Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 220
Localitate: Laval, Quebec
Vreau sa precizez ca descoperirea a facut-o Dragos Avramescu, un costructor foarte bun de planoare si a postat-o pe RHC. Tot el a scris: "Din cata aerodinamica inteleg eu, e bine de plecat cu un plan de model RC in minte, nu cu un plan de la zborul liber. Planoarele de zbor liber sunt foarte specializate, dar le lipseste capacitatea de 'salt' adica zborul impotriva vantului (sau in descendenta), cu viteza mare. Asta din cauza profilului etc.", ceea ce mi se pare de mult bun simt.
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
Dan scrie:
...e bine de plecat cu un plan de model RC in minte, nu cu un plan de la zborul liber. Planoarele de zbor liber sunt foarte specializate, dar le lipseste capacitatea de 'salt' adica zborul impotriva vantului (sau in descendenta), cu viteza mare. Asta din cauza profilului etc."
Nu sunt de acord sa folosesc sabloane mentale.....proiectarea se face in functie de ce doresti de fapt de la model...in cazul unei urcari substantiale cu motorasul de cauciuc, e bun profilul de zbor liber...deasemenea acelasi profil speculeaza mult mai bine termica. Daca vrei sa faci cercuri sau manevre cu el in jurul tau, fara alte pretentii, atunci se poate imagina si alta configuratie decat zbor liber...tine de gust...da frau liber imaginatiei, e cel mai fain!
Membru din: 25 Apr 2009, 11:53
Mesaje: 1
Localitate: Bucuresti
Salut !
Discutia cu zborul liber a venit pentru ca la un moment dat (fara legatura cu topicul) cineva zicea de un F1A cu un servo. Mi-am adus aminte. Si cand nu ai experienta, mai bine pleci de la un plan existent si il modifici. In discutia de pe RHC chiar zicea cineva ca 'daca gaseste planul' o sa faca. Eu am sugerat acolo un punct de plecare. Eu la planor (rc) nu am decat experienta cu DLG-ul. DLG zboara relativ jos (30-200 metri; la 300 nu prea se mai vede si trebuie sa sari in cautarea alteia), si se cunoaste orice descendenta. Daca nu o traversezi repede, se duce cam tot ce ai castigat.
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
dragos scrie:
DLG zboara relativ jos (30-200 metri; la 300 nu prea se mai vede si trebuie sa sari in cautarea alteia), si se cunoaste orice descendenta. Daca nu o traversezi repede, se duce cam tot ce ai castigat.
Exact asta am exemplificat si eu mai sus: depinde ce doresti de la un model. Un HLG nu poate fi ridicat cu aceiasi usurinta tractat, din alergare, ca un F1A. De aceia el are o anumita configuratie atat mecanica (sa nu se transforme in confeti la o lansare din mana, violenta) cat si aerodinamica (vezi ampenajul vertical compensat pe ambele fete ale fuselajului, pentru a nu da moment de rasturnare in tangaj la vitezele mari din timpul lansarii...si profilul la fel....atat prin grosimea lui care confera o rezistenta mecanica ridicata cat si a formei lui care e dictata tot de vitezele mari de lansare din mana..dezavantaj la viteze mici cand speculeaza un curent ascendent cat de mic...caz in care se aplica "petice" prin comandarea flapsurilor sau flaperoanelor, deci deja suprafete suplimentare pe care poate proiectantul nu le-a dorit pe modelul lui). Totusi discutia a pornit de la un model motorizat, ca e cu elastic sau altfel, mai putin conteaza....important e ca urcarea e limitata ca durata si nu ai timp de reluare decat de la zero, deci e firesc sa speculezi o urcare maxima intr-un timp dat...lucru pe care modelele B1 si B2 (ca cel din filmul exemplificat) il fac, optimizat la maxim si incomparabil superior cu alte modele, chiar la viteze mici.
Membru din: 23 Sep 2008, 10:06
Mesaje: 396
Localitate: Bucuresti
frumos filmuletul dar nu trebuie sa sa vedem planoarele de zbor rc foarte diferite de cele de zbor liber , important este cand ne apucam sa facem o schita si apoi un planor este sa ne gandim foarte bine ce vrem sa faca acel model, de exeplu: - daca vrem ca modelul nostru sa aibe o viteza de zbor ceva mai mare alegem un profil aproape drept sau chiar bombat pe intrados (adica sa creeeze portanta maxima la intervalul de viteza pentru care a fost proiectat) - daca vrem ca modelul nostru sa aibe o viteza mica de deplasare alegem un profil din clasa celor concave - convexe (adica sa creeze portanta mare la viteze scazuta, cresterea vitezei duce la cresterea rezistentei la inaintare deci o frana) - pentru cei care doresc sa aibe cate un pic din amadoua sa aleaga de exeplu un profil folosit la motomodele .
deci in concluzie nu exista profile bune sau profile proaste , depinde la ce vrem sa le folosim si de intervalul de viteza la care estimam ca aeromodelul vrem sa zboare
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum