Pentru a nu ramane bstef cu ideea ca un motor termic te necajeste pun un filmulet. Este ultimul, dar am si din iarna si mai micute si patru timpi, etc: https://youtu.be/QLFNVrhYCto O nota, daca nu-i cu banat, la un singur OS am strans mixul cu o jumatate de tura. La celelalte nu le-am atins niciodata. Multa, multa bafta.
Eu nu vorbeam de pornit. Vorbeam de Zbor in general. Mai intii combustibil prea mult ulei ori nu are suficient ulei cu sau fara Nitrometan. Motrul este fericit si merge bine intr-o zona strinsa de paramtrii care depinde de compresie, gaura la duza, de tip de elicie, de conditii atmosferice, pina il faci sa mearga perfect ia timp si ia cunostinte. Trebuie sa stii cauza care produce si in ce directie sa te duci sa ai rezultat dorit si asta inseamna zeci de zboruri si testari dupa testari. Si testarile merg numai daca modelul este construit in mod corect. Vorbim aici de modele captive de acrobatie nu de radiocomanda. CInd motorul merge 4-2-4 si in general in 4timpi ai mult mai multa vibratie si ai un set nou de parametrii care trebuie considerati. Norocul lui dan este ca s-a dus la motor de10cc care este mai prietenos decit unu mic si asta va ajuta foarte mult. Am avut si eu motor RC care nu l-am atins decit daca schimbam la alt fel de combustibilul si atunci era ceva minor.
Pe de alta parte cind vrei sa inveti sa zbori, si comapri daca te duci cu motor termic sau altfel, ce este mai usor si fara bataie de cap pentru inceput, fa si tu matematica. Opa cred ca am facut sacrilegu din nou.
Cit de pornit motor inversat ce mergea pentru mine era unrmatorul lucru. Inainte de prinmul zbor cu rezervor gol puneam modelul pe spate puneam combustibil in duza porneam motorul si il lasam sa foloseasca se era acolo. Dupa aia il punem pe roti alimentam cu combutibil baterie la bujie si ii dadeam de 2-3 ori la pala si pornea bine. Nu trebuia sa il uzi, eventual pune degetul partial pe duza pina porneste. Daca ai un mecanic competent nu insista sa pornesti modelul pe roti. In comprtitie ai un minut sa pornesti motoru si sa ridici rotile de pe pamint. Ce faci daca nu porneste in 6-10 pale intoarce modelul pe spate dai 5-6picaturi de combustibil si dai drumu. Daca te uiti la videoul meu motoru meu porneste relativ usor chiar daca este cu capul in jos.
O sa ia ceva practica, dar o data ce faci o procedura de pornire, si o respecti de fiecare data, ar trebui sa fie usor sa pornesti motoru la 2-3 pale.
Am gasit ce zici tu acolo dar pe o nervura. Linia punctata repreazinta o nervura partiala care este folosita sa montezi trenu de aterizare pe es. Nervura vine de la bordul de atac pina la linia punctata si este facuta din placaj de 3mm. uitete la aripa la nervurile C3 si C4 sint dublate cu placaj. Terul este facut din sirma sa fie flexibil la aterizare si decolare. Nu este musai sa faci asa dar eu as recomanda sa pui un bloc e placaj de 3-5mm in partea de sus a a ripii si sa duci sirma pina sus. Sistemul ala este mult ma durabil. Daca te uiti in VIDEO CU MINE viodeo numarul 4 viewtopic.php?f=11&t=640 , pe forum aici vei vedea ca am avut o probelma cu trenul meu de ateriza pentru ca sirma nu se duce pina in partea de sus a aripii. Sper sa ajute. Ce se intimpla cu ventilatoru vine?
Membru din: 30 Iul 2013, 11:34
Mesaje: 57
Localitate: Suceava
Acolo la nervuri m-am prins dar si la fuselaj se placheaza tot cu placaj de 3mm (de la port motor pana in spatele aripii) , rezulta balsa de 3 pacat cu placaj de 3, nu e cam mult?
Motorasul o sa vina dupa data de 25 adica cand i-au leafa, chiar ieri ma uitam la niste comentarii, unii nu erau multumiti .
Acest motor e folosit de captivisti in state? Poate ma ajuti nu niste pareri despre el.
A si inca ceva referitor la motor vine fara toba, e pe la 46 de lire in prima faza nu o cumpar mi se pare scump.
Pentru electric poti pune placaj in jur la .5-.8mm dublura la fuselaj. Pentru 10cc pune 1.5mm. Probabil el foloseste placaj (liteply de3mm) dar cel aviatic de 1.5mm este nult mai bun plus este mai usor.
Membru din: 30 Iul 2013, 11:34
Mesaje: 57
Localitate: Suceava
Am inceput sa lucrez la fuselaj mai exact la peretii laterali, si batiu, sper ca la sf saptamanii sa se lege ceva. Peretii laterali i-am facut din balsa de 4mm , placat partea din fata pana in spatele aripii cu placaj de 1.5mm, zona in care vine profundorul placata cu placaj de 0.8mm.
Batiul e din lemn de tei de 10mm partea care se suprapune peste aripa (in poza se vad doua baghete lipite de batiu)va fi rigidizata cu balsa de 4 mm, apoi totul cu placaj de 2mm pt a veni la grosimea totala de 12mm . Am refacut profundorul , de data asta nu s-a torsionat , am placat si partile mobile cu balsa , mai trebuie chef de slefuit pt a le aduce la o geometrie placuta.
Fişiere ataşate:
IMG_20141124_061249.jpg [ 97.15 KiB | Vizualizat de 15699 ori ]
IMG_20141124_061129.jpg [ 99.11 KiB | Vizualizat de 15699 ori ]
Bun Gindestete la ordinea operatiilor. Daca poti inchide ochii si construiestel in cap pina la sfirsit. Daca nu merge schimba ordinea operatiilor. Daca merge gindindu-te cu ochii mintii, ai o sansa buna sa termini totul fara mari peripetii.
Am un sfat pentru tine. Sfatul este cum sa faci partea de sus si jos de la fuselaj. Poti sa faci un mulaj din spuma etc sau ce gasesti acolo si este usor de prelucrat. Pune un strat de Folie subtire de plastic deasupra cu scoci. Separat taie 2 bucati de balsa de 1.5mm la marime cam cu 12mm mai mare decit trebuieste. Pune balsa in apa citeva minute sa se inmoaie. Dupa ce sa inmuiat pune aracet pe o parte si suprapune cele doua straturi de balsa. Aracetul va lipi cele doua straturi. Pune senvisul de balsa pe mulaj si inveleste cu bandaj elastic. Lasa-l sa se usuce peste noapte si a doua zi taie excesul la dimensiunea finala. Acelasi mulaj se poate folosi si la alte modele in viitor.
Membru din: 30 Iul 2013, 11:34
Mesaje: 57
Localitate: Suceava
Atat la bordul de atac la aripa cat si capacele de la fuselaj sunt cam pe acesi linie cu tine , din polistiren , de ex. la aripa pregatesc balsa la dimensiuni(latimea desfasutata la prima si ultima nervura), fac din placaj bordul de atac la prima si ultima nervura, le fixez pe blocul de polistiren la lungimea aripei si tai la nichelina(manual ,avem ceva inprovizat la club), si cum ai spus si tu udata si matisata pe mulaj am vazut pe la altii cu tifon sau banda elstica. La fel ma gandeam sa procedez la fuselaj.
Despre motor ...... m-am apucat de I.T.P. (inspectia tehnica periodica) la masele si dinti , (cam varza, e de scos , inlocuit ) ceea ce ma lasa cam fara bani in perioada asta, mai aman. Intre timp m-am terzit cu un Moki de 10 cc, din partea profului I Botusan, dar vreau sa merg pe ceea ce am stabilit , cum spuneai si tu ordinea de lucru o am in cap, mai vin pareri din stanga din dreapta e greu sa le implementez sau sa le aplic pentru ca apar modificari....iar creerul refuza .
O paranteza : in planul meu aripa e demontabila, are doua panouri la bordul de atac si pe la bordul de scurgere lipide de aceasta . Panoul de la bordul de atac se fixeaza prin 4 suruburi de panoul din fuselaj, marea mea curiozitate e cum a creat acces proiectantul pt strangere sau demontare a suruburilor din partea de sus a panoului acolo unde ar trebui sa fie rezervorul. Sau dai jos motor, apoi rezervor , strangi sau desfaci , apoi le montezi la loc in ordinea inversa? Am vazut prin filmulete la cele trimise de tine ca aripa se prinde numai prin doua suruburi la bordul de atac, cele din partea de jos.
Dar nu este absolut necesar sa faci exact ca in plan. Alta ideie este sa pui doua gauri in panoul din fata iar in bordul de atac la alripa pune doua tije rotunde. Pune suruburi numai in spate la aripa.
Am avut si eu un Moki de 10cc. Este un motor bun. Am gasit motoare ieftine la HK ASP 61 la mai putin de 100$. https://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ngine.html Orice motor vrei sa folosesti cred ca va merge bine. Fa o duza si adauga un jigler de Supertigre si o sa fi bine. Raduga pentru captiv avea un jigler bun si poti sa folosesti exemplul pentru motorul tau. Motorul este facut pentru RC si porturile etc mu sint optimizate pentru Captive. Ce inseamna asta este ca ve trebui probabil sa mearga 4-2-4 mai subtil si o elicie cu pas mai mic.
Spuma facuta cu fir incins este o solutie foarte buna. Gindestete sa tai interiorul la spuma pina lasi 5-6mm grosime la spuma, sa nu adaugi greutate.
Cu tote astea cred ca daca laminezi doua straturi de balsa o sa fie mai usor plus o sa fie mult mai solid. Foloseste spuma cu fir incins pe post de matrita.
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum