Marinaru

  
Forumul celor putini.  
Acum este 08 Oct 2024, 17:35

Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 21 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Re: Me 109 E F G K pentru F4C - Landing gear geometry
MesajScris: 03 Dec 2013, 23:50 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 167
AM citeva idei pentru tine.
Profili este un program bun sa faci toate nervurile pentru aripi etc. O structura clasica cu ceva intarituri va face o aripa relativ usor.

Pentru fuselaj vreau sa te intreb daca ai mulat balsa in trecut.
Este usor si faci un fuselaj complect asa in doua zile. Practic faci doua matrite din ce vrei spuma cu balsa deasupra si mulezi coji de balsa cu bandaj elastic deasupra. Cojile sint facute din straturi de balsa subtire de 1.5mm grosime. Poti pune si fibra de sticla intre straturi. Eu mulam cojile dupa ce le inmuiam in apa si le lipeam cu aracet.
Dupa ce mulezi cojile le unesti si faci un fuselajul.
Aripile si fuselajul se fac relativ repede asa unicul punct mai complicat va fi sa faci filetele dupa aia.
Am gasit ceva poze aici
https://toniosky7.blogspot.com/2011/09/m ... round.html
https://www.historicaviation.com/product ... p?ID=25551


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Me 109 E F G K pentru F4C - Landing gear geometry
MesajScris: 04 Dec 2013, 06:07 
Neconectat
Member

Membru din: 17 Noi 2013, 20:56
Mesaje: 10
Mulaj de balsa am mai facut cu apa calda, dar fara a-l face senvish.
mularea suprafetelor o consider cea mai mica problema :) am mai avut un messerschmitt 109 scara 1:10 captiv (long time ago). facut dupa planul lui Barboni.
nu cunosc programul de profile de care imi zici, dar pot foarte usor sa le realizez in catia prin intersectie de suprafete si plane determinate, astfel eu trebuie sa construiesc doar capatul, incastrarea, sa-i definesc cele 2 suprafete formate de acestea iar apoi sa tai cu plane de lucru aceste suprafete. Garantat iese un lucru extraordinar :)
Singura mare problema ramane prinderea trenului de aterizare, acesta avand o complexitate unghiulara cum numa Willy ar fi putut sa o faca. sunt o gramada de unghiuri ce au grade si minute... si inca nu le am :(
detaliile constructive.. antene, esapamente, capace, bombe etc... ABS-ul sa traiasca si tehnilogia CAM


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Me 109 E F G K pentru F4C - Landing gear geometry
MesajScris: 04 Dec 2013, 14:07 
Neconectat
Member
Avatar utilizator

Membru din: 31 Oct 2007, 04:46
Mesaje: 220
Localitate: Laval, Quebec
Acesta este:
https://www.profili2.com/
Este specializat, are biblioteci imense, as zice ca face o treaba mult mai buna ca un program de desenat generic.
Multa, multa bafta.

_________________
The Beaver Ballad
http://www.youtube.com/watch?v=3w_v0k57KhE
Facebook
https://www.facebook.com/pages/Aeromode ... 5014157616


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Me 109 E F G K pentru F4C - Landing gear geometry
MesajScris: 04 Dec 2013, 16:30 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 167
Cind am facut coji pentru modelul meu captiv am inceput sa fac din balsa de 2.5mm, dar am schimbat la doua straturi de balsa de 1.5mm (laminate cu aracet). Coaja de 2.5 in timp vrea sa revina la forma initiala. Cind laminezi problema practic dispare plus este o structura mai rigida. Nu trebuie mare structura dedesupt. Poti totusi sa faci structura dedesubt cu fir de carbon fabric si epoxy lipita direct pe coaja. Este usor sa faci coji si sa le imbini, plus cind faci urmatorul model iese relativ usor si repede.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Me 109 E F G K pentru F4C - Landing gear geometry
MesajScris: 04 Dec 2013, 19:01 
Neconectat
Member

Membru din: 17 Noi 2013, 20:56
Mesaje: 10
Got the point! :)
Ai incercat sa utilizezi si balsa de 1mm? in 2 straturi cu aracet?
Te intreb pt ca am stat de vorba cu Florian, cel ce si-a construit un planor conceptie proprie pentru o persoana, la Craiova, in garajul sau.
Florian mi-a dat detalii despre avantajele si dezavantajele tehnologiilor de prelucrare ale structurii de compozit - carbon unde ai nevoie de vaccum etc..
solutia de a face senvishul de balsa 2 straturi si carbon la mijloc cu rasina (in loc de aracet) fiind usor de realizat pentru panouri, cadre, lonjeroane, dar nu foarte simplu pentru suprafetele curbe date de coji. practic recomandarea lui a fost ca structura clasica sa fie facuta astfel ca si cum ar fi un placaj multistrat predefinit balsa-carbon-balsa in timp ce coaja sa fie doar 1 sau 2 straturi de balsa.
Ceeaa ce nu am inteles din relatarile tale este daca ai utilizat un negativ la realizarea cojilor sau te-ai bazat pe un pozitiv si apoi ai unit cojile pe model (structura de rezistenta)
Privitor la programel, am arucant un ochii pe site, nu-i rau.. probabil daca as incepe sa lucrz in el mi-as da seamaa cat de usor este. Numai ca incepand proiectul in CATIA vreau sa-l termin tot acolo, pt a putea unii toate piesele si astfel a face verificarea atat de ordin fizic cat si de ordin al greutatii, centraj precum si al rezistentei modelului :)


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Me 109 E F G K pentru F4C - Landing gear geometry
MesajScris: 05 Dec 2013, 19:27 
Neconectat
Member

Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 167
Da am laminat cu aracet. Nu am folosit balsa de 1mm ca este prea subtire.
1mm este cam subtire, 1.5mm o placere sa lucrezi cu ea, 2mm ok, 2.5mm-3mm cam gros si este greu de mulat. La scara la care te duci probabil vei ajunge pe la 4-5mm grosime de fuselaj. As lamina 3 straturi de 1.5 si o sa fii bine. Fa o matrita cu pollistiren si panouri de placaj si acopera matrita cu balsa. Slefuieste si sigileaza matrita sa nu intre apa in ea. Fibra de sticla subtire este usor de folosit aici.

O sa poti sa faci un fuselaj in doua zile. Il mulezi in prima zi si imbini cojile in a doua zi.
Uitete la ce folosesc altii la un model de marimea asta si ce structura la batiu de motor etc.

Eu zic sa lasi CADul in pace ca este o pirdere de timp exceptind daca vre sa te joci la el si vrei sa invetisistemul mai bine. Dac ai aplanuri bune pune in masina de copiat mareste la scara si gata termini treaba intr-o zi. Fa cu laser nervurile la aripa si ampenaje. Profili o sa faca aia in doua ore maxim. Exporta nervurile in DXF si trimite la laser. Asta mi se pare mai practic si nu sacrifica calitatea.


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 21 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron