Subiectul mesajului: Re: "OPTIMIST" o noua clasa de motoplanoare RC la FRMd.
Scris: 04 Dec 2013, 21:37
Member
Membru din: 12 Mai 2013, 15:02
Mesaje: 122
Marinaru scrie:
Eu spun ca e mai bine ca timpul de zbor sa fie de 5minute...ce e peste se taie,ce e sub, la fel. In asta consta savoarea probei in sine...sa te incadrezi cat mai riguros intr-un timp bine definit. La fel si cu motorul, timp de functionare...2-2:30 min!! Astfel se egalizeaza clasa pe tipurile de motorizare!! Un planor cu motor termic nu va urca veci indeajuns intr-un minut, si sa zboare 14 minute,cat ai spus tu!!
Ei bine...ne-am hotarat! pentru a egaliza sansele celor cu motor termic fata de cel electric, am putea stabili urmatoarele limitari: - timpul de zbor 120 de secunde cu motor si 180 de secunde zbor planat - tot ce este peste 300 de secunde se penalizeaza cu un punct / secunda. - daca modelul aterizeaza la peste 100m startul este 0. - daca motorul functioneaza mai mult de 120 de secunde startul este 0. - motorul termic este limitat la 2,0 cmc volum uscat. - acumulatorul pentru motorul electric este limitat la 13V si 850mA fara limita la rata de descarcare. - orice piesa desprinsa din model in timpul zborului sau la aterizare start 0. - numarul de starturi minim trei, iar la clasamentul final se insumeaza.
_________________ vasipop optimistul fără dop
Ultima oară modificat de vasipop pe 04 Dec 2013, 22:30, modificat 1 dată în total.
Subiectul mesajului: Re: "OPTIMIST" o noua clasa de motoplanoare RC la FRMd.
Scris: 04 Dec 2013, 22:09
Site Admin
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
Timpul de prezentare la start, trei minute, din momentul in care este strigat, plus inca trei minute pana la lansarea din mana a modelului. Arbitrul sta langa concurent, in centru si il tine la curent pe acesta (doar la solicitarea expresa a acestuia) referitor la timpii de zbor.
Subiectul mesajului: Re: "OPTIMIST" o noua clasa de motoplanoare RC la FRMd.
Scris: 04 Dec 2013, 22:34
Member
Membru din: 12 Mai 2013, 15:02
Mesaje: 122
Marinaru scrie:
Timpul de prezentare la start, trei minute, din momentul in care este strigat, plus inca trei minute pana la lansarea din mana a modelului. Arbitrul sta langa concurent, in centru si il tine la curent pe acesta (doar la solicitarea expresa a acestuia) referitor la timpii de zbor.
OK -ultimele douazeci de secunde cu motor se anunta de catre arbitru din secunda in secunda. - la fel la ultimele doua zeci de secunde din timpul total de cinci minute.
Subiectul mesajului: Re: "OPTIMIST" o noua clasa de motoplanoare RC la FRMd.
Scris: 05 Dec 2013, 11:32
Member
Membru din: 31 Oct 2007, 08:51
Mesaje: 181
...Si astfel se va naste un nou tip de model in care cei trecuti prin multe competitii planoristice vor ingloba "ceva tehnologie", si nu este absolut nimic rau in ati pune imaginatia si capacitatea constructiva la treaba. Cu un rezervor de 15ccm stiti foarte bine ca un motor poate functiona intre 40s si 120s, timp in care modelul poate atinge inaltimea necesara unei planari de cel putin180s. In mod sigur aripile vor avea eleroane, flapsuri ...etc. pentru a ateriza in timp util si cat mai in centrul tintei. Cred ca modelul trebuie restrictionat din punct de vedere constructiv foarte exact . Mai vorbim...
Subiectul mesajului: Re: "OPTIMIST" o noua clasa de motoplanoare RC la FRMd.
Scris: 05 Dec 2013, 19:13
Member
Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 167
vasipop scrie:
Marinaru scrie:
Adica numai juniori?!...Facem si clasa de seniori! Cum clasamentul se face separat, nu cred ca deranjeaza pe nimeni...ideea e sa adunam cat mai multi; daca limitam varsta, nu se aduna nici de o fasole!
OK dar atunci timpul de motor este de maxim un minut (60 de secunde) iar timpul de zbor 14 minute adica 840 de secunde; iar la aterizare departajarea se face din jumate in jumate de metru.
Suna mult mai bine. Dar timpul cu motor este inca prea lung. Hai sa zicem ca zbori Radianul. In 60 secunde ajungi pe la 440M inaltime, ipartit la 14 minute inseamna 31M pe minut aproximativ .5M pe secunda. Eu zic cam usor de realizat. Daca in loc de 60 secude ai 45 secude ii pui la munca un pic sa faca timpul.
Cu ce se propune aici 120s motor si 180s planor nu iti trebuie un planor sa reusesti. Parerea mea este ca nu vei avea o competitie de planoare. Daca trebuie sa pui botul in jos la 60 de grade sa ajungi inapoi in 180s ala nu este zbor planat este zbor in picaj.
Inainte de a limita durata uitete la un planor generic si ieftin care mai toti pot sa procure (Radian de exemplu) zboara-l si vezi ce este rezonabil ca timp. In loc sa limitezi motor volatj etc este mai usor sa limitezi greutatea maxima. Pune pe cintar si gata.
Subiectul mesajului: Re: "OPTIMIST" o noua clasa de motoplanoare RC la FRMd.
Scris: 05 Dec 2013, 21:55
Member
Membru din: 12 Mai 2013, 15:02
Mesaje: 122
F2B scrie:
vasipop scrie:
Marinaru scrie:
Adica numai juniori?!...Facem si clasa de seniori! Cum clasamentul se face separat, nu cred ca deranjeaza pe nimeni...ideea e sa adunam cat mai multi; daca limitam varsta, nu se aduna nici de o fasole!
OK dar atunci timpul de motor este de maxim un minut (60 de secunde) iar timpul de zbor 14 minute adica 840 de secunde; iar la aterizare departajarea se face din jumate in jumate de metru.
Suna mult mai bine. Dar timpul cu motor este inca prea lung. Hai sa zicem ca zbori Radianul. In 60 secunde ajungi pe la 440M inaltime, ipartit la 14 minute inseamna 31M pe minut aproximativ .5M pe secunda. Eu zic cam usor de realizat. Daca in loc de 60 secude ai 45 secude ii pui la munca un pic sa faca timpul.
Cu ce se propune aici 120s motor si 180s planor nu iti trebuie un planor sa reusesti. Parerea mea este ca nu vei avea o competitie de planoare. Daca trebuie sa pui botul in jos la 60 de grade sa ajungi inapoi in 180s ala nu este zbor planat este zbor in picaj.
Inainte de a limita durata uitete la un planor generic si ieftin care mai toti pot sa procure (Radian de exemplu) zboara-l si vezi ce este rezonabil ca timp. In loc sa limitezi motor volatj etc este mai usor sa limitezi greutatea maxima. Pune pe cintar si gata.
Pai da F2B; vorbesti ca un om mare.... Eu totusi raman la varianta 1+14, De ce? simplu.... intotdeauna la concurs intervine variabila numita vant... si cu asta cred ca am spus tot.
Subiectul mesajului: Re: "OPTIMIST" o noua clasa de motoplanoare RC la FRMd.
Scris: 06 Dec 2013, 09:28
Member
Membru din: 12 Mai 2013, 15:02
Mesaje: 122
Eu cred ca nu e cazul sa ne crispam pentru orice gluma, pe de alta parte cand am spus ca vorbesti ca un om mare; nu am spus-o la modul peiorativ. Dar sa revenim la topic; aceasta proba a fost propusa in ideea de a avea un concurs la FRMd care sa stimuleze si sa antreneze cat mai multi potentiali competitori la RC... Din punctul meu de vedere acest concurs trebuie sa fie o treapta in urcare spre clasele F3B, F3J, F5B, F5J. De acolo vine ideea cu 600 de secunde timp de zbor. Pe de alta parte nu poti sa impui o limita atat de drastica la functionarea motorului; De ce? foarte simplu, acest tip de concurs nu se adreseaza marilor zburatori ultra super experimentati, ci incepatorilor si curiosilor care vor sa incerce ceva nou. Asadar printr-un astfel de concurs se poate face sport de masa, care devine baza de selectie pentru inalta performanta. Asa vad eu lucrurile.
Subiectul mesajului: Re: "OPTIMIST" o noua clasa de motoplanoare RC la FRMd.
Scris: 06 Dec 2013, 16:12
Member
Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 167
Incearcati ce ati propus pe un Easy Star sau un Radian. Astea nu sit planoare de performanta iar multi le au in arsenalul lor. Dupa aia incercati sa va incadrati in timpul de zbor si vedeti ce se intimpla. Dupa aceea pote este mai usor sa faceti ajustari necesare si veti face o decizie mult mai buna. Eu nu zic sa se faca o proba imposibila dar cred ca o proba trebuie sa aiba o cel putin o ideie de dificultate.
Subiectul mesajului: Re: "OPTIMIST" o noua clasa de motoplanoare RC la FRMd.
Scris: 06 Dec 2013, 16:52
Site Admin
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1976
Localitate: Bucuresti
danaeromodels scrie:
...Si astfel se va naste un nou tip de model in care cei trecuti prin multe competitii planoristice vor ingloba "ceva tehnologie", si nu este absolut nimic rau in ati pune imaginatia si capacitatea constructiva la treaba. Cu un rezervor de 15ccm stiti foarte bine ca un motor poate functiona intre 40s si 120s, timp in care modelul poate atinge inaltimea necesara unei planari de cel putin180s. In mod sigur aripile vor avea eleroane, flapsuri ...etc. pentru a ateriza in timp util si cat mai in centrul tintei. Cred ca modelul trebuie restrictionat din punct de vedere constructiv foarte exact . Mai vorbim...
Pai fa o propunere Dan!...in curand redactam regulamentul si il trimitem federatiei!!!
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum