Tija de otel Tija de otel merge bine. Sa o faci corect nu trebuie incalzita pentru ca isi pierde proprietatile de rezistenta. Indoaie cu clesti fara sa insisti sa ai raza minima. Cind indoi sa nu indoi inainte si inapoi.
O optiune mai usoara si mai buna pentru tren de aterizare din aluminiu este sa pui trenul pe fuselaj. Acest stil de tren de aterizare este avantajos cin ui modelul pe burta din greseala pentru ca amortizeaza socu. Daca il pui in aripa moredul o sa topaie ca un iepure la aterizare si decolare pentru ca este prea rigid in directia aia, plus daca il bagi in pe burta fortat sau din greseala trenul o sa iasa din aripa prin cealalta parte. Mai bune punel pe fuselaj. Fa-l aproximativ 20mm la fuselaj si 10mm la celalat capat.
Ma gindeam la Moki 10cc. M-am uitat din nou la planuri si cind am vazut ce grasa este aripa m-am gindit ca va trebui un motor asa mai "puturos" sa-l traga prin aer. Pune Moki pe el si gata.
Bravo foarte curat si frumos. Din cite vad profundorul va fi demontabil si aripa deasemenea demontabila. Ai sa faci si o cutie de trasport? Te-ai cam impuscat in picior pentru faptul ca nu ai ventilator. Acuma iti va trebui niste burghiuri mai lungi sa poti sa faci gauri pentru montarea motorului. Nu este o problema mare. Ce faci pina la urma pui Moki pe el? Te-ai gindit la rezervor de combustibil?
Membru din: 30 Iul 2013, 11:34
Mesaje: 57
Localitate: Suceava
Daca cantareste pana in 2 kg ma gandesc sa pun tot OS-ul de 7.5cmc.
Am cantarit tot ce am pana acum si a iesit 1, 6 Kg (aripa cu balsa aproximata pt inpanzire, roti, tren, fuselaj , motor, rezervor, profundor, eleroane), mai am de pus directia , capacele de pe intradosul si extradodul fuselajului, ceva lac si vopsea.
La rezervor ma gandesc sa incerc unul din fibra de sticla, pt mine e mai simplu de construit .
OS de 7.5 nu este suficient pentru modelul asta. Moki de 10 este suficient. De fapt ma intreb daca Evolution de 10cc va fi suficient. Profilul la aripa este gros ceea ce inseamna ca poate compensa pentru un model mai greu. Dar profi greu combinat cu greutate si nevoie de Armasari Putere (cai putere) de la ventilator sa traga modelul in zbor. Am zis si repet pune Moki pe el si termina discutia.
Moki va nerge in regim mai subtil 4-2-4 dar va merge bine.
Rexervor se poate cositori usor dar trebuie un fier de cositorit puternic. Cind ai zis rezervor de fibra de sticla te referai la rezervor de carbon? Nu am vaut niciodata un rezervor de fibra de sticla dar in schimb am vazut unu de carbon. Nu cred ca o sa ai avantaj de la rezervor de carbon sau fibra de sticla decit daca faci cozi super usoare si trebuie sa reduci grutatea din bot sau vrei sa muti CG in spate si inloc sa adaugi greutate in coada scoti greutate din bot. Oricum 10-15g nu o sa faca diferenta mare.
Daca este cineva care stie sa cositoreasca roaga sa te ajute.
Membru din: 30 Iul 2013, 11:34
Mesaje: 57
Localitate: Suceava
O sa astept o zi cu soare sa vad cum merge Moki de 10 acum prin Suceava cam crapa pietrele de frig. Referitor la rezervor in filmuletele lui Windy am vazut ca le face din fibra de sticla la care intradevar pune un strat de carbon pe exterior, ramane de vazut ce rasina e de folosit referitor la ceea ce a zis Marinaru.
Saptamana asta vreau sa termin de placat aripa cu balsa, am inceput sa lucrez la calapodul de mulat balsa pt bordul de atac, am sa vin cu poze mai incolo.
Calapod poate fi facut din o aripa veche. Poti sa-l faci din spuma taiata cu fir incins. Deasemenea un tub sau o tija rotunda (ca o coada de matura) de orice material cu o placa in spate prinse cu scoci ca o litera i. Ideia este ca nu trebuie sa fie perfect, trebuie sa fie aproape de forma. Dupa ce formezi balsa poti sa o desfaci relativ usor dar este mult mei greu sa presezi. Ideia este sa faci calapodul mai mic in dimensiuni comparat cu ce va fi la final. Am avut un Moki de 10 si era puternic. Ma bucur ca te uiti la videourile lui Windy. Probabil vei invata din ele in citeva zile mai nult decit daca ai incerca sa descoperi de unu singur in ani de zile. Si inca ceva cu un model bun cu motor consistent vei invata sa zbori mult mai repede decit cu unu cu care te lupti tot timpul. Totul va fi sa nu fortezi cind te duci la zbor, in timp totul se va aseza la locul lui. Pastreaza modelul si credema nu se merita sa risti.
Membru din: 30 Oct 2007, 19:56
Mesaje: 1975
Localitate: Bucuresti
Moki M7 (cel de 10cc cu evacuare laterala si baleiaj schnurle) are 1.8CP teoretic. Un motor bun la vremea lui, dar OS Max-ul de 7.5cc al lui Stefan este de actualitate si sufla cel putin cat Moki de 10cc, cu jumatate din consum. E vorba de 30 de ani intre concepte (daca nu si mai mult, pentru ca M7 este o clona a lui OS Max RSR sau FSR din anii 70)...eu le am pe amandoua si pot compara. Stefan poate confirma cu ce elice incarca OS-ul lui, pentru comparatie! Daca alegi Moki-ul Stefan, trebuie sa ii adaptezi toba de esapament...se pot adapta tobe de Raduga de 10cc sau de PDP 6.5-10cc. Moki nu s-a vandut cu toba, asta daca te munceste gandul sa cauti toba originala. Daca alegi Moki, te invat cum sa il faci sa mearga invers...sa folosesti elice cu pas pe stanga...Belko asa zboara, cuplul motor arunca modelul permanent in afara si asigura tensiune suplimentara in cabluri, in momente critice. Trebuie sa iti faci elici singur!
Cel mai bine sa stai la doua palete. Eu am pus trei palete pentru ca nu am avut de ales. Aveam garda mica la sol si doua palete nu incarcau motru corect. Nu puteam sa maresc diametru asa ca am fost fortat sa ma duc la 3 palete cu acelasi diametru. Daca nu faci o semimacheta de model de acrobatie daca ai de ales, sa stai cu 2 plaete.
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum