Membru din: 21 Mar 2012, 01:14
Mesaje: 74
Localitate: Bucuresti
Salutare. Eu sunt Alex. Dupa zborul pe zapada de la clinceni din ianuarie am pornit cu spor si avant muncitoresc sa imi construiesc Supermarine Spitfire la scara, vazand modelul lui Alin035. Am fost placut impresionat de acelasi Alin035 care mi-a ridicat moralul in ceea ce priveste alegerea modelului inca din ziua 1, citez "tu fa-l si vedem ce iese, da' e prima macheta si daca o sa zboare sa zici mersi. Nu te astepta sa il si poti controla. Da' tu faci ce vrei." Si am pornit. Pe parcursul evolutiei proiectului voi veni cu fotografii. Modelul in caura are gand rau pus inca de pe acum. Pe langa elementele de control generale ale unui aeromodel RC, turatie motor, eleroane, directie si profundor, va dispune de flapsuri, tren de aterizare escamotabil... proiectat si executat de mine (cumparat nu are niciun farmec) si un artificiu al evacuarii motorului, astfel incat sa ma pot apropia cat mai mult de modelul real, si sa am 8 evacuari, 4 pe dreapta si 4 pe stanga fuselajului in apropierea motorului. ... Ma gandeam sincer si la un sistem de parasuta la cat timp am investit in el pana acum si cat mai trebuie investit ). asta ca o gluma.
_________________ Să zbori este să încerci să te izbeşti de pământ şi să ratezi.
Membru din: 15 Noi 2007, 16:17
Mesaje: 68
Localitate: Bucuresti
Spitfire are ampenajul foarte mic si daca faci tot modelul la scara s-ar putea sa fie instabil. Problema se manifesta la anverguri sub 1,60 - 1,70 m , la modele mai mari se poate lucra la scara. Daca modelul tau va fi mai mic, sfatul meu este sa faci ampenajul cu 10% mai mare decat ar trebui sa fie daca ai respecta scara. Mare grija la greutate, cu accesoriile pe care vrei sa le instalezi. Calculeaza dinainte greutatea modelului tinanad cont de materiale, adeziv, electronica si motor. Ideea e ca incarcarea alara sa fie sub 85 g/dmp pentru un model cu suprafata portanta mai mica de 50 dmp. La modelele mari, se poate merge si pe incarcari mai mari de pana la 100 - 105g /dmp. Peste, aterizarea devine foarte dificila si cu mari sanse de a fi prima si ultima. Nu are rost sa supramotorizezi, o tractiune statica de 65 - 70 % din greutate este suficienta pentru o macheta care executa acrobatie elementara.
Ar mai fi multe de spus, dar daca ti cont de ce am scris mai sus, ai foarte multe sanse ca modelul tau sa zboare si sa fie controlabil. Altfel, e pacat de munca depusa...
Mult succes !
P.S. Am niste planuri bune si detaliate de Spitfire MK-5 cu anvergura de 1,80m pt motor de 15 cc. Au aproape 60 MB si nu stiu cum s-ar putea transmite... P.P.S. Am mai gasit si ceva planuri pentru un Spitfire MK-9 cu anvergura de 1,60m pt motor de 8 - 10 cc dar la nivel de hibrid (sacrifca detaliul si acuratetea machetei in favoarea caracteristicilor de zbor).
_________________ Future is electric, but I belong to the past... Telefon 0726.191.725
Membru din: 21 Mar 2012, 01:14
Mesaje: 74
Localitate: Bucuresti
in momentul de fata lucrez pe un plan ce implica o aripa de 1,40 metri. macheta nu este intru totul la scara. Fuselajul, mai bine zis botul avionului este cu aprox 15% mai lung. voi incerca sa il lungesc putin sa ajung la ... 1.60 metri dar... nu stiu cum va arata apoi. Pe de alta parte... este in lucru deja de aproximativ 2 luni de zile. are fuselajul complet, mai trebuie placat (cu mentiunea ca astazi l-am lipit) nervurile de aripa facute deja. pasul urmator era sa ma ocup de aripa si sa incep lucrul la trenul de aterizare si la electronica
_________________ Să zbori este să încerci să te izbeşti de pământ şi să ratezi.
planul e acelasi pe care l-am facut eu captiv .... ampenajul orizontal este mai mare si la fel si botul ... nu mai stiu exact cu cat .... anvergura este de 1400mm... http://marinaru.ro/forum/viewtopic.php?f=6&t=109 este cel facut de mine ... iar cat tine de pilotat i-am explicat ca o sa fie un cosmar dar nu imposibil
ps. spitul meu o sa il convertesc in rc curand (pastrez doar fuselajul deriva si stabilizatorul restul refac)
_________________ daca nu merge inseamna ca zboara
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Alexandru Boros scrie:
Salutare. Eu sunt Alex. Dupa zborul pe zapada de la clinceni din ianuarie am pornit cu spor si avant muncitoresc sa imi construiesc Supermarine Spitfire la scara, vazand modelul lui Alin035.
Salut Alex si bine ai venit in randul aeromodelistilor constructori. Frumos si ambitios proiectul ales de tine, iti urez sa ai rabdarea si puterea sa il duci la capat. Ceva sfaturi in plus pe care as putea eu sa ti le dau ar fi sa faci modelul intr-o forma finalizata simplificata (tren fix, fara pipe de evacuare si alte gadgeturi) urmand ca pe acestea sa le aduagi dupa primele zboruri, incet-incet, astfel incat sa te bucuri de el cat mai repede la zbor; altfel, exista riscul sa se lungeasca prea mult timpul de construcite si in felul asta sa iti piara cheful. Ar fi deasemenea fain daca in paralel ai lucra sau cumpara poate chiar la mana a doua, un trainer care sa te ajute in debutul pilotajului si care sa te intareasa indeajuns de mult incat sa zbori fara teama atunci cand Spit-ul va fi apt. Ce zici?
Membru din: 21 Mar 2012, 01:14
Mesaje: 74
Localitate: Bucuresti
Multumesc Frumos pentru sfaturi. Le voi avea in vedere in mod cert. In ceea ce priveste ideea de trainer, vazandu-l pe Cip lucrand la Taxi III junior ma tenta serios sa incep in paralel constructia unui Trainer. Aveam de gand sa ma apuc de el dupa ce terminam cu Spitfire. Acum insa, ma gandesc daca sa trag tare sa fac un trainer in timpul ramas pana la Rapa Rosie sau nu. Insa trebuie calculate bine resursele si timpul. Problema principala fiind achizitionarea unui motor care sa echipeze posibilul Taxi Trainer
_________________ Să zbori este să încerci să te izbeşti de pământ şi să ratezi.
Membru din: 21 Mar 2012, 01:14
Mesaje: 74
Localitate: Bucuresti
Era pe cand se modifica Taxi ul sa infrunte nametii
un tanar dornic de a crea. Si a pornit... de la un ampenaj. Sarantoc fiind n-avea o camera de calitate, drept urmare o poza cu telefonul e singura sa dovada de afirmare din acea zi. Si a inceput cu ampenajul orizontal:
si inchis:
apoi, mandru de minora sa realizare a continuat. A urmat deriva, pas cu pas realizata... deci desenam dupa:
si iese:
...:-s dubla 2:
_________________ Să zbori este să încerci să te izbeşti de pământ şi să ratezi.
Membru din: 21 Mar 2012, 01:14
Mesaje: 74
Localitate: Bucuresti
Apoi a urmat... restul fuselajului. Si am inceput cu o scurta pauza, cum incepem de obicei cursul de aeroreactoare (offtopic), si cu pregatirea plansetei:
apoi panourile asezate pe planseta. taie colo lipeste colo si roaga-te sa tina:
prea grele.... usuram panourile
panourile usurate:
bai! gata ... stai! nu! trosneste :-s s-a indoit acolo... adu' superglue ) adu' alta bucata, nu misca. Asteapta sa se usuce!
_________________ Să zbori este să încerci să te izbeşti de pământ şi să ratezi.
Membru din: 21 Mar 2012, 01:14
Mesaje: 74
Localitate: Bucuresti
22 martie 2012: alin035 si ciprian... si fuselajul. cu ceva baghete lipite si ele de fuselaj
E gata fuselajul...
Langa fratele mai mare, Spitfireul captiv al lui Alin035
Voi reveni cu poze in functie de evolutie. pana sambata ma gandesc daca incep lucrul la Trainer pentru Rapa Rosie si aman lucrul la Spitfire sau lucrez in continuare la Spitfire si incep trainerul la finalizarea proiectului curent.
_________________ Să zbori este să încerci să te izbeşti de pământ şi să ratezi.
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Sunt probleme cu urcatul pozelor pe forum?
alin035 scrie:
da ai o placere sa imi pui numele cu "sufix"
Poate asa sa o ai si tu mai lung(a)
Alexandru Boros scrie:
Langa fratele mai mare, Spitfireul captiv al lui Alin035
Care am inteles ca va fi tot RC curand! Inceputul este promitator, iese frumos modelul tau Alex. Sa nu copiezi aripa lui AlinSufix035, ca atunci cand a facut-o, nu i-a dat diedrul din plan...era model captivizat . La al tau, da-i diedrul ca in plan!!!
Membru din: 05 Aug 2008, 13:15
Mesaje: 597
Localitate: Bucuresti
Greu cu netu asta...am trecut si eu la alti furnizori mai seriosi...asa ca am dus lipsa vreo 2-3 zile. Ampenajul este marit cu 10%, botul lungitsincer nu mai stiu daca a fost cu 15% sau mai mult, planul stiu ca l-am modificat acum ceva mult timp pentru alin,...si ce bine mai zbura aveonu ala.... Atasate sunt cateva poze ce le-am facut viitorului aveon.... Bafta si spor in continuare
Fişiere ataşate:
DSCF9301.jpg [ 161.81 KiB | Vizualizat de 13517 ori ]
DSCF9294.jpg [ 149.88 KiB | Vizualizat de 13517 ori ]
DSCF9292.jpg [ 123.7 KiB | Vizualizat de 13517 ori ]
DSCF9290.jpg [ 129.02 KiB | Vizualizat de 13517 ori ]
Membru din: 21 Mar 2012, 01:14
Mesaje: 74
Localitate: Bucuresti
Marinaru scrie:
Care am inteles ca va fi tot RC curand! Inceputul este promitator, iese frumos modelul tau Alex. Sa nu copiezi aripa lui AlinSufix035, ca atunci cand a facut-o, nu i-a dat diedrul din plan...era model captivizat . La al tau, da-i diedrul ca in plan!!!
Multumesc frumos. Da. am sa tin cont de diedru, si cred ca si alin va face acelasi lucru atunci cand va incepe modificarile pentru transformarea in RC.
Pentru moment insa, am luat decizia de a intarzia proiectul Supermarine Spitfire si de a lucra la un taxi trainer care, sper eu, va fi gata pana la Rapa Rosie. Am lucrat astazi la el. am construit nervurile si le-am asezat pe planseta impreuna cu lonjeroanele si cu bordul de fuga. Maine cred ca voi reveni si cu ceva poze care sa-mi sustina povestea, si sper eu ca pana luni sa am gata aripile si sa lucrez alaturi de Cip ( Taxi III junior in lucru) la fuselaj. SPER... probabil ca va fi gata pana la Rapa. Ramane doar sa vad de unde ma pricopsesc si cu un mic motoras care sa il ridice de la sol pana pe 26 aprilie... altfel se mai imprieteneste ceva timp cu pamantul noul model. cel putin pana cand iesim din recensiunea asta:))
_________________ Să zbori este să încerci să te izbeşti de pământ şi să ratezi.
Membru din: 21 Mar 2012, 01:14
Mesaje: 74
Localitate: Bucuresti
Anghel Victoras scrie:
Greu cu netu asta...am trecut si eu la alti furnizori mai seriosi...asa ca am dus lipsa vreo 2-3 zile. Ampenajul este marit cu 10%, botul lungitsincer nu mai stiu daca a fost cu 15% sau mai mult, planul stiu ca l-am modificat acum ceva mult timp pentru alin,...si ce bine mai zbura aveonu ala.... Atasate sunt cateva poze ce le-am facut viitorului aveon.... Bafta si spor in continuare
pai bine mai victoras, poze "d'alea" pui dumitale sa le vada publicul bucatelele alea trase doar in panza de traforaj si neusurate?? :-<.
_________________ Să zbori este să încerci să te izbeşti de pământ şi să ratezi.
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum