Cu multi ani in urma, elevii mei au construit primul ICAR ! Am gasit destula documentatie in revista "Modelism" asa ca ne-am apucat de lucru ! Pentru ca in 1986, balsa era un material greu de gasit pentru unii, am optat pentru constructia modelului numai din placaj si japico. Nu am folosit decat placajul produs in tara si anume cel de 4mm si de 0,8 si sa stiti ca modelul 1800mm anvergura, si 1000 mm lungimea fuselajului, a avut o greutate in final de 3,4kg . Motorul, a fost un OS-MAX 40H . Modelul, in acesta varianta l-am construit pentru F4B si la inceput zbura foarte bine ...fara capota (devenea instabil cand montam capota ). N-am avut incotro si dupa cateva teste, i-am mai adaugat vreo 200 de grame de plumb si capota. Astfel, modelul a devenit foarte stabil si controlabil chiar si de un pusti cu foarte putine zboruri captive. Decola frumos, urca bine la 45 si chiar,cu putin antrenament scotea si o ranversare, exact pe deasupra capului. Acum 8 ani, Stefan si-a construit si el un ICAR, mai mic, 1600mm anvergura, folosind balsa si solarfilm de aceasta data, dar acelasi OS-MAX 40H, care mai are, vad, resurse ascunse de functionare ! Azburat bine de la inceput cu vre0 80g de plumb in capota . Intr-un zbor la Pucioasa, Florin, colegul lui de "suferinta" baga ICARU-l in pamnt, ( a se citi asfalt )aproape la vertical si-i rupe aripa si batiul, dar fara ca motorul sa aiba vreo problema. Un an a reparat Florin la ICAR-ul lui Fanica, dar pana la urma, l-a aranjat atat de bine ca anul asta s-a clasat pe 2 cu el la Pucioasa . Acum 4 ani, dupa cugetari indelungi ( oare ? ) m-am hotarat sa-mi fac si eu un ICAR , RC de data asta si l-am facut la 2100mm anvergura, 3,6kg greutate si un MOKI de 10ccm. Planul folosit, a fost tot cel publicat in "Modelism" . Este adevarat, am facut si cateva mici modificari. Constructia modelului a durat un an si in vara urmatoare, am participat la CN de F4C, la Geamana-Pitesti unde m-am clasat pe locul 3 ! Probleme de zbor, au fost de la inceput : centraj -80g plumb in capota, o puternica tendinta de rasturnare pe aripa stanga resolvata prin trimarea eleroanelor, si o instabilitate puternica pe directie la decolare si aterizare ! Asta am observat-o cel mai bine anul trecut cand am vrut sa decolez de pe pista betonata de la Strejnic. Rezultatul ? in final am reusit sa decolez dar motorul s-a oprit si am intrat intr-un val de pamint aflat dincolo de capatul pistei. Singura avarie mai serioasa a fist trenul de aterizare, care s-a smuls din cele 4 suruburi de fixare. Zilele astea, vreau sa ma apuc de reparatii si modificarile necesare si anume vreau sa-i montez un motor de 20ccm in 4 timpi si sa-i maresc ampenajul vertical .
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
Aici am urcat, arhivat, PLAN si POZE ICAR. Dane, pune te rog si ceva poze cu modelele despre care ne povestesti, plebea cere! Una o pot arata eu, ICAR-ul lui Fane, anul asta in zbor la Pucioasa: IN ZBOR. Si AICI inca una...si inca UNA...si iarasi UNA!
Membru din: 25 Ian 2009, 15:06
Mesaje: 6
Localitate: Braila
Chiar nu l-am bagat in pamant!!! Am executat o figura din programul de zbor( cea mai complicata): aterizarea de URGENTA! Fane aproape ca facuse infarct:)).
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum