Subiectul mesajului: Rezolvare gripaj motor diesel
Scris: 16 Dec 2011, 10:41
Member
Membru din: 15 Dec 2011, 16:53
Mesaje: 14
Localitate: Bucuresti
Buna ziua, Am gasit in podul casei parintilor ceea ce mesterisem cu 35 de ani in urma... un IS 24 cu motor "RITM" (2.5cc).Am desfacut motorul, l-am curatat (praf si ulei) dar cand l-am invartit am constatat ca se gripeaza ( in partea de sus );Am desfacut din nou motorul ,am scos pastila din capul cilindrului , am montat chiulasa la loc si am turnat polish auto +ulei pe gaura surubului de reglaj al pastilei ,dupa care am invartit motorul cu o masina de gaurit.Lucrurile s-au imbunatatit considerabil dupa cca.30 de minute de invartit "in reprize".Adica are compresie , iar in restul cursei se misca usor.Am desfacut motorul ca sa il curat si m-am uitat cu atentie la piese. Asa am vazut ca in urma "tratamentului", pe toata circumferinta pistonului deasupra gaurii de bolt exista urma de rodaj de la polish, ca si cum capul pistonului s-ar fi "umflat" . Si acum intrebarea: A mai intalnit cineva acest gen de problema si daca da , care ar fi explicatia?
Subiectul mesajului: Re: Rezolvare gripaj motor diesel
Scris: 20 Dec 2011, 15:57
Member
Membru din: 15 Dec 2011, 16:53
Mesaje: 14
Localitate: Bucuresti
Eu sunt din Bucuresti (ca veni vorba).De fapt, as fi multumit de un pic de "pilotaj "pentru reconditionarea motorului (e doar un hobby, nu ma intereseaza performante de top ci doar sa il fac sa se invarta);Ce as dori sa stiu: Materialul pistonului este fonta ?(dispun de arbore cu came din fonta turnat sub presiune) Ajustajul intre cilindru si piston si intre cilindru si pastila de reglaj compresie? Cilindrul este (usor conic) ?(asta ar fi o problema) Raman curios asupra cauzei care a provocat deteriorarea pistonului (capul pistonului infundat si fisurat probabil de la inceput).
Subiectul mesajului: Re: Rezolvare gripaj motor diesel
Scris: 27 Dec 2011, 13:01
Site Admin
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
OPELAS scrie:
am doar poza pistonului deteriorat, motorul (demontat) a ramas la servici si e inchis pe perioada sarbatorilor.
Aia e urma de surub contrapiston...dupa ce i-ai scos pastila si ai montat la loc totul, ai strans cu surubul probabil indeajuns incat sa se sparga. Cauta sa reproduci pistonul asa cum ai zis, din arborele cu came. Posibil sa nu iasa de prima data, dar dupa cateva incercari, un strungar ar trebui sa se prinda.
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum