dinti, fac minuni. Scula de scula ar fi baia ultrasonica, din pacate tot ce exista azi pe piata este folosit cu puteri mici, nu e satisfacator. Testul suprem la o baie buna ultrasonica de curatat este o bucatica de folie de aluminiu sau staniol, care dupa expunere in baie timp de aprox 30 min, trebuie sa aibe gaurele multiple....altfel baia nu face doi bani. Laveta aia abraziva zgarie rau motorul...ai belit un motor frumos!!! In trecut foloseam cu succes soda caustica, dar am observat ca la carterele de OS Max si Super Tigre, aliajul de aluminiu se inegreste urat, in comparatie cu alte motoare care deveneau albe impecabil!!! In caz ca folositi soda caustica, trebuiesc luate masuri de protectie cum ar fi manusie de cauciuc. Motorul nu se tine la inmuiat peste noapte in soda caustica daca vreti sa va mai bucurati de el: se face solutia de soda, se foloseste o perie de dinti cu parul sintetic si nu mai ramane absolut nimic maron pe motor. Clatirea urgenta cu apa este urmata de clatire cu otet, in caz ca a mai ramas vre-o reactie caustica activa pe undeva....puteti face clatirile in doua trei randuri, repetate, pentru a fi siguri.
Subiectul mesajului: Re: Curatarea motoarelor de ulei ars
Scris: 27 Ian 2012, 09:46
Member
Membru din: 30 Oct 2007, 21:25
Mesaje: 564
Localitate: Bucuresti
Laveta abraziva nu a stricat suprafata partile care inainte erau lucioase si-au pastrat luciul.
Am inteles ca soda caustica ataca aluminiul....iar dupa cateva spalari cu asa ceva aluminiul devine din ce in ce mai poros si aduna mizerie mai usor...
@Dan: multumim pentru scan-uri si asteptam cu interes si partea pentru curatarea interioara . Exista vreo sansa sa aflam ce contine acel "Z-best active cleaner" ? Am incercat sa caut cu google dar nu am gasit mai nimic...
Subiectul mesajului: Re: Curatarea motoarelor de ulei ars
Scris: 27 Ian 2012, 14:20
Member
Membru din: 27 Mai 2011, 21:12
Mesaje: 52
Localitate: Arad
Salut tuturor . Eu folosesc CIF de vase cu o periuta de dinti si apa.. Trebuie doar putina rabdare.. dar dupa ce ai spalat motorul foarte bine cu CIF , clatestel in benzina deoarece ciful ataca aluminiu !
_________________ "Odata ce ai gustat zborul , intotdeauna vei strabate pamantul cu ochii inspre cer , pentru ca ai fost acolo si intotdeauna vei dori sa te intorci." ( Leonardo Da Vinci )
Subiectul mesajului: Re: Curatarea motoarelor de ulei ars
Scris: 18 Ian 2016, 14:50
Site Admin
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
Metoda cu antigel este consacrata: trebuie fiert in antigel. Atentie, vaporii de antigel sunt foarte tozici, ataca subversiv la nivel neurologic!! Eu nu practic curatarea cu antigel, e prea periculoasa! Americanii cica o fac in cupa electrcia pentru fiert cafea !
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum