Trebue sa recunosc ca ideea construirii unui rezervor din balsa m-a facut sa spun " dutii baaai d'aici ,ai inebunit ? " Dar intr-o zi ,neavand ce face am verificat ipoteza ! Da , rezista si inca foarte bine ,numai sa faci lipiturile cu un epoxi bun iar tevile sa le fixezi si in interior ,de folia metalizata ! Am lasat combustibil in el vreo doua zile si nu au aparut pete de ulei pe exterior .L-am folosit o vreme pe un banc de rodat motoare pana cand cineva a scapat un sertar pa el si l-a aplatizat ! Cred ca pentru modele mici ,captive ,construite de incepatori ,ideea rezervorului din balsa ,este foarte buna .Mai ales ca nici unul si nici celalalt ,nu au "viata "prea lunga .
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
Wakkerman pomenea acolo ca rezervorul e rezistent: se poate muta de pe un model pe altul, in cazul in care modelul folosit a fost prea avariat. In ultimele foto, se vede ca e imbracat in satin de sticla, fapt ce ii confera o viata mai lunga in caz de crashuri. Daca in concurs este avariat accidental, strapuns, se poate improviza un dop lipit...nu e nevoie de letcon sau alte scule! Trebuie tinut cont insa ca tehnologia este valabila NUMAI LA MOTORASELE CU ETER!!!
Membru din: 30 Oct 2007, 20:29
Mesaje: 41
Localitate: Bucuresti
Da' pentru lenesi nu-i buna si varianta de rezervor facut dintr-un bidonas ca de medicamente, din ala de polietilena? E gata facut, are dop usor de gaurit, e mic, nu-i greu, e moka daca-l ai, se schimba daca se sparge, merge si la eter si la metanol... Se incadreaza perfect la categoria la care ma refer. Zic si eu, ca deja se apleaca: imbracat in satin de sticla, presupun ca si o urma de rasina pe acolo, putin lustru dupa uscare, putina munca si inainte. Mai ramane sa fie pirogravat cu simbluri chinezesti pentru cine se pricepe.
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
bitex scrie:
rezervor facut dintr-un bidonas ca de medicamente, din ala de polietilena? E gata facut, are dop usor de gaurit, e mic, nu-i greu, e moka daca-l ai, se schimba daca se sparge, merge si la eter si la metanol
Mai am acasa inca, un rezervor dintr-un kit german, avariat; peretii erau din fete plane de celuloid si se lipeau cu un solvent (la fel si tevile)...a iesit un rezervor clasic geometric, pentru combustibil cu eter, dar transparent...a mers ok o vreme, pana am schimbat motorul si am pus metanol in el...s-a dizolvat. Ma gandesc cumva ca merge facut la fel, din carcase de CD-DVD, azi.
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
Am vazut ca in general combustibilul stocat in rezervoare metalice se inverzeste de la oxidul de cupru al conductelor metalice (alama este aliaj cupru-zinc). La asta te referi?...De atacat cu metanol rezervoare sau conducte in mod periculos nu trebuie sa ne temem...probabil e bine de stiut, dar nu de speriat, conductele sa fie mai grosute in perete. Daca sunt subtiri se gatuie la manevrari si chiar se pot rupe cu usurinta, mai ales daca au oxidat la suprafata.
Membru din: 01 Noi 2007, 18:19
Mesaje: 261
Localitate: Bucuresti
Personal nu cred ca metanolul ataca vreun metal anume. La fel e si cu lichidul de frana, acesta NU corodeaza EL conducte sau alte parti metalice diverse, ci apa pe care o colecteaza ca orice alcool sau compus pe baza de alcool. Mai sunt si aditivii care contribuie la asta. Retin ca atacarea/corodarea unei conducte nu se face instant, ci dureaza ceva vreme, lasand timp uleiului, sintetic, ricin, etc sa se separe si sa stea la fundul rezervorului. Atmosferic ramane expus doar metanolul, direct sau prin capilaritate.
Membru din: 01 Noi 2007, 18:19
Mesaje: 261
Localitate: Bucuresti
Intre timp mai pot preciza cateva lucruri: - ptr combustibilul clasic ulei+metanol ramane valabil ce e mai sus. Strict in cazul COMBUSTIBILILOR comerciali cu continut oarecare de nitrometan situatia este alta. Nitrometanul produce o coroziune cu atat mai accentuata cu cat continutul de cupru din metal este mai mare. Alama continand cupru in diverse procente este si ea afectata. Stanarea ar putea fi o solutie, dar e mai simpla evitarea pastrarii combustibilului in aceste recipiente si eventual folosirea de tevi/racorduri din materiale cu cat mai putin cupru.
Ca sa-l faci uniflow trebuie sa duci teava de alimentare pina in spate si cam vreo 6mm in fata teavii de alimentare la motor. De fapt le cositoresti acolo impreuna una linga alta. Dupa ce alimentezi pune un capac pe supraplin. De notat aici este ca nu conteaza unde ies tevile afara din rezervor (asta este dictat de spatiul care il ai valabil in model), ce conteaza este unde sint amplasate capetele din interior.
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
Rezervoarele din poze sunt pentru combat Traian, nu pentru acrobatie...aici nu se folosesc uniflow, e un concept total diferit...dealtfel, la combat nu-si bate nimeni capul cu dublu regim sau de cum merge motorul in ultimile ture ale zborului: motorul trebuie sa aibe din abundenta combustibil, indiferent de situatie. Nu spun ca uniflow nu ar merge, dar nu cunosc motivul pentru care la combat diesel sunt preferate astfel de rezervoare!! Sigur au anumite avantaje pe care uniflow nu le confera.
Da corect pentru combat este ok nu trebuie uniflow dar nici nu strica. As putea argumenta ca va ajuta un pic, nu mult, dar ajuta. De fapt la combat se folosesc rezervoare cu basica din latex. Ai folosit asa ceva in trecut la combat?
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum