Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
Firma spaniola "Elizalde", se ocupa de fapt cu fabricarea de avioane si de autoturisme: https://en.wikipedia.org/wiki/Elizalde_(automobile)?fbclid=IwAR12Oup_CBnmHFYbOCl403z9wDye56OmtA6kXalCfWoKOiZ-7xFdVURaCAE
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
Cumva, cineva, in Spania, la inceputul anilor 50, a hotarat ca in scolile tehnice (profesionale?), elevii sa beneficieze si de latura practica, pragmatica, a meseriei: adica desenat, strunjit, frezat, tratat, eloxat...finalizat. Sa puna mana fizic si sa realizeze ceva. Ca urmare, s-a ales sa se realizeze un motoras de aeromodel, diesel, cu capacitate de 2.5cc. La baza proiectului spaniol, a stat celebrul motor Webra Mach-1.
Fişiere ataşate:
546_webra_mach_11_1.jpg [ 117.2 KiB | Vizualizat de 3877 ori ]
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
L-am contactat pe Jordi Roura Font, modelist din Spania, pe care intamplator il cunosteam, si l-am rugat sa imi impartaseasca mai multe despre proiect. El mi-a pozat doua pagini interesante dintr-o carte proaspat publicata in Spania:
Fişiere ataşate:
250008445_4453472051400897_557330520696060969_n.jpg [ 42.85 KiB | Vizualizat de 3877 ori ]
250636801_4710938405632934_8844170042689380549_n.jpg [ 59.34 KiB | Vizualizat de 3877 ori ]
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
Mi-am luat inima in dinti si i-am scris si lui Peter Valicek, (de origine slovaka, locuieste in Olanda). Vorbeste cateva limbi, cum era de asteptat, asa ca am reusit sa ma inteleg cu el si mi-a trimis desenele, asa cum erau prezentate in filmul de mai sus!
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
Un motor similar motorului Webra Mach1 a fost realizat si in Romania, la fabrica IOR, la baza proiectului stand celebrul aeromodelist Georges Craioveanu. Un articol referitor la geneza acestui motoras romanesc, il regasiti aici: viewtopic.php?f=17&t=16 Cum prin cutiile mele cu piese, aveam si componente de IOR, am avut norocul sa gasesc partea centrala a carterului, pe care, am hotarat sa o folosesc ca punct de pornire a contructiei motorului Elizalde. Partea frontala, cea cu rulmentii, la motorul spaniol este mai lunga, mai avantajos zic eu prin prisma echilibrarii dinamice mai buna. Ca urmare, am realizat-o ca in desene, urmand confectionarea arborelui cotit la noua lungime. Raza din fotografia de la Peter, nu am fost capabil sa o realizez cu sculele mele.
Fişiere ataşate:
arbore cotit.jpg [ 160.7 KiB | Vizualizat de 3877 ori ]
249965135_927078864574949_6326942295866575727_n.jpg [ 115.13 KiB | Vizualizat de 3877 ori ]
249953720_580758129861740_8323504699972064151_n.jpg [ 129.88 KiB | Vizualizat de 3877 ori ]
249658229_303873388248142_4137640835749777223_n.jpg [ 64.09 KiB | Vizualizat de 3877 ori ]
5.jpg [ 53.48 KiB | Vizualizat de 3877 ori ]
250803569_214285854121243_3163046003104772445_n.jpg [ 46.36 KiB | Vizualizat de 3877 ori ]
250307419_1618265088514309_3730659818126071688_n.jpg [ 381.93 KiB | Vizualizat de 3877 ori ]
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum