Marinaru

  
Forumul celor putini.  
Acum este 13 Oct 2024, 00:21

Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 2 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Bujiile incandescente
MesajScris: 14 Mar 2013, 20:33 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 21:25
Mesaje: 564
Localitate: Bucuresti
V-ati intrebat vreodata din ce material sunt facute bujiile motoraselor noastre? Si cum de raman ele rosii desi am intrerupt alimentarea de la baterie ? Sau chiar mai mult, de ce folosim metanol pe post de combustibil ?

Astazi am vazut un filmulet de youtube si am ramas fara cuvinte, asa ca am zis sa il impart si cu voi aici :mrgreen:



Pentru cei care nu au timp sa vada tot filmuletul, am sa va rezum pe scurt ideea:

Filamentul bujiei are in componenta platina. Aceasta functioneaza ca un catalizator intre oxigenul din atmosfera si metanol. Reactia este pornita prin incingerea filamentului cu ajutorul bateriei. Dupa ce motorul porneste, filamentul este alimentat in permanenta cu oxigen si metanol, iar reactia de catalizare este mentinuta in continuare. Reactia are loc cu degajare de caludura, deci de aici avem un filament inrosit :mrgreen:

_________________
You win this time, gravity!

Radio: Futaba T8-FG
P-40E - Captiv (Video cu primul zbor)
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Shtrumf - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Bujiile incandescente
MesajScris: 14 Mar 2013, 20:39 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Screamer scrie:
V-ati intrebat vreodata din ce material sunt facute bujiile motoraselor noastre? Si cum de raman ele rosii desi am intrerupt alimentarea de la baterie ? Sau chiar mai mult, de ce folosim metanol pe post de combustibil ?

Astazi am vazut un filmulet de youtube si am ramas fara cuvinte, asa ca am zis sa il impart si cu voi aici :mrgreen:



Pentru cei care nu au timp sa vada tot filmuletul, am sa va rezum pe scurt ideea:

Filamentul bujiei are in componenta platina. Aceasta functioneaza ca un catalizator intre oxigenul din atmosfera si metanol. Reactia este pornita prin incingerea filamentului cu ajutorul bateriei. Dupa ce motorul porneste, filamentul este alimentat in permanenta cu oxigen si metanol, iar reactia de catalizare este mentinuta in continuare. Reactia are loc cu degajare de caludura, deci de aici avem un filament inrosit :mrgreen:

Lacune mari, nu ai citit articolul meu despre bujii bag sama!
Asta ma face sa ma gandesc sa va adun si sa va dau lucrare de control, cine stie ce mai aflu ca nu stiti! :evil:

_________________
Magelan, cu rabdare si ciocan!


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 2 mesaje ] 

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron