Subiectul mesajului: Ajustari pentru model F2B Acrobatie dece si cun
Scris: 15 Mai 2013, 19:17
Member
Membru din: 30 Apr 2013, 18:23
Mesaje: 167
Ajustari ajustari. Acuma dupa ce amvorbit un pic cum sa faci un motor sa se comporte frumos hai sa vorbim cum sa facem un model sa se comporte frumos.
In primul rind ce face un model de acrobatie captiv bun? 1 rigid 2 are un batiu solid. Fara asta nu ai un motor care merge bine si consistent. 3 este usor. Cu cit mai usor cu atit mai bine. Greutatea este legata de profilul aripii. Profil subtire cara mai putina greuate si necesita mai putina putere si viceversa. Dar fiind usor ajuta in ambele cazuri. 4 este ajustabil are o cutie de plumb in capat la aripa, Cirma este ajustabila (dar nu mecesar de fapt majoritatea modelelor pun cirma 3-5grade si o lasi in pace), relatia intre flapsuri si profundor ajustabil, o placuta pe aripa exterioara care se ajusteaza (ca un mini eleron fix), placa glisanta ajustabila unde ies cablurile afara din aripa, rezervorul se poate ridica si lasa jos si un miner ajustabil. Si ce facem cu toate astea?
Inainte de primul zbor. Verifica totul: Verifica torsiuni si alinieri. Motor, Aripa, Profundor 0 grade in plan vertical si orizontal. Cirma pote 3-5 grade afara. Verifica CG cam pe la 25-30% de la bordul de atac. Cablurile sa iasa afara cam 50mm in spate la CG. Greutate in capat la aripa can 50g este bine pentru prima data 75g la un model de 10cc sau mai mare. Motor rodat sa faca 242 la sol cu botul sus sa sune la fel orizontal si pe spate, Daca este un pic mai repede p espate este OK lasa-l in pace. Pune un filtru mic de combustibil intre rezervor si Motor. Verifica a modelul sa ruleze frumos pe sol sa mearga drept inainte. Testeaza cablurile de zbor testeaza si verifica systemul sa fii sigur ca conectiile nu vor iesii afara. La mansa verifica sa nu fie cablul perimat etc. De recomandat la inceput este un rezervor cu uniflow fara presiune o paleasca mai mare decit crezi ca va trebui motorul mai inecat si daca ai niste cabluri mai scurte decit crezi ca trebuie folosestele.
Aripi Orizontale Inainte de orice zbor agata modelul ce cabluri de tavan sau de sus de undeva si verifica daca sta vertical ajusteaza pozitia unde ies cablurile in sus sau jos pina cind modelul sta perfect vertical. Aceasta este o centrare statica. Daca modelul nu este vertical cind faci asta atunci in zbor cind ai tensiune pe cabluri vei avea aceeasi atitudine in zbor pe fata si pe spate asumind faptul ca modelul este construit drept si este aliniat correct. In zbor aripile trebuiesc sa fie orizontale pe fata si pe spate. Primul lucru care trebuie ajustat este sa ai aripile orizontale in zbor normal si zbor pe spate. Asta inseamna ca atit in zbor normal cit si pe spate aripa este in aceiasi pozitie deci daca este putin jos in zbor normal si peste putin jos in zbor pe spate sau invers asta este bine. Eu as aduga aici ca daca aripa este putin sus in zbor normal si putin sus in zbor pe spate esti in o conditie nefavorabila chiar daca este correct, dar daca esti in acest caz aduga 20g de plumb imediat in aripa exterioara sa vina la nivel sau putin in jos in zbor normal. Cel mai bine este sa faci asta cu jutorul unui observator care studiaza pozitia Moledlului din afara cercului. Daca pe fata aripa este jos si pe spate ai aripa sus ai o torsiune undeva sau flapsurile nu sint aliniate. Verifica din nou aripa sau flapsurile si corecteaza. Variatii minore se pot corecta cu placuta ajustabila la captul aripii daca ai una acolo.
Centrul de Greutate CG Inainte de orice zbor initial centreaza modelul staig in asafel ca CG sa fie in locul recomandat pe planuri sau mai in fata de punctul recpectiv. Daca nu este notat pe plan atunci incepe la 25-30% masurat de la bordul de atac. Tot in timp ce faci zborul initial vezi ce se intimpla cu modelul. Daca trebuie sa corectezi permanent sa tii modelul in zbor orizontal (Instabil) atunci CG este prea in spate si trebuie sa adaugi greutate in bot imediat. Daca merge bine si stabil CG este correct sau prea in fata. Ce fac eu este incep cu CG in fata si incep sa-l imping in spate pina cind modelul incepe sa dea semene de instabilitate dup acre il imping inapoi in fata un pic cam 3-4mm. Asta este pozitia maxima in spate cu care poti zbura modelul. De notat aici este ca in timpul zborului catre sfirsit CG sa muta in spate pentru ca arzi combustibilul deci este posibil sa incepi zborul stabil sis sa-l termini instabil si nu vrei asta. Cu cit CG este mai in spate cu atit pierzi mai putina enrgie in colt si ai un colt mai ascutit dar asteaptate sa fie nut mai sensibil la miner. Lasa modelul in pace si ajusteaza distanta l aminer pina cine modelul raspunde cum esti tu obisnuit sa simti raspunsul la control. In caz ca zbori un model greu cu atit mai mult vrei sa fii aici cu CG. Aici este unde un miner ajustabil este un lucru bun. https://brodak.com/c-5-handle-expert-ser ... grips.html
Hinging (modelul se roteste in timp ce faci un colt sau luping dar este cel mai evident in colt binenteles) Asta se intimpla din cauza ca nu ai greutate corecta in capatul aripii. 1 daca ai prea multa greutate atunci virful la aripa exterioara cade jos in manevra. Scote greutate pina cind modelul sta drept pe cabluri in colt. Fa asta in ranversare si incepe cu un colt usor dupa care daca se simte bine fa coltul din ce in ce mai tare si vezi ce se intimpla. Din nou un observator exterior te va ajuta mult. 2 daca nu ai suficienta greutate lucrurile devin foarte interesante si excitante. In acest caz aripa interioara cade jos in clot si nu vrei sa ai asta in nici un caz. Este bine sa incepi cu multa greutate in virf la aripa decit sa ai insuficienta greutate. Poti sa mininci un model foarte repede asa.
Tensiune pe cabluri Ei aici asta se adreseaza cu cabluri ajustabile. Punctul unde ies cablurile afara trebuie sa fie ajustabil. Punctul unde ies cablurile afara este critic si trebuie sa fie ajustat. Incepe cu el in spate cam 30-40mm in spate la CG este bine. Daca ai tensiune jos si nu ai tensune sus atunci muta pozitia la cabluri IN FATA un pic vreo 3-5mm si retesteaza. Stiu ca merge contrar la ceea ce crezi dar este correct muta cablurile in fata. Ce faci aici? Faci afacere dai tensiune jos si cistigi tensiune sus. Ajungi la un moment dat ca ti se pare ca ai tensiune uniforma peste tot. De notat aici este ca aceasta poziti si pozitia la CG sint maritate. Daca decizi mai tirziu, dupa ce ai facut aceasta ajustare sa misti CG pentru te miri ce motiv atunci trebuie sa misti si pozitia de la cabluri la fel de mult. De exemplu muti CG in fata 3mm atunci si pozitia la cabluri se duce deasemena in fata 3mm. Ele sint interdependente.
Sensibilitate identica Nu vrei sa raspunda inegal la comanda. Asta se ajusteaza din pirghia care conecteaza flapsul si profundoru. Daca modelul se intoarce mai repede in luping normal comparat cu luping inversat fa tija mai scurta un pic si viceversa.
Cam atita pina una alta iar v-am impuiat capul. Asta la Vista
Fişiere ataşate:
Un exemplu de cabluri ajustabile.jpg [ 81.77 KiB | Vizualizat de 6797 ori ]
Cutie de greutate.jpg [ 94.47 KiB | Vizualizat de 6797 ori ]
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum