Am gasit o fotografie si desenul cu cele trei vederi pentru De Havilland DH-90A intr-o revista "Top Gun" mai veche, intr-un articol publicat de Mihai Andrei. Modelul mi se pare usor de construit dar propun cititorilor acestiui nou topic sa desenam planul de constructie impreuna, sau cum l-ati construi voi. Asa ca, spuneti-va parerile si hai sa vedem ce iese ! Am deja o parere, nu spun de la cine, persoan 'portanta "urat ca porcu" !
Fişiere ataşate:
photo.jpg [ 43.92 KiB | Vizualizat de 13729 ori ]
photo.jpg [ 24.58 KiB | Vizualizat de 13729 ori ]
Ultima oară modificat de danaeromodels pe 19 Oct 2010, 15:07, modificat 1 dată în total.
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
Persoana importanta e urata ca porcu sau agrovionu? Pai sa incepem cu inceputul: cat de mare va fi si ce motorizare? Avand in vedere topicul, banuiesc cum ca va fi R/C. Imi pare un avion care se preteaza la marele fix zborului la reynolds-uri mici de aeromodel si pe care incap deasemenea multe detalii pentru punctaj. Fiind un model voluminos (de aia am intrebat dimensiunea, inainte de toate) va fi dificil de transportat si deci gradul lui de demontabilitate este primordial. Cu cat mai demontabil, cu atat mai bine, insa, din acelasi considerent, masa ii va creste semnificativ, ceea ce la un model radiocomandat conteaza intr-o mai mare masura decat la zborul captiv, asa incat demontabilitatea trebuie redusa pe cat posibil pentru a avantaja greutatea...e cam ca la pantofii de dama: mari pe dinauntru si mici pe dinafara! :O
Date tehnice pentru DH-90A: cred ca o scara accesibila de constructie si apoi pentru transportul modelului, este 1:6, ceea ce inseamna o anvergura de 2185mm si lungimea fuselajului de 1608 mm. La dimensiunile astea ar trebui sa ne gandim si la modul de demontare a modelului in asa fel incat sa nu-i afectam rezistenta, ca intreg, dar nici "imaginea". Astfel planurile de separatie al diferitelor parti ale machetei, sa le regasim si la avion.
Fişiere ataşate:
photo.jpg [ 59.53 KiB | Vizualizat de 13729 ori ]
photo.jpg [ 49.76 KiB | Vizualizat de 13729 ori ]
Ultima oară modificat de danaeromodels pe 20 Oct 2010, 10:35, modificat 1 dată în total.
fiecare model are ''farmecul si parfumul '' sau , conteaza ce it-i place tie , asa de exemplu mie im-i este drag BN 2 Islander , iar un alt bimotor este Grumman American Cougar ( am planul ) dar sunt mai cu probleme privind sincronizarea motoarelor. Cred ca varianta cu motor elec. este mai viabila .
Este adevarat, sincronizarea motoarelor pentru DH-90A, poate fi o problema dar sunt mijloace pentru rezolvarea ei ( constructia suporturilor pentru motoare si a trenului de aterizare; turometru digital ) . Eu voi opta pentru doua motoare in 4 timpi de 11,5ccm pentru ca se incadreaza perfect ! Nu mai spun de sunetul lor important pentru realism in zbor !
Membru din: 30 Oct 2007, 21:25
Mesaje: 564
Localitate: Bucuresti
ce imi place ca atunci cand mentioneaza cineva de motoare electrice, urmatoarele 10 posturi sunt "avertizari" de la buni samariteni (nu ma exclud din categorie ), doamne fereste sa nu vada si marinaru
si pana la urma: de ce "sincronizarea motoarelor" ? daca merge unu un pic mai repede ce se intampla? nu merge compensare din directie ?
Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 220
Localitate: Laval, Quebec
Buuuuuuuuuuuuuun, lucrurile au revenit pe fagas. Tradatorul va fi lapidat. Sa revenim la oile noastre: Am citit ca doua motoare pe un model au drept consecinta ca cel mai lenes este ''tras'' de cel mai turat. Se face o sincronizare, sa zicem, automata. Este adevarat? Este un fel de rezonanta?
Buuuuuuuuuuuuuun, lucrurile au revenit pe fagas. Tradatorul va fi lapidat. Sa revenim la oile noastre: Am citit ca doua motoare pe un model au drept consecinta ca cel mai lenes este ''tras'' de cel mai turat. Se face o sincronizare, sa zicem, automata. Este adevarat? Este un fel de rezonanta?
Parerea mea este ca cel mai bine, in cazul modelelor cu mai multe motoare, este sa folosim acelasi tip, de preferinta noi, sau cu un timp de exploatare aproximativ egal si nelipsit sa fie un turometru ! Eu modific putin jigloarele, le lungesc tija, in asa fel incat sa am un reglaj mai bun pentru combustibil. Exista si fenomenul de rezonanta, dar cred ca e mai bine sa ne ferim de el la modelele RC !
Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 220
Localitate: Laval, Quebec
Scuze, nu am fost clar. Eu auzisem ca la bimotoare, motorul care merge mai bine "il trage" si pe cel mai slab, turatiile apropiindu-se. Sugeram un fenomen de rezonanta referitor la turatii si nu la structura modelului. O fi adevarat? Cei care au bimotoare au observat asa ceva? Sau este, inca, un mit urban?
Scuze, nu am fost clar. Eu auzisem ca la bimotoare, motorul care merge mai bine "il trage" si pe cel mai slab, turatiile apropiindu-se. Sugeram un fenomen de rezonanta referitor la turatii si nu la structura modelului. O fi adevarat? Cei care au bimotoare au observat asa ceva? Sau este, inca, un mit urban?
Motorul mai "tare" nu il trage, in ture, pe cel mai "slab" ! Am verificat fenomenul, acum cativa ani, cu doua PDP-uri 40 si cu doua MOKI de 10ccm montate pe un TU-2 ( 1:10 ) .
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
Eu nu cred ca e mare tragedie...adica daca se opreste in zbor unul din motoare, dintr-un motiv sau altul, agrovionul pica? Asta este exemplul in extrema. Sa stiti ca si la avioanele reale, numai in conditii ideale sau de uzina, motoarele sunt simetrice. In rest, se compenseaza in zbor, intr-un mod sau altul!!! Mie nu mi-ar fi teama de asimetria motoarelor si nici de tahometru digital nu cred ca e nevoie...parerea mea.
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum